Asociatia s-a infiinta in anul 2000.
Asociatia a functionat pina in luna noiembrie 2009 cu administratoare.Atunci s-a renuntat la ea.Am fost in asociatie 2 scari A si B.In luna septembrie scara A au spus ca ei nu vor sa mai faca parte din asociatie. S-a scris in procesul verbal ca scara A nu mai mace parte din asociatie.Conform leg.230 art.8 alin. 1 si 2 ei sunt tot in asociatie.Asa cred eu si ce am am cititsi pe alte forumuri..
In luna noiembrie am renuntat la administratoare.
E de aici incepe dandanaua.
Vechiul presedinte a afisat la avizier pe data de 26.06.2010 ca vrea sa faca o sedinta(nu ca vrea sa faca noi propuneri pentru presedinte).La sedinta s-a ales noul presedinte si un vicepresedinte. Vechiul presedinte a spus ca va pleca din oras si a pus in vanzare apartamentul.(vechiul presedinte se afla si acum in apartament)
O vecina m-a propus presedinte fara remunerare.Mentionez ca pe scrara B singura plata care se face e numai la energie electrica cu o valoare de 3 roni(avem senzori,termopane,etc.)Scara este pusa la punct.
Vechiul presedinte dupa sedinta mi-a inmanat numai stampila si un dosar cu acte din 2010 dupa sedinta.In luna iulie depun declaratia 100 si 102 pe 0(zero) la administratie pe primele 6 luni si de acolo mi se aduce la cunostiinta ca declaratia 100 si 102 nu au fost depuse in ianuarie pentru ultimile 6 luni din anul 2009.
In luna septembrie ne pomenim pe numele asociatiei cu o plata de 79 de roni de la Administratia Financiara =restanta 2008 ceea ce inseamna ca Administratoarea nu isi platise declaratiile 100 si 102.
Intre timp vechiul presedinte ma presa sa tot iau acetele de la el.Am banuit ca e ceva necurat si am cerut la vecepresedinte sa mergem la el sa le luam.Vicepresedintele ii mai ceruse intre timp actele dar acesta a refuzat sa i le dea ei(o femeie care stie contabilitate primara foarte bine).
Ma intalnesc cu vechiul presedinte in luna octombrie si ii spun ca 100 si 102 nu au fost depuse la financiar.Sare ca ars si depune in 03.11.2010 dar cu numele vicepresedintelui.Canda am pus stampila nu m-am uitat ca era ea.Greseala mea.Semnatura lui.Aici ete un nonsens.Declaratii pentru 2009 lunile 6-12 cu semnatura actualului vicepresedinte.
Ma duc la financiar si vad o restanta de 2200 roni.Ma duc la administratoare si cu vechiul presedinte si ii spun de ce nu a depus dec 100 si 102(trebuia depusa si declaratia 10 de catre vechiul presedinte).A spus ca nu e treaba ei.Tot cu ea si cu fostul presedinte ne ducem la financiar si scoatem fisele analitice si sintetice ale asociatiei.Admninistratoare face o copie si ne despartim.Uitandu-ma in fise am vazut ca in luna octombtie si noiembrie 2009 face plati catre financiar in valoare de peste 5100 roni.Am mai vazut ca platile nu au fost facute regulat in momentul cand se depunea declaratiile cu toate ca avea bani in registrul de casa.Am mai descoperit ca ea facea un referat pe care fostul presedinte il aproba pentru o cantabila cu toate ca nu a pomenit nimic vechiul presedinte.
Am facut o sesizare catre primarie(audit) sa vina in control.Am mai facut o cerere catre financiar sa vedem cate somatii a avut administratoarea pina in noiembrie 2009.
As dori sa stiu:
-Sunt presedinte cu 6 persoane care au fost la scara b?(scara a se retrasese cum am scris din septembrie 2009)
-Cine plateste ce 2200 de roni?
-Ce se intimpla cu scara a?
Eu cred ca nu sunt presedinte cu toate ca am stampila deoarece nu s-au intrunit jumatate +1 conform legii.Cenzorii nu si-au facut datoria.
