avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 379 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii şi fundaţii, într-un ... Cum se poate infinta o fundatie ?
Discuție deschisă în Asociaţii şi fundaţii, într-un cuvânt: ONG-uri

Cum se poate infinta o fundatie ?

Cum se poate infinta o fundatie ? (documente ):((
Cel mai recent răspuns: iubestedariarta , utilizator 19:35, 28 Decembrie 2010
[ link extern ]

aici va faceti rezervarea dureaza 2 saptamani

diferenta intre Fundatie si ASOCIATIE :
O.N.G.-urile sunt organizatii din sfera societatii civile, care isi propun gasirea unor solutii pentru problemele societatii, dezvoltarea notiunii de solidaritate colectiva si determinarea asumarii de responsabilitati de catre cetateni si implicarea lor in viata societatii. Ceea ce le deosebeste de celelalte structuri asociative este caracterul non-profit al acestora, axat pe beneficiul public si nu pe cel privat.

O.N.G.-urile cunosc variate forme organizationale de la mici initiative locale, spre grupuri mai active, precum asociatiile sau fundatiile. Toate aceste forme organizationale au unele directii comune, caracteristica principala a acestora fiind faptul ca ele sunt independente fata de stat.

Principiile organizatiilor neguvernamentale

Organizatiile neguvernamentale trebuie sa indeplineasca si anumite criterii, printre care: sa functioneze ca entitate structurata; sa fie de natura privata - sunt institutional separate de autoritatile publice; sa respecte criteriul nondistributiei profitului - pot genera venituri, respectiv obtine profit din activitatile lor, dar acestea nu pot fi distribuite membrilor sau organelor de conducere, ci sunt folosite doar pentru atingerea obiectivelor declarate; sa se auto-guverneze; sa fie voluntare - se bazeaza, in general, pe activitati voluntare in actiunile pe care le desfasoara (fapt care nu exclude posibilitatea angajarii de personal) sau in procesul de conducere; sa fie de interes public - servesc unor scopuri de interes public sau contribuie la binele public.

Vreau sa infiintez un ONG. Ce trebuie sa stiu?

Pentru infiintarea unui ONG sunt necesare cel putin 3 persoane fizice sau/si juridice, in cazul asociatiilor, sau cel putin una, in cazul fundatiilor. Pentru a infiinta o asociatie e nevoie de un patrimoniu initial mic ( un salariu minim brut pe economie), pe cand pentru o fundatie e nevoie de un patrimoniu initial mult mai mare (de cel putin 100 x salariul minim brut pe economie), cu exceptia cazului fundatiilor al caror scop exclusiv este efectuarea operatiunilor de colectare de fonduri care sa fie puse la dispozitia altor asociatii sau fundatii. In acest situatie, patrimoniul initial poate avea o valoare totala de cel putin 20 de ori salariul minim brut pe economie.

Asociatii caritabile vs. fundatii

Asociatiile se deosebesc de fundatii si din punct de vedere al obiectivelor urmarite. Asociatiile se pot constitui in vederea realizarii unor activitati de interes general sau comunitar, dar si al unor activitati desfasurate in interes personal, nepatrimonial, al membrilor lor. Fundatiile nu se pot constitui niciodata in interesul, fie el si nepatrimonial al fondatorilor lor. Scopul unei fundatii trebuie sa fie altruist, bine determinat, licit si sa fie de interes general sau comunitar.

Federatia este alcatuita din cel putin doua asociatii sau fundatii. Asociatiile sau fundatiile care constituie o federatie isi pastreaza insa propria personalitate juridica, inclusiv propriul patrimoniu.
1. Pentru infiintarea unei organizatii aveţi nevoie de următoarele acte:

* Act constitutiv redactat conform legislaţiei specifice
* Statut redactat conform legislaţiei specifice
* Dovadă de disponibilitate a denumirii obţinută de la Ministerul Justiţiei
* Dovadă patrimoniu
* Dovadă spaţiu



2. Cu aceste documente vă prezentaţi la:

Judecătoria Cluj
Calea Dorobanţilor nr. 2
Program cu publicul: L-V între 8 şi 12.

3. Încheierea judecătorească de înfiinţare va fi eliberată în termen de 3 zile. Se ridică de la aceeaşi adresă în zilele de Luni între orele 10 şi 12.

