avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 790 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme privind insolvenţa, ... CE SE INTAMPLA CU ANGAJATELE AFLATE IN PRENATAL CAND ...
Discuție deschisă în Probleme privind insolvenţa, lichidarea judiciară şi falimentul

CE SE INTAMPLA CU ANGAJATELE AFLATE IN PRENATAL CAND FIRMA LA CARE LUCREAZA INTRA IN FALIMENT?

buna seara. sunt o viitoare mamica (30 saptamani de sarcina) si de 8 zile sunt in co prenatal.Societatea la care am lucrat ,intra in faliment si nu stiu daca a platit contributiile la stat in ultimele 12 luni.Va rog sa-mi spuneti ce trebuie sa fac pentru a beneficia de indemnizatia de crestere copil.Va multumesc
Cel mai recent răspuns: Eva Fekete , Avocat 19:56, 1 Decembrie 2010
Dreptul la indemnizatia de crestere a copilului il veti avea in baza platii impozitului pe salariu. Din moment ce dvs vi s-au facut retinerile, mai departe e problema angajatorului. Oricum daca nu a platit la stat contributiile retinute dvs din salariu risca dosar penal pentru infractiunea prev. la art. 6 legea 241/2005.
fkt_eva a scris:

Dreptul la indemnizatia de crestere a copilului il veti avea in baza platii impozitului pe salariu. Din moment ce dvs vi s-au facut retinerile, mai departe e problema angajatorului. Oricum daca nu a platit la stat contributiile retinute dvs din salariu risca dosar penal pentru infractiunea prev. la art. 6 legea 241/2005.


Recunosc, nu sunt foarte documentat in acest loc. Totusi, cred ca la raspunsul dat e necesara o trimitere la un text de lege care sustine afirmatia dvs.

Sunt situatii in care neplata de catre angajator a unor contributii face ca salariatul sa nu poata beneficia de anumite drepturi cum ar fi: somaj sau sanatate.
Art. 1. - (1) Incepand cu data de 1 ianuarie 2009, persoanele care, in ultimul an anterior datei nasterii copilului, au realizat timp de 12 luni venituri profesionale supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, beneficiaza de concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani sau, in cazul copilului cu handicap, de pana la 3 ani, precum si de o indemnizatie lunara in cuantum de 600 lei sau, optional, in cuantum de 85% din media veniturilor realizate pe ultimele 12 luni, dar nu mai mult de 4.000 lei. (...)
OUG 148/2005
Normele metodologice: Art. 6 - (1) Indemnizaţia lunară pentru creşterea copilului se acordă pe bază de cerere, însoţită în mod obligatoriu de copia actului de identitate al solicitantului şi a certificatului de naştere al copilului pentru care se solicită dreptul ori, după caz, de livretul de familie, certificate pentru conformitate cu originalul şi, după caz, de actele doveditoare prevăzute la alin. (4) - (7), care să ateste îndeplinirea condiţiilor prevăzute de ordonanţa de urgenţă.

"(2) În cazul în care nu a fost întocmit actul de naştere al copilului pentru care se solicită dreptul, cererea prevăzută la alin. (1) va fi însoţită de copia legalizată a actului constatator al naşterii. Pentru copiii cetăţeni străini, născuţi în străinătate, cererea va fi însoţită de certificatul sau extrasul de naştere tradus în limba română şi legalizat.

(3) Pentru situaţia prevăzută la alin. (2), beneficiarii dreptului au obligaţia să depună la agenţia pentru prestaţii sociale judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, denumită în continuare agenţia teritorială, copia certificatului de naştere al copilului, în termen de 30 de zile de la eliberarea acestuia, dar nu mai târziu de 6 luni de la naşterea copilului sau 12 luni de la înregistrarea naşterii la autorităţile române competente, în condiţiile Legii nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civilă, cu modificările şi completările ulterioare, în cazul copiilor cetăţeni români născuţi în străinătate.”

(4) Actele doveditoare privind componenţa familiei, filiaţia copiilor şi situaţia lor juridică se prezintă în copie certificată sau, după caz, autentificată pentru conformitate cu originalul, şi sunt, după caz, următoarele:

a) certificatele de naştere ale tuturor copiilor născuţi după data de 1 ianuarie 2006;

b) hotărârea judecătorească de încredinţare în vederea adopţiei, potrivit legii;

c) hotărârea judecătorească de încuviinţare a adopţiei, potrivit legii;

d) hotărârea judecătorească sau, după caz, hotărârea comisiei pentru protecţia copilului pentru măsura plasamentului, potrivit legii;

e) decizia directorului general al direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului sau, după caz, hotărârea judecătorească pentru măsura plasamentului în regim de urgenţă, potrivit legii;

f) hotărârea judecătorească de instituire a tutelei sau, după caz, dispoziţia autorităţii tutelare, potrivit legii.