Scrie undeva nu mai stiu une 230 s-au 1588 ca daca in comitetul executiv s-au cenzori nu sunt specialisti pot angaza pe cineva.Aceasta a fost administratoarea .
Va rog sfatuiti-ma ce sa fac.
Nu dorim sa desfintam asociatia deoarece in anul 2011 suntem prinsi in anvelopare.
Am uitat sa mai specific.Procesul verbal care sa incheiat pe 26.06.2010 a fost modificat de fostul presedinte.Avea voie?
Administratoarea a predat toate documentele fostului presedinte pe 2 12 2009
La aceasta predare a fost simgur cu nici un membru al comitetului.A facut de capul lui.
Am citit legile 230 si 1588 .Conform lui 230 nu sunt presedinte.Trebuiau sa fie 2/3 de acord.
Din raspunsul dumneavoastra reiese ca nu sunt presedinte .
Declaratia 100 si 102 a fost depusa pe 11.03.2010 pentru lunile 6-12 2009 de catre vechiul presedite.El nu a stiut ca administratoarea nu il depusese.Dar in acelasi timp era platita o contabila fara sa stim noi.Dupa cate stiu eu o cantabila trebuie sa isi incheie atributiunile chiar daca a lucrat si o luna adica trebuie sa isi incheie anul.
Va multumescu din inima.
Concluzii din ce am inteles.
-nu sunt presedinte
Raspunzatori
-presedintele asociatiei (reprezinta asociatia de proprietari in relatiile cu tertii)
-cenzorii
-administratoarea
Tot ce aveti de plata catre terti (sectia financiara) se plateste de catre asociatie.
Vedeti ca nu scriu nici de scara A, nici de scara B, pentru ca ele sunt inca impreuna, dupa cum se intelege din ce spuneti dv. aici.
Ca scara A sa se fi separat, sa fi iesit din asociatie si sa-si fi facut asociatie separata, asta presupunea sa aiba o hotarare judecatoreasca definitiva primita ca urmare a depunerii unui dosar de infiintare a unei noi asociatii de proprietari la primarie.
Ca urmare a despartirii si infiintarii ei ca asociatie legala ar fi trebuit sa vina la vechea asociatie si sa faca partajul consfintit printr-un PV de predare-primire a pasivului si activului.
Or dv. nu ne pomeniti aici nimic despre aceasta predare pentru jumatate din gestiune catre scara A, ceea ce ma duce la concluzia ca despartirea s-a facut numai asa.....de ochii lumii, n-a fost un divort in toata regula ....legal.
Adunarea generala care s-a facut in luna iunie nu a fost legala daca scara A nu era inca infiintata legal, cu hotarare judecatoreasca definitiva, ca asociatie separata.
Lamuriti intai aceasta problema!
Administratora este raspunzatoare inca, atata timp cat nu a predat gestiunea in conditii legale, cu PV, unui membru din comitetul executiv sau cenzorului, astfel incat ea poate fi somata sa reglementeze toata situatia cu ce era de plata la sectia financiara, de ce n-a platit si unde sunt banii, daca i-a prevazut pe listele de intretinere, banii care erau datorati la impozitul pe salarii.
Legea 230/2007 si HG 1588/2007 sunt in primul topic al sectiunii noastre intitulat Documentatie specifica asociatiilor de proprietari.
In consecinta:
- lamuriti problema cu scara A, daca s-au infiintat legal, cu hotarare judecatoreasca.
- daca ati ramas numai scara B in asociatie, chemati-o pe administratora sa desfaca gestiunea in doua si partea care revine scarii A s-o predea cuiva de la acea scara, cu tot cu datorii - adica cu pasiv si activ.
- daca separarea nu s-a facut legal, dv. nu sunteti presedinte legal, asa ca raspunzatoare de situatia in care se gaseste asociatia este vechea conducere si administratora, care impreuna trebuie sa rezolve aceste probleme.