4. Legislaţia care reglementează înfiinţarea de ONG:

Ordonanta nr. 26 / 2000 cu privire la asociatii si fundatii
Legea 246 / 2005 pentru completarea si modificarea O 26/ 2000
Anexă: Constituire ASOCIAŢIE vs. FUNDAŢIE

Asociaţia este constituită la initiaţiva a minimum 3 persoane care, pe baza unei înţelegeri, pun în comun şi fără drept de restituire contribuţia materială, cunoştinţele sau aportul lor în muncă pentru realizarea unor activităţi în interes general, comunitar sau, după caz, în interesul lor personal dar nepatrimonial.

Patrimoniul necesar pentru infiintarea unei asociatii este cel un salar minim brut pe economie la data infiintarii (440 lei - 2007 si 500 lei din 2008), si poate fi costituti atat in bani cat si in natura

Fundaţia este constituită de una sau mai multe persoane care, pe baza unui act juridic constituie un patrimoniu afectat, în mod permanent şi irevocabil, realizării unui scop de interes general sau, după caz, comunitar.

Patrimoniul iniţial pentru infiinţarea fundaţiei trebuie să includă bunuri în natură sau în numerar, a căror valoare totală să fie de cel puţin 100 de ori salariul minim brut pe economie, la data constituirii fundaţiei, cu exceptia cazului fundaţiilor al căror scop exclusiv este efectuarea operaţiunilor de colectare de fonduri care să fie puse la dispoziţia altor asociaţii sau fundaţii, în vederea realizării de programe de către acestea din urmă, caz in care patrimoniul initial poate avea o valoare totală de cel puţin 20 de ori salariul minim brut pe economie.

Paşi :

1. Redactarea actului constitutiv. Actul de constituire cuprinde :

Asociatie

* datele de identificare ale asociaţilor : nume sau denumirea (dacă sunt persoane juridice),
* domiciliul sau sediul asociaţilor
* exprimarea voinţei de asociere şi a scopului propus
* denumirea asociaţiei
* sediul asociaţiei
* durata de funcţionare a asociaţiei (pe termen determinat, cu indicarea expresă a termenului sau pe termen nedeterminat)
* patrimoniul initial – în bani sau în natură, în valoare de cel puţin un salar minim brut pe economie, la data constituirii
* componenţa nominală a organelor de conducere, administrare şi control ale asociaţiei
* persoana sau persoanele împuternicite să desfăşoare procedura de dobândire a personalităţii juridice
* semnăturile asociaţilor

Fundatie

* datele de identificare ale fondatorului/ fondatorilor: nume/ denumire şi domiciliul/ sediul fondatorilor
* scopul fundaţiei
* denumirea fundaţiei
* durata de funcţionare
* patrimoniul iniţial - în natură sau în numerar, în valoare totală de cel puţin 100 de ori salariul minim brut pe economie, la data constituirii
* componenţa nominală a celor dintâi organe de conducere, administrare si control ale fundaţiei
* persoana/persoanele împuternicite să desfaşoare procedura de dobândire a personalităţii juridice
* semnăturile fondatorului/ fondatorilor


2. Redactarea statutului asociatiei. Statutul dv. va trebui să includă :

Asociatie

* toate informaţiile cuprinse în actul de constituire
* explicitarea scopului şi obiectivelor asociaţiei
* modul de dobândire şi pierdere a calităţii de membru
* drepturile şi obligaţiile asociaţilor
* categoriile de resurse patrimoniale ale asociaţiei (adică proveninenţa resurselor pe care le va folosi asociaţia pentru a îşi desfăşura activităţile)
* atribuţiile organelor de administrare şi control ale asociaţiei
* destinaţia bunurilor în cazul dizolvării asociaţiei

Fundatie

* toate informaţiile cuprinse în actul de constituire
* explicitarea scopului şi obiectivelor asociaţiei
* categoriile de resurse patrimoniale ale fundaţiei (adica proveninenţa resurselor pe care le va folosi fundaţia pentru a îşi desfăşura activităţile)
* atribuţiile organelor de conducere, administrare, control
* procedura de desemnare şi de modificare a componentei organelor de conducere, administrare şi control pe parcursul existenţei fundaţiei
* destinaţia bunurilor în cazul dizolvării
*