“(5) Actele doveditoare privind realizarea de venituri, precum şi nivelul lunar, trimestrial sau anual al acestora, eliberate de angajator sau de autorităţile competente, sunt, după caz, următoarele:

a) dovada eliberată de angajator sau alt plătitor, din care să rezulte că persoana îndreptăţită a realizat timp de 12 luni în ultimul an anterior naşterii copilului venituri din salarii, sau, după caz, de autoritatea competentă, în caz de dizolvare, faliment ori lichidare judiciară a angajatorului;

b) dovada privind veniturile realizate în anul fiscal anterior celui în care s-a născut copilul şi/sau, după caz, dovada privind venitul calculat în vederea plăţii anticipate a impozitului, precum şi copia deciziei de impunere, eliberate de autorităţile competente, în cazul persoanelor care realizează venituri din activităţi independente şi/sau din activităţi agricole. În situaţia în care una dintre aceste dovezi nu poate fi eliberată, persoana îndreptăţită prezintă o declaraţie pe propria răspundere privind realizarea acestor venituri, în condiţiile prevăzute de Codul penal;

c) dovada eliberată de autorităţile competente, în cazul persoanelor care realizează venituri profesionale neimpozabile;

d) dovada eliberată de autorităţile competente, în cazul asociaţilor unici, privind veniturile realizate de aceştia;

e) adeverinţa eliberată de plătitorul indemnizaţiei de maternitate, potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 399/2006, cu modificările ulterioare, de angajator sau, după caz, de casa teritorială de asigurări de sănătate ori de agenţia judeţeană pentru ocuparea forţei de muncă, pentru aplicarea art. 8 alin. (1) lit. d) din ordonanţa de urgenţă;

f) dovada eliberată de autorităţile competente, de angajatori sau, după caz, declaraţia pe propria răspundere, din care să rezulte data de la care solicitantul se află în concediu pentru creşterea copilului;

g) copia contractului de muncă sau, după caz, dovada eliberată de angajatori ori de autorităţile competente străine sau române, tradusă şi legalizată, care să ateste realizarea de venituri profesionale pe baza unor contracte individuale de muncă în străinătate, potrivit acordurilor guvernamentale bilaterale încheiate de România cu alte state, sau, după caz, realizarea de venituri profesionale dobândite în urma activităţilor salariale ori independente totalizate în baza prevederilor Regulamentului CEE 1.408/71 privind aplicarea regimurilor de securitate socială lucrătorilor salariaţi, lucrătorilor independenţi şi membrilor familiilor lor care se deplasează în interiorul Comunităţii.

(6) Actele doveditoare privind atestarea situaţiilor prevăzute la art. 4 alin. (7) şi, după caz, nivelul venitului lunar aferent acestor perioade, certificate pentru conformitate de autorităţile competente, sunt următoarele:

a) dovada eliberată de instituţia care a trimis persoana în misiune permanentă în străinătate, pentru situaţia prevăzută la lit. a);

b) dovada eliberată de agenţia teritorială pentru ocuparea forţei de muncă, pentru situaţiile prevăzute la lit. b), c), e) şi f);

c) dovada eliberată de casele teritoriale de pensii, pentru situaţiile prevăzute la lit. c) - h) şi p);

d) dovada eliberată de angajator ori, după caz, de casa teritorială de asigurări de sănătate, pentru situaţiile prevăzute la lit. c) - g) şi i), l) - n);

e) diploma de absolvire, foaia matricolă sau adeverinţa eliberată de instituţia de învăţământ superior, pentru situaţiile prevăzute la lit. j), k) şi s);

f) livretul militar, certificatul sau orice altă dovadă eliberată, după caz, de centrul militar în a cărui rază teritorială domiciliază persoana îndreptăţită sau de structurile militare ale instituţiilor din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, în care sunt precizate cu exactitate perioadele şi natura situaţiei respective, pentru situaţia prevăzută la lit. o)."

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cine imi da copii certificate ale concediilor de maternitate pentru dosarul de indemnizatie pentru ccc? gabymy gabymy Buna ziua, spuneti-mi va rog pentru dosarul de indemnizatie pentru cresterea copilului am nevoie de copii dupa certificatele medicale prenatale si postnatale ... (vezi toată discuția)
Acte indemnizatie iulya120787 iulya120787 Buna ziua. A-si vrea sa ma ajutati cu pasii pe care trebuie sa-i fac pentru a obtine actele necesare dosarului pentru indemnizatia de crestere a ... (vezi toată discuția)
Indemnizatia de crestere a copilului lesanu ramona lesanu ramona Buna am si eu o intrebare referitoare la noua lege de indemnizatie pentru cresterea copilului.Eu am terminat liceul apoi am primit ajutor de somaj timp de 9 ... (vezi toată discuția)