- pana una-alta, dv. personal cititi cele doua acte Legea si HG-ul si luati aminte cum trebuie sa functioneze o asociatie de proprietari. Asta daca vreti ca pe viitor sa stiti cum trebuie sa stea lucrurile in asociatie......
Trebuie sa cititi cu atentie documentele, fisele obtinute de la finante pentru ca este o contradictie in ceea ce spuneti. Adica daca asociatia nu a depus declaratia 100 in anul 2008 sau 2009, cei de la finante nu au cum sa constituie datoria asociatiei. Daca asociatia a depus declaratia 100 si nu a achiatat sumele consemnate acolo deabia atunci figurati cu datorii la finante.
La noi acum cativa ani administratorul facea platile catre finante conform statelor de plata, pe baza de chitanta sau foaie de varsamant dar nu depunea si declaratia de constituire a impozitelor si contributiilor.
Dupa schimbarea conducerii si a administratorului am obtinut de la finante fisa cu evidenta acestor taxe si impozite. Asociatia figura ca a platit o suma mai mare decat trebuia tocmai pentru ca nu depusese declaratiile. Am depus o parte din declaratii din urma fara a mai discuta cu "fostii", am facut si-o cerere de compensare si-asa am ajuns la zi.
Puteti incerca sa va consultati cu cei dinaintea dumneavoastra dar, daca nu se poate, va propun sa considerati ca cei dinaintea dv nu mai sunt (in asociatie, in tara sau in viata) si cautati-va specialisti cu care sa rezolvati problemele curente si pe cele din urma.
Apelati la un expert contabil si angajati-l ca cenzor. Acesta va merge la finante si va incerca sa rezolve situatia. Angajati-va un adminiostrator atestat si cu ceva experienta. Faceti o adunare generala si alegeti-va un presedinte si-un comitet. Vedeti daca scara vecina si-a facut sau nu asociatie proprie. Colaborati si cu acestia sa fiti impreuna sau sa va despartiti legal.
Trebuie sa cititi cu atentie documentele, fisele obtinute de la finante pentru ca este o contradictie in ceea ce spuneti. Adica daca asociatia nu a depus declaratia 100 in anul 2008 sau 2009, cei de la finante nu au cum sa constituie datoria asociatiei. Daca asociatia a depus declaratia 100 si nu a achiatat sumele consemnate acolo deabia atunci figurati cu datorii la finante.
La noi acum cativa ani administratorul facea platile catre finante conform statelor de plata, pe baza de chitanta sau foaie de varsamant dar nu depunea si declaratia de constituire a impozitelor si contributiilor.
Dupa schimbarea conducerii si a administratorului am obtinut de la finante fisa cu evidenta acestor taxe si impozite. Asociatia figura ca a platit o suma mai mare decat trebuia tocmai pentru ca nu depusese declaratiile. Am depus o parte din declaratii din urma fara a mai discuta cu "fostii", am facut si-o cerere de compensare si-asa am ajuns la zi.
Puteti incerca sa va consultati cu cei dinaintea dumneavoastra dar, daca nu se poate, va propun sa considerati ca cei dinaintea dv nu mai sunt (in asociatie, in tara sau in viata) si cautati-va specialisti cu care sa rezolvati problemele curente si pe cele din urma.
Apelati la un expert contabil si angajati-l ca cenzor. Acesta va merge la finante si va incerca sa rezolve situatia. Angajati-va un adminiostrator atestat si cu ceva experienta. Faceti o adunare generala si alegeti-va un presedinte si-un comitet. Vedeti daca scara vecina si-a facut sau nu asociatie proprie. Colaborati si cu acestia sa fiti impreuna sau sa va despartiti legal.
administratoarea a predat in luna noiembrie fostului presedinte ,acte,registru case etc.
Interventie moderator @antoneltonica
Va rog:
- sa continuati aceasta discutie aici, in acest topic si sa nu incepeti alte topicuri continuand aceasta discutie (vi le-am sters pe celelalte);
- sa nu citati un mesaj de-abia scris de catre altcineva deoarece aglomeram pagina inutil si discutia nu mai are un aspect fluent.