3. Obţinerea dovezii de disponibilitate a denumirii. Aveţi nevoie de :

* un formular specific (anexat)
* dovada achitării unei taxe de 5 lei (se achită la trezorerie, Piaţa A. Iancu nr. 19, la casierie)

Trimiteţi sau depuneţi formularul si chitanta (dupa ce aţi facut o copie) la
Ministerul justitiei, Directia de relatii cu publicul si cooperare cu ONG
Str. Apollodor nr. 17, Sectorul 5, Bucuresti

Dacă alegeţi să trimiteţi formularul prin poştă, vă recomandăm să trimiteţi cu confirmare de primire şi să specificaţi pe formular că doriţi răspunsul prin poştă.

4. Autentificarea actului constitutiv şi a statutului la notar public. In această etapă veţi avea nevoie de :

* actul de constituire
* statutul
* dovada sediului
* o taxă - variabila de la notar la notar
* dovada de disponibilitate a denumirii

Vă recomandăm să autentificaţi 9 copii, pentru că Judecătoria va reţine o mare parte (6) şi e bine să aveţi mai multe originale.

5. Inscrierea in Registrul asociaţiilor si fundaţiilor, la Judecatoria in a carei circumscripţie îşi are asociaţia / fundaţia sediul. In aceasta etapa vei avea nevoie de :

* actul de constituire autentificat
* statutul autentificat
* actele doveditoare ale sediului
* actele doveditoare ale patrimoniului inţial
* taxa de timbru de 19 lei si timbru judiciar de 0,3 lei

Programul registraturii Judecatoriei Cluj este de la 9-12 in fiecare zi

Termen de solutionare – în general 3 zile de la depunerea documentelor, dar programul de eliberări este doar Marţi între 10 şi 12.

Resurse utile: puteţi apela la serviciile unor organizaţii al căror scop este să contribuie la dezvoltarea organizatiilor non profit cum sunt:

Centras – Centrul de asistenţă pentru organizaţii neguvernamentale, Bucuresti, www.centras.ro, Bucuresti, telefon: 0212114815, 021 2115160 email: office@centras.ro
FDSC (Fundatia pentru dezvoltarea societatii civile). (serviciu juridic gratuit, instruire, informare): www.fdsc.ro, Bucuresti, tel: 021 3110177 sau fax: 0213100180. email: fdsc@fdsc.ro

Documente

* Cerere pentru obtinerea disponibilitatii de nume

* Ordonanta 26/2000 privind asociatiile si fundatiile

* Legea 246/2005 pentru aprobarea ordonantei 26

Conform dispozitiilor art.15 alin. 2 si 3 Codul fiscal , organizatiile nonprofit sunt scutite de la plata impozitului pe profit pentru urmatoarele tipuri de venituri:
a) cotizatiile si taxele de inscriere ale membrilor;
b) contributiile banesti sau in natura ale membrilor si simpatizantilor;
c) taxele de inregistrare stabilite potrivit legislatiei in vigoare;
d) veniturile obtinute din vize, taxe si penalitati sportive sau din participarea la competitii si demonstratii sportive;
e) donatiile si banii sau bunurile primite prin sponsorizare;
f) dividendele si dobanzile obtinute din plasarea disponibilitatilor rezultate din venituri scutite;
g) veniturile pentru care se datoreaza impozit pe spectacole;
h) resursele obtinute din fonduri publice sau din finantari nerambursabile;
i) veniturile realizate din actiuni ocazionale precum: evenimente de strangere de fonduri cu taxa de participare, serbari, tombole, conferinte, utilizate in scop social sau profesional, potrivit statutului acestora;
j) veniturile exceptionale rezultate din cedarea activelor corporale aflate in proprietatea organizatiilor nonprofit, altele decat cele care sunt sau au fost folosite intr-o activitate economica;
k) veniturile obtinute din reclama si publicitate, realizate de organizatiile nonprofit de utilitate publica, potrivit legilor de organizare si functionare, din domeniul culturii, cercetarii stiintifice, invatamantului, sportului, sanatatii, precum si de camerele de comert si industrie, organizatiile sindicale si organizatiile patronale.

