avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1324 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Obligativitate administrator cu atestat
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Obligativitate administrator cu atestat

Buna seara,
In cazul unui imobil mic cu un numar de 15 apartamente este obligatoriu sa angajeze un administrator cu atestat ?
Pana acum ne-am gospodarit singuri facand cu randul treburile administrative.

Multumesc.
Cel mai recent răspuns: kryket , utilizator 17:32, 21 Noiembrie 2010
Prevederea in vigoare,respectiv L nr 230/2007 art 35 impune
Pentru activitatea de administrare care include activitati de administrare tehnica ,de contabilitate si casierie,asociatia de proprietari poate angaja fie
-persoane fizice atestate pentru functia de administrator de imobile ,fie
-poate incheia contract de administrare cu persoane juridice specializate si autorizate care au ca obiect de activitate numaidomeniul asociatiilor de proprietari ori au ca activitate principala administrarea imobilelor pe baza de tarife sau contract
@voluntar,
Nu este obligatoriu sa angajati administrator la un "imobil mic cu un numar de 15 apartamente". Dar va trebuie administrator daca aveti asociatie de proprietari.
Locul administratorului asociatiei, conform legii 230/2007 poate fi luat de membrii comitetului, daca nu aveti administrator, indiferent de motive. Iar membrilor comitetului nu le impune legea sa aiba atestat.
In HG 400 era specifica doar pentru asociaitiile formate din 10 proprietari ca o singura persoana poate cumula toate functiile.Potrivit legii 2030/2007 si a HG 1588/2007" Art. 22. - (1) Activitatea de administrare a condominiului include activitati de administrare tehnica, de contabilitate si casierie. " iar pentru a fi indeplinite aceste prevederi persoana care indeplineste aceste cerinte trebuie sa fie calificata, deci atestata. Cine isi amuna gestiunea, dintre cei din comitet? E adevarat ca, potrivit art 17 alin. (8) din HG 1588/2007 "Comitetul executiv preia toate obligatiile si raspunderile privind activitatea de management stabilite la art. 22 din prezentele norme metodologice pe perioada cat asociatia nu are angajat un administrator sau a fost reziliat contractul de administrare, indiferent de cauze. "
Din cauza ca aceste prevederi sunt ignorate se ajunge la situatiile in care administrarea se face dupa ureche, ca asa se facea odata si se ajunge la tot felul de situatii care mai de care mai complicata.
:oops:
Si daca administratorul e atestat, e o garantie ca situatiile ar fi clarificate? :)
Cu scuzele de rigoare daca am deranjat, dar....
In cazul in care se dovedeste ca gestiunea a fost facuta dupa ureche si de cineva fara atestat toata raspunderea revine Comotetului Executiv. Nici o autoritate nu se va implica decat cel mult cu o amenda tot pentru comitet.
Garantia ca lucrurile sa mearga bine e tot verificarea facuta de comisia de cenzori.
In cazul existenteti atestatului exista sansa sa ai pe cine trage la raspundere.
Puteti cere garantie materiala membrilor comitetului? In lege e prevazuta pentru administrator si cenzor.
"La noi merge si asa", fara atestat. Si cate asociaitii sunt asa!

Alte discuții în legătură

Asociatie fara presedinte apt4bm apt4bm Buna, asociatia de proprietari in blocul nostru a fost infiintata in 2001. de atunci cei care apareau trecuti ca membrii ai comisiei de cenzori au vandut ap ... (vezi toată discuția)
Cati cenzori poate avea o asociatie de proprietari??? stelutamaria stelutamaria buna ziua tuturor. in L 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari la art. 21 alin.1este prevazut : La adunarea ... (vezi toată discuția)
Comunicarea cu locatarii Dana Marin Dana Marin Buna ziua, As dori sa aflu in calitate de presedinta de asociatie: - comunic cu toti locatarii sau doar cu membrii asociatiei, adica sunt obligata sa le ... (vezi toată discuția)