Buna ziua!
Am si eu un necaz cu cei de la Orange si as vrea sa stiu daca am sanse sa rezolv problema fara a plati acele despagubiri pentru rezilierea inainte de termen a contractului. Am luat un telefon la oferta pentru care am convenit sa raman la ei 2 ani. Problema e ca nu ar trebui sa raman la ei in orice conditii, nu? Daca consider ca nu au fost fair play cu mine ar trebui sa pot rezilia contractul fara sa fiu obligata la plata acelor sume reprezentand contravaloarea abonamentului pana la finalul contractului. Nu inteleg de ce ar trebui sa platesc ceva de care nu mai doresc sa beneficiez. Au stipulat asta in actul aditional fara a avea posibilitatea sa negociez sau sa refuz aceasta clauza. Mi s-ar parea corect sa ceara contravaloarea telefonului la cumpararea cariua am beneficiat de un pret special in urma incheierii actului aditional si pe care vreau sa-l reziliez anticipat, nu sa ceara contravaloarea abonamentului pt. lunile ramase. Asta e echivalent cu faptul ca platesc un serviciu de care nu mai beneficiez si mi se pare aberant. Ori ca raman la ei 2 ani si ma incadrez in minutele incluse fara a face cost suplimentar, ori ca platesc abonamentul fara a mai fi abonatul lor e acelasi lucru. Nu se poate ca eu sa am numai obligatii iar ei numai beneficii! Ei chiar trebuie sa iasa mereu in castig iar "fraierul de abonat" in pierdere?
Buna ziua !
Va sfatuiesc sa sesizati ANPC in acest sens,iar in urma raspunsului primit, daca nu va este favorabil, sa introduceti actiune pentru rezilierea contractului.
Cu stima !
Nu aveti dreptate. Ati semnat un contract de buna voie si nesilit de nimeni pe doi ani. Indiferent daca ati primit sau nu telefoane sau alte bunuri.
Obligatia ambelor parti este sa respecte contractul.
Aveti dreptul sa reziliati contractul doar cu incetarea lui la termenul stabilit in contract.
O reziliere cu incetare imediata se poate face doar daca
- o parte nu isi indeplineste obligatiile contractuale
- o parte modifica unilateral anumite conditii contractuale (pret, calitate inferioara celei initial prevazute in contract, altele asemanatoare)
- eventual in cazuri de forta majora.
Si in cazul in care ar fi posibila rezilierea cu incetarea imediata, atunci aveti 2 posibilitati:
- sa restituiti obiectul, cu plata doar pentru durata de folosire (este dreptul la despagubire despre care pomeneste legea)
- sa pastrati obiectul, cu plata integrala a acestuia
D-voastra aveti dreptul sa optati pentru una sau alta dintre cele 2 optiuni.
Si nu este adevarat ca numai d-voastra aveti obligatii si ei beneficii. Obligatia lor este sa va asigure serviciul respectiv, adica de a telefona. Si atata vreme cat ei o fac, si d-voastra aveti obligatia sa platiti
Nu aveti de sesizat pe nimeni daca nu exista incalcare / modificare a conditiilor contractuale.
Nu sunt nici de la unii nici de la altii.
Sunt si eu un consumator.
Dar daca ati veni la mine sa va reprezint intr-un proces impotriva unui comerciant pentru acest motiv de reziliere, atunci consultatia mea poate ar dura 10 minute si onorariul ar fi de 5 RON. Pentru ca etica profesionala mi-ar spune ca trebuie sa fiu corect cu clientul si sa il informez ca nu are nici o sansa de castig. Iar daca un avocat i-ar castiga cauza, atunci eu as restitui onorarul incasat si as mai pune 25 RON.
Domnule kappauser, cred ca nu m-ati inteles bine........eu am zis ca ei nu au fost fair play cu mine... sa va explic mai bine situatia. Eu am platit facturile la timp si integral, insa, facand un cost suplimentar mai mare, dansii au considerat de cuviinta sa-mi suspende abonamentul. Deci ei nu-mi mai furnizeaza serviciile pe care aveau "obligatia" (ca sa va citez) sa mi le furnizeze. Repet am facturile achitate la zi !!!! Si m-am trezit ca nu mai pot telefona . Mai am destule zile pana la facturare iar ei m-au lasat fiul ploii cand de fapt ar fi trebuit sa-mi asigure serviciile despre care vorbeati dvs asa de frumos anterior!