Corect este sa taiati si chitanta,chiar daca aveti si dispozitia de incasare, cf. ordin 3512/2008, deoarece cf. legii aceasta este documentul justificativ dpdv contabil al incasarii banilor, dispozitia de incasare este doar un document intern prin care conducatorul dispune ca sumele neutilizate pot fi restituite/incasate catre/de casierie.
CHITANŢÃ (cod 14-4-1)
1. Serveşte ca:
- document justificativ pentru depunerea unei sume în numerar la casieria unităţii;
- document justificativ de înregistrare în registrul de casă şi în contabilitate.
DISPOZIŢIE DE PLATÃ/ÎNCASARE CÃTRE CASIERIE (Cod 14-4-4)
1. Serveşte ca:
- dispoziţie pentru casierie, în vederea achitării în numerar a unor sume, potrivit dispoziţiilor legale, inclusiv a avansurilor aprobate pentru cheltuieli de deplasare, precum şi a diferenţei de încasat de către titularul de avans în cazul justificării unor sume mai mari decât avansul primit, pentru procurare de materiale etc.;
- dispoziţie pentru casierie, în vederea încasării în numerar a unor sume care nu reprezintă venituri din activitatea de exploatare, potrivit dispoziţiilor legale;
- document justificativ de înregistrare în registrul de casă şi în contabilitate, în cazul plăţilor în numerar efectuate fără alt document justificativ.
2. Se întocmeşte în două exemplare de către compartimentul financiar-contabil:
- în cazul utilizării ca dispoziţie de plată, când nu există alte documente prin care se dispune plata (exemplu: stat de salarii sau lista de avans chenzinal etc.);
- în cazul utilizării ca dispoziţie de plată a avansurilor pentru cheltuielile de deplasare, procurare de materiale etc.;
- în cazul utilizării ca dispoziţie de încasare, când nu există alte documente prin care se dispune încasarea (avize de plată, somaţii de plată etc.).
De exemplu restituirea unui avans spre decontare nu reprezinta venit din exploatare, deci, pe langa chitanta, trebuie sa se emita si dispozitie de incasare.