avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 694 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... reziliere contract cu societate telefonie mobila
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

reziliere contract cu societate telefonie mobila

Buna ziua!
Am si eu un necaz cu cei de la Orange si as vrea sa stiu daca am sanse sa rezolv problema fara a plati acele despagubiri pentru rezilierea inainte de termen a contractului. Am luat un telefon la oferta pentru care am convenit sa raman la ei 2 ani. Problema e ca nu ar trebui sa raman la ei in orice conditii, nu? Daca consider ca nu au fost fair play cu mine ar trebui sa pot rezilia contractul fara sa fiu obligata la plata acelor sume reprezentand contravaloarea abonamentului pana la finalul contractului. Nu inteleg de ce ar trebui sa platesc ceva de care nu mai doresc sa beneficiez. Au stipulat asta in actul aditional fara a avea posibilitatea sa negociez sau sa refuz aceasta clauza. Mi s-ar parea corect sa ceara contravaloarea telefonului la cumpararea cariua am beneficiat de un pret special in urma incheierii actului aditional si pe care vreau sa-l reziliez anticipat, nu sa ceara contravaloarea abonamentului pt. lunile ramase. Asta e echivalent cu faptul ca platesc un serviciu de care nu mai beneficiez si mi se pare aberant. Ori ca raman la ei 2 ani si ma incadrez in minutele incluse fara a face cost suplimentar, ori ca platesc abonamentul fara a mai fi abonatul lor e acelasi lucru. Nu se poate ca eu sa am numai obligatii iar ei numai beneficii! Ei chiar trebuie sa iasa mereu in castig iar "fraierul de abonat" in pierdere?
Cel mai recent răspuns: nikkola , utilizator 16:06, 15 Decembrie 2010
Buna ziua !
Va sfatuiesc sa sesizati ANPC in acest sens,iar in urma raspunsului primit, daca nu va este favorabil, sa introduceti actiune pentru rezilierea contractului.
Cu stima !
Nu aveti dreptate. Ati semnat un contract de buna voie si nesilit de nimeni pe doi ani. Indiferent daca ati primit sau nu telefoane sau alte bunuri.
Obligatia ambelor parti este sa respecte contractul.
Aveti dreptul sa reziliati contractul doar cu incetarea lui la termenul stabilit in contract.

O reziliere cu incetare imediata se poate face doar daca
- o parte nu isi indeplineste obligatiile contractuale
- o parte modifica unilateral anumite conditii contractuale (pret, calitate inferioara celei initial prevazute in contract, altele asemanatoare)
- eventual in cazuri de forta majora.

Si in cazul in care ar fi posibila rezilierea cu incetarea imediata, atunci aveti 2 posibilitati:
- sa restituiti obiectul, cu plata doar pentru durata de folosire (este dreptul la despagubire despre care pomeneste legea)
- sa pastrati obiectul, cu plata integrala a acestuia
D-voastra aveti dreptul sa optati pentru una sau alta dintre cele 2 optiuni.

Si nu este adevarat ca numai d-voastra aveti obligatii si ei beneficii. Obligatia lor este sa va asigure serviciul respectiv, adica de a telefona. Si atata vreme cat ei o fac, si d-voastra aveti obligatia sa platiti

Nu aveti de sesizat pe nimeni daca nu exista incalcare / modificare a conditiilor contractuale.
Ultima modificare: Duminică, 28 Noiembrie 2010
kappauser, utilizator
cred ca tu esti de la orange de ii sustii atita=D>
Nu sunt nici de la unii nici de la altii.
Sunt si eu un consumator.
Dar daca ati veni la mine sa va reprezint intr-un proces impotriva unui comerciant pentru acest motiv de reziliere, atunci consultatia mea poate ar dura 10 minute si onorariul ar fi de 5 RON. Pentru ca etica profesionala mi-ar spune ca trebuie sa fiu corect cu clientul si sa il informez ca nu are nici o sansa de castig. Iar daca un avocat i-ar castiga cauza, atunci eu as restitui onorarul incasat si as mai pune 25 RON.
Domnule kappauser, cred ca nu m-ati inteles bine........eu am zis ca ei nu au fost fair play cu mine... sa va explic mai bine situatia. Eu am platit facturile la timp si integral, insa, facand un cost suplimentar mai mare, dansii au considerat de cuviinta sa-mi suspende abonamentul. Deci ei nu-mi mai furnizeaza serviciile pe care aveau "obligatia" (ca sa va citez) sa mi le furnizeze. Repet am facturile achitate la zi !!!! Si m-am trezit ca nu mai pot telefona . Mai am destule zile pana la facturare iar ei m-au lasat fiul ploii cand de fapt ar fi trebuit sa-mi asigure serviciile despre care vorbeati dvs asa de frumos anterior!

Alte discuții în legătură

Reziliere contract telefonie orange Chris1101 Chris1101 Buna ziua, In urma cu 1 an, mi-am portat nr. de tel. din Vodafone, in Orange odata cu incheierea unui contract de voce si unul de internet mobil pe 2 ani si ... (vezi toată discuția)
Reziliere abonament telefon mobil (orange) onez81 onez81 Buna ziua, In decembrie 2009 mi-am facut trei abonamente la orange doua pe durata a doi ani si unul pe un an, intre timp sotia a gasit un loc de munca in ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract internet dupa legea 161/2010 daniel77 daniel77 Am fost client al unei firme ”A” ce oferea servicii de internet (am platit taxa de instalare 100 RON si abonamentul lunar, iar rezilierea s-a ... (vezi toată discuția)