Organizatiile nonprofit sunt scutite de la plata impozitului pe profit si pentru veniturile din activitati economice realizate pana la nivelul echivalentului in lei a 15.000 euro, intr-un an fiscal, dar nu mai mult de 10% din veniturile totale scutite de la plata impozitului pe profit, prevazuta la alin. (2). Organizatiile prevazute in prezentul alineat datoreaza impozit pe profit pentru partea din profitul impozabil ce corespunde veniturilor, altele decat cele prevazute la alin. (2) sau in prezentul alineat, impozit calculat prin aplicarea cotei de 16% sau, in cazul in care desfasoara activitati de natura barurilor de noapte, cluburilor de noapte, discotecilor, cazinourilor sau pariurilor sportive, inclusiv persoanele juridice care realizeaza aceste venituri in baza unui contract de asociere, si la care impozitul pe profit datorat pentru activitatile prevazute in acest articol este mai mic decat 5% din veniturile respective sunt obligati la plata unui impozit de 5%, aplicat acestor venituri realizate.
STATUTUL

Fundatiei ...........................



Capitolul I

DISPOZITII GENERALE



Art. 1. - Fundatia ............................... fondată potrivită Actului constitutiv de:

a) ............................... cetătean român, domiciliat în ...................... str. .............................. nr. .........., bloc .........., scara .........., etaj ........, apart. ........., sector/judet ................. posesorul actului de identitate ............................ seria......................... nr. ......................, eliberat de ....................... la data de ..............................., cod numeric personal ...............................

sau/şi

a) S.C. ...................................... SNC/SCS/SA/SCA/SRL, cu sediul social în ...................................., str. ......................................... nr. .........., bloc .........., scara .........., etaj ......., apart. ........, sector/judet ........................, înregistrată la Oficiul Registrului Comertului ................................ sub nr. .............../................/............... cod fiscal nr. ................... din ......................., reprezentată de ........................ având functia de ..............................................

au constituit sus-numita fundatie în conformitate cu Ordonanta Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii şi fundatii şi cu Decretul nr. 31/1954 privitor la persoanele fizice şi persoanele juridice.

Art. 2. - Scopul fundatiei îl constituie .....................................................................................................……

Art. 3. - Denumirea fundatiei este .............................................................................................................

..................................................................................................………

Art. 4. (1) Sediul undatiei este în ... ...................................., str. ......................................... nr. .........., bloc ........, scara ........, etaj ……, apart. .........., sector/judet .................. .

(2) Sediul fundatiei poate fi schimbat pe baza hotărârii Consiliului director.

Art. 5. – Fundatia ......................................... se constitute pe o durată de ........................................... .

Art. 6. - (1) Patrimoniul social al Fundatiei este alcătuit dintr-un activ patrimonial, initial, în valoare de ............................. lei şi este alcătuit din următoarele aporturi în natură şi/sau în bani depuse de fondator/fondatori, astfel: ..............................................................................................................

(2) Întregul patrimoniu va fi evidentiat şi păstrat în conformitate cu legislatia român în materie, pe numele fundatiei şi va fi folosit exclusiv pentru realizarea obiectivelor ei.

Art. 7. - (1) Scopul fundatiei este ...............................................................................................................

(2) Obiectivele fundatiei, în vederea realizării scopului ei, sunt următoarele: ..................................……..................................................................................................................................................................................................................................................................- promovarea şi întretinerea colaborării în plan ştiintific şi practic cu alte fundatii şi asociatii cu obiect de activitate asemănător, din tară si din stăinătate;

- colaborarea ştiintificã cu toate tipurile de forme asociative, în vederea eficientizării activitătii acestora;

- acordarea de burse pentru studii membrilor asociati, în vederea creşterii pregătirii profesionale a acestora.

(3) Schimbare scopului fundatiei se face numai de către fondator sau majoritatea fondatorilor în viată, iar dacã nici anul dintre fondatori nu mai este în viată, aceasta se face numai cu întrunirea votului a patru cincimi din numărul membrilor Consiliului director.

(4) În toate cazurile, schimbarea scopului fundatiei se poate face numai dacă acesta a fost realizat în totalitate sau în parte ori dacã acesta nu mai poate fi îndeplinit.

