Cand s-a majorat tva-ul nu s-a facut inventar pt a mari toate preturile k noul tva(la un magazin alimentar).Acum la plecarea mea s-a facut inventar si am iesit in pierdere.Aceasta pierdere nu se datoreaza faptului k nu am marit at preturile k noul tva???v Va mai rog pt cine stie sa-mi explice exact cum se face un inventar, adik cum se calculeaza pe hartie. Ast rsp urgent, va multumesc.
Inventarul se face cantitativ - valoric. Adica se numara cantitatea din fiecare tiposortiment , iar apoi - din NIR-uri - se preia pretul de vanzare si pretul de achizitie.
Sa spunem ca din produsul A aveti la vanzare 20 de bucati, evident toate cu acelasi pret de vanzare (1,50 lei /buc) , dar cu preturi de achizitie diferite : 5 bucati au intrat cu 0,70 lei /buc , iar restul de 15 cu 0,72 lei/buc. Este evident ca apar valori de adaos comercial diferite pentru preturi de achizitie diferit.
In situatia dv. ati avut pentru produsul A un pret initial de vanzare de 1,50 lei/buc. (inainte de majoarea TVA) si dupa majorare ati ramas cu acelasi pret de vanzare.
Ce s-a modificat deci din schema : PA (pret achiz.) + AC (adaos com) + TVA ,
daca totalul si PA au ramas aceleasi ?
Va las pe dv. sa va dati singur raspunsul corect, punandu-va in functiune gandirea.
Cu rugamintea ca atunci cand reveniti sa va exprimati corect in romana, nu in "scurtleza".
Preț vânzare diferit
ligia71
Bună ziua am un SRL. neplătitor de TVA. Am cumpărat marfa pe factura dar unele produse vreau sa le vând la preturi diferite de exemplu pe factura am undite ... (vezi toată discuția)
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.