Întrucât criteriile stabilite in anuntul privind scoaterea la concurs a unui post de secretar oras , publicate pe saitul anfp-ului nu conţine şi faptul că persoana care concureaza trebuie sa faca dovada ca a absolvit studii de masterat in domeniul stiintelor adm, manageriale etc. , nu este inafara prevederilor legale ?
Din câte stiu aceste conditii sunt obligatorii pentru ocuparea unui post de conducere intr-o primarie de oraş . Se admite si situatia aceasta asa din start. Ce este de făcut ?
Legea nr. 188/1999 republicată privind Statutul funcţionarilor publici
ART. 13
(1) Categoria functionarilor publici de conducere cuprinde persoanele numite in una dintre urmatoarele functii publice:
c) secretar al unitatii administrativ-teritoriale*)
ART. 57
(7) Pentru participarea la concursul de recrutare organizat pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere, candidaţii trebuie să fi absolvit studii de masterat sau postuniversitare în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice
Legea cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice
Art. 37. - (1) Condiţia prevăzută la art. 57 alin. (7) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, nu este obligatorie pentru recrutarea funcţionarilor publici de conducere, în cazul exercitării cu caracter temporar a unei funcţii publice de conducere, precum şi pentru funcţionarii publici care ocupă o funcţie publică de conducere, pe o perioadă de 5 ani de la data intrării în vigoare a prezentei legi.
(2) Funcţionarii publici prevăzuţi la alin. (1) sunt obligaţi să îndeplinească condiţia prevăzută la art. 57 alin. (7) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în termenul prevăzut, sub sancţiunea eliberării din funcţia publică.
da, asa este...momentan, nu este obligatorie, dar cei care ocupa o functie publica de conducere trebuie sa prezinta diploma de master pana in anul 2015.( asta daca trecem de momentul 21 dec. 2012 :duh: )
este normal?
in 2009 s-a org o promovare prin concurs pe o functie publ decond.
pt a nu se incadra numai pers favor s-a trecut la conditii speficice conditii de studii-masterat in manag fin.Dilema este..daca e legal sa pui la conditii specifice conditia de studii cand pe o functie de conducere puteai avea la acea vreme :master in adm publica ,management sau in specialitatea studiilor necesare exercitarii functiei publice.Practic cel cu master in admn publ este lichidat.
Mai mult am inteles ca promov prin concurs e oblig sa dai anunt in monit ofic,conf ord 611Va rog spuneti-va parerea de specialist
daca este vorba de promovare, da, este normal, intrucat:
legea nr. 188/1999
" ART. 66
Pentru a participa la concursul de promovare într-o funcţie publică de conducere, funcţionarii publici trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
a) să fie absolvenţi de masterat sau de studii postuniversitare în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice;
b) să fie numiţi într-o funcţie publică din clasa I;
c) să îndeplinească cerinţele specifice prevăzute în fişa postului;
d) să îndeplinească condiţiile prevăzute la art. 57 alin. (6);
e) să nu aibă în cazierul administrativ o sancţiune disciplinară neradiată în condiţiile prezentei legi."
derogarea pentru studiile de master, se aplica numai in cazul recrutarii. :)