Art. 8. - (1) Fundatia îşi poate constitui filiale, ca structuri teritoriale, pe baza hotărârii autentificate a Consiliului director, prin care li se alocă un patrimoniu.

(2) Filiala este condusă de un Consiliu director propriu, alcătuit din cel putin 3 membri.

(3) Filiala este entitate cu personalitate juridică, putând încheia, în nume propriu, acte juridice de administrare şi de conservare în condiţiile stabilite de Consiliul director prin actul constitutiv al ei şi se pot încheia acte juridice de dispozitie, în numele şi pe seama fundatiei, numai pe baza hotărârii prealabile a Consiliului director al fundatiei.



Capitolul II

RESURSELE PATRIMONIALE ªI CHELTUIELILE FUNDATIEI



Art. 9. – Patrimoniul social initial al fundatiei se completează cu dobânzile şi dividendele rezultate din plasarea sumelor disponibile, în conditii legale, dividendele societătilor comerciale înfiintate de fundatie, donatii, sponsorizări sau legate, venituri realizate din activităti economice directe, resurse obtinute de la bugetul de stat şi/sau de la bugetele locale, precum şi alte venituri prevăzute de lege.



Capitolul III

CONDUCEREA ªI CONTROLUL FUNDATIEI



Sectiunea I

Consiliul director



Art. 10. - Consiliul director al fundatiei asigură realizarea scopului şi obiectivelor acesteia, exercitând urmãtoarele atributii:

a) stabilirea strategiei generale şi a programelor fundatiei;

b) aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli, precum şi a bilantului contabil;

c) alegerea şi revocarea cenzorului/membrilor comisiei de cenzori;

d) înfiinţarea de filiale;

e) încheierea de acte juridice, în numele şi pe seama fundatiei;

f) executarea bugetului de venituri şi cheltuieli;

g) aprobarea organigramei şi a strategiei de personal ale fundatiei;

h) modificarea statutului fundaţiei;

i) elaborarca regulamentului intern de funcţionare a sa;

j) îndeplinirea oricăror alte atribuţii prevăzute în lege sau în statut.

Art. 11. - Membrii Consiliului director care, într-o anumitã problemã, supusă hotărârii sale, sunt interesati personal sau prin sotii lor, ascendentii sau descendentii, rudele în linie colaterală sau afinii lor până la gradul al patrulea inclusiv, nu vor putea lua parte la deliberare şi nici la vot. În caz contrar vor răspunde pentru daunele cauzate Fundatiei dacă fără votul lor nu s-ar fi putut obtine majoritatea cerutã.

Art. 12. - Nu poate fi membru al Consiliului director, iar dacă este, pierde aceastã calitate ccl care ocupă funcţie de coducere: în cadrul unei institutii publice, dacă Fundatia sprijină activitatea acelei instituţii publice.

Art. 13. - Deciziile contrare legii, actului constitutiv sau statutului Fundatiei pot fi atacate de fondator/fondatori sau de catre oricare dintre membrii Consiliului director care au lipsit sau au votat împotrivã şi a cerut să se insereze aceasta în procesul-verbal de şedinţă.

Art. 14. - Consiliul director poate împuternici una sau mai multe persoane cu functii executive, inclusiv persoane care nu au calitatea de asociat ori sunt străine de asociatie pentru a încheia acte juridice în numele şi pe seama fundatiei sau orice alte atributii prevãzute în lege sau în statut.

Art. 15. - (1) Consiliul director se compune din ................................ membri desemnati de fondator/fondatori la momentul constituirii fundatici.

(2) În caz de descompletare, funcţiile rămase libere se completează prin hotârârea fondatorului/fondatorilor, iar dacă nici unal dintre fondatori nu mai este în viaţă, cu întrunirea votului a ..................... din numãrul membrilor onsiliului director.

(3) Completarea funcţiilor rămase libere se face în cel mult .............. zile de la descompletare.

Art. 16. - (1) Consiliul director se întruneşte cel puţin o datã pe lună sau ori de câte ori nevoile fundatiei o impun.

(2) Convocarea Consiliului director se face de preşedinte, iar în lipsa acestuia de înlocuitorul său, cu cel pulin ............... zile înainte de data fixată.

