Problema dv. este reglementata de Legea 230/2007 de infiintare, organizare si functionare a asociatiilor de proprietari si HG 1588/2007 cu Normele de aplicare a legii, legi care reglementeaza felul in care asociatia de proprietari trebuie sa administreze proprietatea comuna a proprietarilor.
Terasa face parte din proprietatea comuna si reparatia ei se face de catre asociatia de proprietari, se face unitar si legal prin selectare de oferte, incheiere de contract, si apoi garantii luate de la firma care executa lucrarea. Ulterior se ocupa de buna administrare a acesteia in sensul de a limita accesul pe terasa, aceasta nu este o suprafata circulabila.
Iata numai 2 articole care ne vorbesc despre proprietatea comuna, dar daca veti citi cele doua acte normative veti avea o imagine generala a problemei. Textul lor il gasiti in primul topic al sectiunii nostre
Documentatie specifica asociatiilor de proprietari
HG 1588/2007
Art. 43. - Cheltuielile pe cota-parte indiviza de proprietate, in functie de suprafata utila a apartamentelor si a spatiilor cu alta destinatie decat aceea de locuinta, reprezinta cheltuielile efectuate pentru administrarea, intretinerea, repararea, exploatarea si, dupa caz, consolidarea partilor de constructii si instalatii din condominiu aflate in proprietate comuna.
Art. 44. - (1) Cheltuielile pe cota-parte indiviza de proprietate reprezinta cheltuielile asociatiei cu privire la proprietatea comuna, cu privire la: fondul sau fondurile pentru lucrari de intretinere, service, reparatii si, dupa caz, de consolidare, reabilitare, eficienta energetica, modernizare la partile de constructii si instalatii aflate in si pe proprietatea comuna, astfel cum este descrisa in cartea tehnica a constructiei si in acordul de asociere: subsolul; conductele de distributie si coloanele instalatiilor de apa, canalizare, incalzire, energie electrica; casa scarii; podul; spalatoria; uscatoria; terasa; ascensorul; interfonul - partea de instalatie de pe proprietatea comuna; centrala termica proprie; crematoriul; tubulatura de evacuare a deseurilor menajere; structura de rezistenta; fatadele; acoperisul si altele asemenea, conform prevederilor din acordul de asociere; personalul angajat sau contractat al asociatiei: salarii sau remuneratii pentru administrator, contabil, casier, instalator, electrician, portar, cheltuieli pentru curatenie etc.; indemnizatii acordate membrilor asociatiei de proprietari ori persoanelor alese: presedintele, membrii comitetului executiv si ai comisiei de cenzori; prime; credite bancare; contracte sau polite de asigurari; alte servicii administrative catre proprietatea comuna.