Este normal ca doar locatarii ultimului etaj sa plateasca repararea terasei?
M-am mutat la ultimul etaj al unui bloc cu asociatie de locatari. Administratorul vrea ca doar locatarii de la ultimul etaj sa repare terasa,
Administratorul invoca faptul precedentul ca mai exista o terasa care a fost reparata de locatarii care locuiesc sub ea.
Situatia e destul de grava pentru ca imi ploua in casa si ceilalti mizeaza pe faptul ca noi cei de la ultimul etaj sa platim lucrarile.
Daca repar eu terasa care ar fi procedurile de urmat pentru a-mi putea recupera banii? Ma gandesc ca trebuie sa primesc o factura pentru reparatie. Ce ma intereseaza partea cu alegerea din mai multe oferte si cine se ocupa cu selectarea ofertelor alegerea.
De asemenea este necesar sa obtin acordul locatarilor sau al asociatiei de locatari?
Terasa reprezinta parte comuna,a carei reparatie/intretinere reprezinta responsabilitatea exclusiva a asociatiei de locatari
Administratorul in calitatea de simplu angajat al asociatiei ,nu are limita de competenta sa dispuna cine suporta c/v lucrari reparatie parti comune
Pentru executat reparatie terasa,indicat este a se realiza prin implicarea concreta a asociatiei si a presedintelui acesteia
Singura solutie legala,simpla pt toate partile este aplicarea urmatoarei proceduri:
1. Comitetul executiv emite un proces-verbal de constatare a lucrarii efectuate de catr proprietarul respectiv la care se ataseaza documentele de justificare a contravalorii lucrarii
2. Comitetul executiv va propune in prima adunare generala aprobarea lucrarii pt repararea terasei si restituirea contravalorii lucrarii proprietarului care practic a imprumutat asociatia devenind astfel creditorul acesteia
3. Adunarea generala are obligatia aprobarii sumei respective altfel toti proprietarii vor suporta in final , prin proces, pierderea financiara(restanta) produsa prin refuzul lunar la plata intretinerii de catre proprietarul creditor pana la stingerea imprumutului plus dobanzile de rigoare sau pretentiile materiale justificate ale proprietarului
4. Dupa aprobarea adunarii generale comitetul executiv si administratorul vor repartiza suma aferenta lucrarii tuturor proprietarilor in cota parte indiviza(in functie de suprafata utila a apt) pe un numar de luni stabilit de comun acord in adunarea generala
5. Pentru proprietarul creditor(cel care a realizat lucrarea) contravaloarea lucrarii se va scade din valoarea restantei.Daca la aceasta valoare a restantei s-au aplicat penalizari acestea se vor anula
6. Decontarea in contabilitatea asociatiei se face astfel: pt suma restituita se semneaza dispozitia de plata de catre proprietar( fara a se da practic banii proprietarului) iar pt valoarea restantei( care este aceeasi valoare cu suma restituita) se emite chitanta de incasare catre proprietar ca si cum proprietarul ar fi facut plata restantei
Astfel proprietarul isi va recupera imprumutul facut asociatiei iar asociatia isi respecta obligatia legala cu privire la repararea terasei.
.
Si inca ceva: daca aveti firme care actioneaza la parterul blocului si acestea sunt obligate sa participe la TOATE cheltuielile administrative ale blocului in limita cotei indivize...Insa acest lucru nu prea se practica datorita intelegerii acestora cu comitetul exectuiv...
Terasa face parte din proprietatea comuna a proprietarilor de pe scara.
Reparatia terasei, ca de altfel a oricarui element de proprietate comuna se face prin asociatia de proprietari.
Administratorul cauta oferte si le supune analizarii lor comitetului executiv care va chema firmele la negocieri si in cele din urma se va hotari asupra uneia din ele.
Administratorul este insarcinat sa se ocupe de a lua legatura cu firma, a urmari lucrarea si a participa impreuna cu comitetul executiv, cu presedintele la receptia lucrarii.
Nicicum si niciunde administratorul nu hotaraste el cine face lucrarea, ba dimpotriva, el fiind angajatul dv. face sau ar trebui sa faca ce-i spuneti dv., proprietarii prin reprezentatii dv, comitet si presedinte. Printre altele si pentru acest lucru il platiti.
Proprietarii de la ultimul etaj nu sunt proprietari de mana a doua ca sa fie obligati sa plateasca ceva in plus fata de ceilalti proprietari de pe scara si nici sa se ocupe de ceva anume din administrarea proprietatii comune.Au aceleasi drepturi si obligatii ca si proprietarii de la parter sau de la etajul 1 sau de la un etaj mai jos decat ei.....
Daca doriti sa grabiti lucrurile si sa va ocupati de lucrare, asigurati-va ca va veti recupera cheltuielile si faceti o conventie intre dv. si presedintele asociatiei.
Dv. asigurati documentatia necesara, iar conducerea asociatiei se obliga sa va plateasca lucrarea mai putin partea care va revine in ...n rate lunare.
Asta ca sa aveti o baza in caz ca ajungeti la proces.....
Sigura persoana de contact a asociatiei de locatari este administratorul. Nu stiu sa existe vreun presedinte. Cum pot sa comunic cu asociatia in cazul acesta?
Locuinta mea se degradeaza din cauza terasei, ce acte sau actiuni pot trimite asociatiei de locatari pentru a-i face sa accepte repararea terasei si acoperirea cheltuielilor si de catre membrii asiociatiei de locatari, nu numai din partea mea?