(3) Consiliul director delibereazã, în mod valabil, în prezenta a 2/3 din numărul membrilor săi şi adoptă hotărâri cu o jumătate plus unu din voturi.

Art. 17. - Deliberările şi hotãrârile Consiliului director se consemnează în procese-verbale încheiate cu ocazia fiecărei şedinte.



Sectiunea a II-a

Controlul financiar



Art. 18. - (1) Comisia de cenzori este alcătuitã dintr-un număr impar de membri.

(2) În realizarea competentei sale Comisia de cenzori:

a) verifică modul în care este administrat patrimoniul fundaţiei;

b) întocmeşte rapoarte şi le prezintă Consiliului director;

c) poate participa, prin membrii săi, la şedintele Consiliului director, fără drept de vot;

d) îndeplineşte orice alte atributii prevăzute în statut sau stabilite de Consiliul director.

(3) Membrii Censiliului director nu pot fi cenzori.

Art. 19. - Consiliul director aprobă regulile generale de organizarc şi functionare a Comisiei de cenzori.



Capitolul IV

VENITURILE ªI CHELTUIELILE FUNDATIEI



Art. 20. - Veniturile fundatiei provin din:

a) dobânzile şi dividendele rezultate din plasarea sumelor disponibile în conditii legale;

b) dividendele societătilor comerciale înfiintate de fundaţie;

c) venituri realizate din activităti economice directe;

d) donatii, sponsorizări sau legate;

e) resurse obtinute de la bugetul de stat şi/sau de la bugetele locale;

f) alte venituri prevăzute de lege.

Art. 21. - (1) Fundatia poate înfiinţa societăti comerciale ale căror dividende, dacă nu se reinvestesc în aceste societăti, se vor folosi pentru realizarea scopului ei.

(2) Fundatia poate desfăşura orice alte activitãti economice directe, dacã acestea au caracter accesoriu si au legătură strâînsă cu scopul principal al ei.

Art. 22. - (1) Principalele cheltuieli ale fundatiei sunt:

a) salarii şi adaosuri la salarii;

b) indemnizatii, prime şi premii;

c) procurări de rechizite şi imprimate de birou;

d) chirii, dobânzi, taxe, comisioane bancare;

e) cazare, masa, transport;

f) apă, canal, salubritate;

g) energie electrică, termică şi gaze naturale;

h) alte cheltuieli.

(2) Cheltuielile se efectuează potrivit prevederilor bugetului de venituri şi cheltuieli şi se aprobă de persoanele însărcinate de Consiliul director.

(3) Salariile, indemnizatiile şi alte drepturi băneşti ale personalului se stabilesc în limitele statutului de funcţiuni şi ale bugetului de venituri şi cheltuieli.

(4) Consiliul director poate dispune plata de premii, gratificatii şi altele asemenea din disponibilitătile existence.

Art. 23. - Exercitiul economico-financiar începe la data de 1 ianuarie şi se încheie la data de 31 decembrie ale fiecărui an.



Capitolul V

DIZOLVAREA ªI LICHIDAREA



Art. 24. – Fundatia ..................................................... se va dizolva:

I. De drept prin:

a) împlinirea duratei pentru care a fost constituită;

b) realizarea sau, după caz, imposibilitatea realizării scopului pentru care a fost constituită, dacă în termen de 3 luni de la constatarea unui astfel de fapt nu se produce schimbarea acestui scop.

II. Prin hotărâre judecătorească, la cererea oricărei persoane interesate, atunci când:

a) scopul sau activitatea fundatiei a devenit ilicită sau contrară ordinii publice;

b) realizarea scopului este urmărită prin mijloace ilicite sau contrare ordinii publice;

c) urmăreşte alt scop decât cel pentru care s-a constituit;

d) a devenit insolvabilă;

e) nu mai obtine autorizaţiile prealabile necesare, potrivit legii.

III. In situalia imposibilitătii constituirii Consiliului director în conformitate cu statutul fundaţiei, dacã aceastã situatie durează mai mult de un an de la data la care, potrivit statutului Consiliului director trebuia constituit.

IV. In alte situatii prevăzute de lege

Art. 25. - (1) În cazul dizolvării fundatiei, lichidatorii se numesc de instanta judecătorească. (2) Odată cu numirea lichidatorilor, mandatul Consiliului director încetează.

