Buna ziua!
Am avut un litigiu cu o societate. S-a procedat la incheierea unei intelegeri din care reiese ca soc respectiva isi asuma greselile si - ca despagubire - ne transmite noua - fara plata - bunuri .
Cum inregistrez aceste bunuri?
Ca document nu am decat aceasta intelegere scrisa si un pv de predare primire a acestor bunuri.
Eu am solicitat macar un aviz de insotire din care sa reiasa pretul per bucata bun.
da, cumva si y trebuie sa-si regleze situatia ; adica si ei au venituri raportate aiurea si trebuia sa aiba document legal de scadere din gestiune a acelor bunuri .
factura firmei x va fi emisa in baza :
ART. 137
Baza de impozitare pentru livrări de bunuri şi prestări de servicii efectuate în interiorul ţării
(3) Baza de impozitare nu cuprinde următoarele:
a) rabaturile, remizele, risturnele, sconturile şi alte reduceri de preţ, acordate de furnizori direct clienţilor la data exigibilităţii taxei;
b) sumele reprezentând daune-interese, stabilite prin hotărâre judecătorească definitivă şi irevocabilă, penalizările şi orice alte sume solicitate pentru neîndeplinirea totală sau parţială a obligaţiilor contractuale, dacă sunt percepute peste preţurile şi/sau tarifele negociate. Nu se exclud din baza de impozitare orice sume care, în fapt, reprezintă contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate;
c) dobânzile, percepute după data livrării sau prestării, pentru plăţi cu întârziere;
cu alte cuvinte, daca se respecta cele de mai sus , factura nu va avea tva ; penalitatea perceputa peste pretul (tariful) negociat nu intra in baza impozabila.
(asta daca x e platitor de tva, desigur )
Pentru y suma e deductibila fiscal .