avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 763 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Reziliere contract telefonie Orange
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Reziliere contract telefonie Orange

Buna ziua,

In urma cu 1 an, mi-am portat nr. de tel. din Vodafone, in Orange odata cu incheierea unui contract de voce si unul de internet mobil pe 2 ani si achizitionarea unui telefon nou.
Dupa incheierea contractului, am observat ca in blocul in care locuiesc, semnalul retelei este foarte prost sau deloc.
Am facut si o sesizare pt semnalul prost, in urma careia am primit un raspuns deloc satisfacator prin care mi se spune ca blocul este foarte ecranat, iar pe strada locuintei, semnalul este maxim.
Intre timp a aparut legea pentru rezilierea contractelor de telefonie/cablu/internet fara taxe de reziliere inainte de termen.
Dupa o discutie cu un operator, prin care am cerut rezilierea contractului, mi s-a spus ca trebuie sa platesc contravaloarea abonamentului pe 11 luni (aprox. 1100 lei) si ca legea noua se aplica doar pentru taxele fixe de reziliere. Sau daca vreau retea in locuinta, sa achizitionez o antena speciala pt amplificarea semnalului.

Intrebarea mea este: Exista o modalitate de a inceta contractul cu Orange fara sa platesc contravaloarea abonamentului pe lunile ramase? (sunt persoana fizica)
Sau daca nu imi mai permit sa platesc abonamentul, ce se intampla?

Multumesc anticipat!
Cristi
Cel mai recent răspuns: kappauser , utilizator 15:47, 11 Decembrie 2010
ar trebui sa va adresati protectiei consumatorului pt faptul ca nu aveti semnal. nu e problema dvs ca blocul e ecranat. ori isi rezolva problema cu semnalul, ori va reziliaza contractul fara taxe.
v-ar ajuta sa atasati sesizarii, o copie dupa reclamatia dvs si dupa raspunsul lor (daca il aveti scris)
Atentie la clauzele din contract.
1. Nici o societate nu da garantia acoperii cu semnal de 100%
2. Acestea sunt conditii tehnice care nu pot fi imputabile comerciantului. Ba chiar mai mult exista mentiuni ca semnalul receptionat poate fi influentat de multi factori. In orice cladire cu pereti din beton, exista o ecranare a semnalului mult mai puternica decat in blocuri de caramida, sau in locuri deschise. Pentru aceste deranjamente nu poate fi facut raspunzator comerciantul.

La fel este si cu aparatele de radio sau televizor. Receptia poate fi influentata de cladiri, de materialul cladirii. Pentru aceasta insa tot trebuie sa platiti abonamentul, daca aveti un astfel de aparat.
Intr-adevar, am aceste clauze in contract, dar cand aveam ab Vodafone, semnalul retelei era maxim in aceeasi locuinta, deci este posibil sa nu fie blocul de vina?
Iar legea 161/2010 care modifica art. 84 din legea 296/2004 spune clar ca:
"Dreptul consumatorului la denuntarea sau rezilierea contractului nu poate fi Anulat sau restrans de nicio clauza contractuala sau intelegere intre parti, in cazurile prevazute de lege, aceasta fiind considerata nula de drept.
Drepturile partilor referitoare la o justa despagubire nu vor fi afectate in cazul denuntarii unilaterale."

Am si numarul sesizarii mele si raspunsul in scris din partea Orange si voi face o reclamatie la ei facand referire la aceasta lege, cat si o sesizare la Protectia Consumatorului.

Multumesc pentru raspunsuri!
Voi posta in continuare progresul cu aceasta problema.
Ultima modificare: Sâmbătă, 11 Decembrie 2010
Chris1101, utilizator
D-le chris, nu scapati din vedere si alte conditii tehnice care nu pot fi puse in seama comerciantului.
1. Comerciantii pot avea o pozitionare diferita a antenelor, in apropierea d-voastra poate fi antena unui sau a altui comerciant, deci au un semnal mai puternic.
2. Telefoanele se deosebesc intre ele calitativ. Unele sunt mai sensibile si receptioneaza semnale mai slabe, altele sunt catastrofa.
3. Cu timpul, si calitatea unui telefon se depreciaza, acumulatorul nu mai livreaza energie suficienta, receptia devine mai slaba si dificila.
4. Materialul de constructie al blocului este tot o cauza ce nu poate fi imputata comerciantului.

Este adevarat insa si ca uneori practica comerciantilor este mai putin legala. Astfel se poate intampla ca acestia sa reduca caracteristicile tehnice cum ar fi puterea de emisie, pentru a face economie.
Din pacate, d-voastra aveti insa obligatia sa probati afirmatiile facute.
Iar daca comerciantul aduce dovada ca totusi in zona semnalul receptionat corespunde conditiilor din contract, de exemplu cu un aparat ce inregistreaza puterea semnalului in zona, atunci ati pierdut.

In ceea ce priveste legea pe care o mentionati, aceasta nu va da dreptul special sa reziliati cu incetare imediata.
Cititi remarca d-lui prodiamant referitoare la obligatiile contractuale.
www.avocatnet.ro/content/for...

Acesta este impartasita si de multi alti juristi.
Deci aveti obligatia sa respectati obligatiile contractuale inclusiv acea a duratei contractului (1 an, 2 ani, etc). Acesta nu reprezinta o anulare sau ingradire a dreptului d-voastra de a rezilia contractul.
Daca comerciantul nu isi respecta obligatiile contractuale atunci aveti dreptul sa reziliati cu incetare imediata, acest drept nu poate fi ingradit sau anulat prin clauzele contractuale.
Puteti incerca cu reclamatiile d-voastra, sansele consider ca sunt foarte mici, chiar nule.
Chiar in cazul unor practici ilegale, comerciantul poate sa modifice temporar pe durata controlului, conditiile tehnice astfel incat sa dovedeasca punerea la dispozitie in zona a unui semnal de o anumita intensitate/putere.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Reziliere abonament vodafone dragugh dragugh Buna ziua, Am solicitat rezilierea unui abonament Vodafone pt. internet dupa ce am constatat ca zona in care urma sa-l folosesc nu avea acoperire. Raspunsul ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract internet dupa legea 161/2010 daniel77 daniel77 Am fost client al unei firme ”A” ce oferea servicii de internet (am platit taxa de instalare 100 RON si abonamentul lunar, iar rezilierea s-a ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract companie de telefonie tm06cristi tm06cristi A intrat in vigoare legea privind renuntarea la un post fix de telefonie daca nu mai doresc sa mai fiu la ei? Anul trecut in iunie am primit telefon ca ... (vezi toată discuția)