avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 372 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale Arhiva contabila
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

Arhiva contabila

Buna ziua , as dori sa stiu cati ani se pastreaza in arhiva actele contabile.Multumesc
Cel mai recent răspuns: avas , utilizator 17:55, 4 Martie 2008
avas a scris:

Buna ziua , as dori sa stiu cati ani se pastreaza in arhiva actele contabile.Multumesc

Actele contabile se arhiveaza intr-un anumit stil, si anume in functie de perioada de pasrtare a lor.
Astfel ca statele au un termen de pastrare de 90 ani, facturile de 15 ani, bonurile de consum de 5 ani........ si putem continua cu fiecare act contabil in parte, declaratii si asa mai departe.
Va sfatuiesc sa luati legatura cu arhiva nationala ( care isi are sedii in fiecare judet) si veti obtine mai usor datele pe care le solicitati.
Referitor la pastrarea documentelor, Codul de procedura fiscala contine si el o serie de prevederi noi, introduse prin Legea nr. 158/2006 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 165/2005 pentru modificarea Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala. Astfel, evidentele contabile si fiscale vor fi pastrate, dupa caz, la domiciliul fiscal al contribuabilului, la sediile secundare ale acestuia, inclusiv pe suport electronic, sau pot fi incredintate spre pastrare unei societati autorizate, potrivit legii, sa presteze servicii de arhivare. Prin exceptie, evidentele contabile si fiscale ale exercitiului financiar in curs se pastreaza, dupa caz, la domiciliul fiscal al contribuabililor, la sediile secundare ale acestora sau, in perioada 1-25 a lunii urmatoare, la sediul persoanei fizice ori juridice autorizate pentru prelucrarea lor in vederea intocmirii declaratiilor fiscale.

Aceste prevederi vin sa clarifice situatiile in care contribuabilii justificau lipsa documentelor de la sediul social prin vesnica explicatie “sunt la contabil”. De asemenea, se pune in mod oficial in discutie posibilitatea arhivarii la terti (la firme furnizoare de servicii de arhivare), precum si posibilitatea arhivarii electronice.
De altfel, Ordinul nr. 1.850/2004 cuprinde si el o serie de prevederi legate de arhivare. Astfel, arhivarea la terti este posibila in conditiile in care unitatea care a incredintat documentele spre arhivare instiinteaza organul fiscal teritorial de care apartine despre aceasta situatie. In ceea ce priveste arhivarea electronica, Ordinul nr. 1.850/2004 precizeaza ca registrele, jurnalele si alte documente financiar-contabile, care se arhiveaza pe suport WORM (Write Once Read Many), vor fi semnate electronic de persoana care le intocmeste, in conformitate cu prevederile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica.

Revenind la perspectiva rafturilor gemand sub greutatea documentelor, nu putem decat sa spunem ca discutiile (si solutiile) asupra acestei probleme abia incep la modul serios. Initiativa Arhivelor Nationale de a majora cuantumul amenzilor si de a stabili forma legitimatiilor de control pentru persoanele autorizate in acest scop este un mesaj care trebuie analizat cu atentie.
1.000-25.000 lei

este valoarea amenzii contraventionale in cazul nerespectarii prevederii Legii arhivarii. Sustragerea sau distrugerea acestora se pedepseste cu inchisoarea
Statele de plata se pastreaza doar 50 de ani nu 90 :))
Romy a scris:

Statele de plata se pastreaza doar 50 de ani nu 90 :))

Eu stiam ca 90 dar ma pot insela..........Cert este ca nu se distrug ci se predau la arhiva nationala.
Ultima modificare: Marți, 4 Martie 2008
adelaida_07, utilizator
Statele de plata trebuie sa le trec in testament????Toate dosarele de contabilitate din 1998 cand am deschis firma trebuie sa le tin pana la pensie?

Alte discuții în legătură

Arhiva societate COSMINA CALIN COSMINA CALIN Buna ziua, Am si eu o problema legata de pastrarea unei arhive a unei societati comerciale. Precizez ca societatea este un SA cu capital de stat si are o ... (vezi toată discuția)
Contabilitate baza de date electronica sabin130ro sabin130ro As avea si eu o problema. Am preluat contabilitatea unei societatii, iar fosta contabila nu mi-a dat foarte multe situatii (ca de exemplu imobilizari, ... (vezi toată discuția)
Baza de date contabilitate alexis_bra alexis_bra Contabila societatii a decedat si nora dansei nu vrea sa ne dea baza de date pentru a o preda noului contabil. Exista vreo baza legala prin care am putea ... (vezi toată discuția)