(3) Lichidatorii la intrarea în functie efectuează inventarul şi încheie un bilant care să constate situatia exactă a activului şi pasivului.

(4) Ei sunt obligati să primească şi să păstreze registrele şi orice alte acte ale fundatiei şi să tinã un registru cu toate operatiunile lichidării, în ordinea datei acestora.

(5) Lichidatorii îşi îndeplinesc mandatul sub controlul cenzorului/Comisiei de cenzori.

Art. 26. - (1) Lichidatorii au obligatia de a continua operatiunile juridice în curs, de a încasa creantele, de a plăti creditorii, iar dacă numerarul nu este suficient, de a transforma şi restul activului în bani, procedând la vânzarea prin licitatie publică a bunurilor mobile şi imobile.

(2) Lichidatorii pot realiza numai acele operatiuni noi care sunt necesare finalizării celor aflate în curs de derulare.

Art. 27. - (1) In cazul dizolvãrii fundatiei, bunurile rămase în urma lichidării nu se pot transmite către persoane fizice. ­

(2) Aceste bunuri pot fi transmise către persoane juridice de drept privat sau de drept public cu scop identic sau asemănător, potrivit procedurii care urmeazã: .................................................................

Daca în termen de 6 luni de la terminarea lichidãrii, lichidatorii nu au reuşit să transmită în conditiile alineatului (2), ele se atribuie de instanta competentă unei persoane juridice cu scop identic sau asemănător

(4) Data transmiterii bunurilor este cea a întocmirii procesului-verbal de predare-preluare, dacă prin acesta nu s-a stabilit o dată ulterioară.

Art. 28. - Lichidatorii încheie operatiunile şi remit celor în drept contul gestiunii numai după expirarea unui termen de 6 luni de la publicarea dizolvării fundaliei.

Art. 29. - După încheierea lichidării, lichidatorii sunt obligati ca în termen de două luni să depună bilantul, registrul jurnal şi un memorandum, sã declare operatiunile de lichidare la Registrul asocialiilor şi fundatiilor al judecătoriei în a cărei circumscriptie teritorială îşi are sediul asociatia şi să îndeplinească toate procedurile de publicare şi radiere din acest registru.

Art. 30. - Dacă în termen de 30 de zile libere de la depunerea bilantului nu se înregistrează nici o contestatie, bilantul se consideră definitiv aprobat, iar lichidatorii, cu autorizarea judecătoriei, vor remite celor în drept bunurile şi sumele rămase de la lichidare, împreună cu toate registrele şi actele fundatiei şi ale lichidării, după aceasta fiind considerati descărcati.

Art. 31. - (1) Fundatia încetează a avea fiintă la data radierii din Registrul asociatiilor şi fundatiilor.

(2) Radierea se face în baza actului constatator eliberat lichidatorilor, prin care se atestă descărcarea acestora de obligatiile asumate.



Capitolul VI

DISPOZITII FINALE



Art. 32. - Prevederile prezentului statut se completează cu dispozitiile legii.

Art. 33. - Redactat şi editat în ................. exemplare, la ................ cu sediul în ................................................. nr. ............., sector/judet .................. .

S-au eliberat părtii/părtilor ...................... exemplare originale, astăzi, data autentificării.





SEMNÃTURILE FONDATORILOR

SEMNÃTURA FONDATORULUI



PROBLEMA reala este acreditarea in unele domenii:))

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Asociatie infiintata in baza legii 21/1924 ContSters79137 ContSters79137 Asociatia in cauza a fost infiintata in 1999, in baza legii 21/1924, deci cea de dinainte de aprobarea OG 26/2000. Actul de constituire - Statut, ca doar atat ... (vezi toată discuția)
organizarea ºi funcþionarea fundaþiei S.O.S. S.O.S. Bună ziua. Am mai multe întrebări, referitoare la organizarea şi funcţionarea fundaţiei, mai precis despre raportul dintre membrii fondatori şi ... (vezi toată discuția)
Patrimoniu fundatie haribu haribu \"Activul patrimonial initial al fundatiei trebuie sa includa bunuri in natura sau in numerar, a caror valoare totala sa fie de cel putin 100 de ori salariul ... (vezi toată discuția)