As dori sa aflu in calitate de presedinta de asociatie:
- comunic cu toti locatarii sau doar cu membrii asociatiei, adica sunt obligata sa le raspund la cereri tuturor sau eu am treaba doar cu membrii asociatiei?
- la noi se fac multe confuzii intre munca de administrare si presedinte, comitet (multi nici nu stiu ce-i aia, degeaba le-am dat legea 230 sa citeasca, nu vor) cum credeti ca ar fi bine sa le explic ce face administratorul si ce face comitetul?
Si, in plus, nu stiu cum sa le explic ca presedintele nu e platit si ca nu poate fi deranjat la orice ora la usa lui si pentru orice. As vrea de la inceput sa fie clare astea.
Am facut o adresa de e mail si o cuite postala pentru comunicarea cu membrii comitetului, am desemnat un membru de comitet care sa le scrie sau sa raspunda tuturor insa nu-mi sunt clare astea de mai sus.
Conform art 10 din L nr 230/2007 proprietarii au dreptul sa cunoasca si la cererere, sa parcurga actele asociatiei de proprietari
Normele la L nr 230/2007 individualizeaza responsabilitatea pentru presedinte,
administrator,comitet,cenzor
Munca cu omul este anevoioasa,mai ales cand este vorba despre drepturi si obligatii reciproce, in conditiile traiului in comun la bloc
Responsabilitatea de presedinte de asociatie de proprietari este grea si insuficient inteleasa de toti locatarii
Ca sa demonstrati ca nu sunteti platit ,introduceti la afisierul blocului ,hotararea adunarii generale unde apare concret cine sunt beneficiarii de indemnizatii
Raspundeti-le in scris dv. Este un exercitiu foarte bun atat pentru comunicare, cat si pentru a invata legislatia in vigoare.
Incetul cu incetul vor invata sa nu va mai deranjeze la usa, daca le veti atrage atentia ca biroul dv. este la sediul asociatiei, nu acasa...si daca va veti stabili un mic program de 1-2 ore saptamanal pentru intrevederea cu locatarii la sediul asociatiei.
Toti proprietarii au dreptul sa va solicite lamuriri privind problemele asociatiei. Chiar daca nu sunteti platita, desi se poate solicita si bani pentru aceasta functie, puteti stabili un program in care va pot deranja proprietarii.In felul acesta multumiti si locatarii si sunteti si dvs. mai linistita.
Dacă v-aţi asumat răspunderea de a fi preşedinte atunci acceptaţi şi faptul că mai sunteţi deranjată acasă uneori - totul e să nu abuzeze. Asta depinde, cred, şi de cât de des vă văd oamenii pe la asociaţie, eu de exemplu, mă duc câte o oră când sunt încasări.
În ceea ce priveşte necunoaşterea oamenilor şi confuziile pe care le fac, aveţi dreptate, eu mă gândeam să public la avizier, periodic, mici extrase din Legea 230, de exemplu - atribuţiile Adunării generale; atribuţiile Comitetului executiv, extras din Normele de facturare şi repartizare a consumului de apă, etc.
Nu ştiu, iarăşi, cum să-i determin să nu mai fie suspicioşi... tot timpul, când vine vorba de fondurile de rulment şi de reparaţii, sunt câţiva care întreabă "dar ce s-a făcut cu ele, că noi am dat bani? unde sunt banii?" de parcă fondurile astea ar fi nişte conturi în care pui bani şi te aştepţi să crească, nu să fie cheltuiţi!
Am spus şi în Adunarea generală şi în sedinţa de Comitet: dacă aveţi suspiciuni, solicitaţi să vedeţi actele, cereţi explicaţii în scris, e dreptul dvs şi nu se supără nimeni, dar nu mai aruncaţi cu vorbe - "fostul .... a furat", "fostul ... e vinovat", "nu mai sunt banii" etc.
Vă trebuie răbdare, tact, fermitate, puţin sprijin din partea celorlalţi... succes!
Renuntare la suspiciune vine cu timpul. Oamenii se lamuresc atunci cand exista multa transparenta si bunavointa in a li se lamuri "semnele de intrebare".
Cu rabdare ajungi de inlaturi suspiciunea! :)