avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1065 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale asociat unic poate fi angajat administrator cu cim?
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

asociat unic poate fi angajat administrator cu cim?

buna ziua am o intrebare la dv legata de angajarea asociatului unic al unui srl pe postul de administrator?precizez ca asociatul unic este persoana straina si pt obtinerea unei autoriatii de munca in baza careia sa obtina si un permis de sedere, este nevoie sa fie angajat ca administrator. astept parereile dv. va multumesc. a inca ceva , care ar fi salariul obligatoriu pt o persoana straina?
Cel mai recent răspuns: enisirin , utilizator 14:28, 25 Ianuarie 2010
Nu e obligatoriu sa fie angajat, ba e chiar indicat sa nu fie.

Nu exista salariu obligatoriu pentru o persoana straina. Exista salariu minim pe economie, care se aplica oricarei persoane angajate in Romania, indiferent de cetatenie.
Cetăţenii străini aparţinând statelor din afara Uniunii Europene şi Spaţiului Economic European pot munci legal în România pe baza Autorizaţiei de muncă. Acest document se eliberează la cererea angajatorului, agent economic sau persoană fizică, de către Oficiul Român pentru Imigrări (ORI) din cadrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, prin Serviciul Reglementarea Admisiei şi ªederii în Scop de Muncă din Municipiul Bucureşti.

În vederea obţinerii autorizatiei de muncă se va depune o cerere la Oficiul Roman de Imigrare însoţită de următoarele documente:
a) actul constitutiv al societăţii comerciale sau, după caz, actul de înfiinţare a persoanei juridice, precum şi certificatul de înmatriculare la oficiul registrului comerţului, în copie şi în original;
certificatul constatator emis de oficiul registrului comerţului, din care să rezulte că nu s-au operat cereri de înscriere de menţiuni referitoare la existenţa unei hotărâri judecătoreşti definitive pentru săvârşirea de infracţiuni de către asociatul unic sau, după caz, de asociaţi, în legătură cu activitatea pe care o desfăşoară, sau la declararea stării de faliment;
c) scrisoarea prin care se atestă bonitatea angajatorului, eliberată de banca la care acesta îşi are deschis contul;
d) certificatul de atestare fiscală emis de administraţia finanţelor publice în a cărei rază teritorială angajatorul îşi are sediul social, privind achitarea la zi a obligaţiilor către bugetul public naţional;
e) adeverinţa eliberată de agenţia pentru ocuparea forţei de muncă în a cărei rază teritorială îşi are sediul angajatorul, cu privire la forţa de muncă autohtonă disponibilă pentru locul de muncă vacant comunicat de angajator potrivit dispoziţiilor legale;
f) fişa postului, organigrama cu precizarea funcţiilor ocupate şi vacante, regulamentul privind procedura de angajare sau contractul colectiv de muncă, în copie;
g) dovada publicării anunţului pentru ocuparea postului vacant, într-un cotidian de largă circulaţie;
h) copia procesului-verbal întocmit în urma selecţiei realizate pentru ocuparea posturilor vacante;
i) curriculum vitae al străinului, potrivit modelului prevăzut în anexa , care să conţină şi declaraţia pe propria răspundere a acestuia că nu are antecedente penale, că este apt din punct de vedere medical pentru a fi încadrat în muncă şi că are cunoştinţe minime de limba română;
j) copia actului de studii necesar pentru încadrarea în funcţia sau în meseria pentru care se solicită eliberarea permisului de muncă, tradus în limba română şi legalizat de notarul public; diplomele, certificatele şi titlurile ştiinţifice eliberate în străinătate, în sistemul de învăţământ, vor fi însoţite de atestatul de recunoaştere eliberat de Ministerul Educaţiei şi Cercetării, în condiţiile prevăzute de legislaţia în domeniu; (va trebui mai intii, ca tu sa mergi la Ministerul Justitiei din Moldova, ca sa faci apostilarea actului de studii, programarea se face on-line , la adresa de site www.justice.gov.md, dar in prealabil, vei merge la Universitate, ca acestea sa confirme, ca tu ai facut studii la ei – dupa ce faci toate astea vei putea obtine si atestarea de la Ministerul Educatiei si Stiintei din Romania).
k) copiile documentelor care atestă pregătirea profesională obţinută în afara sistemului de învăţământ sau, după caz, care atestă experienţa profesională, traduse şi supralegalizate in conditiile legii;
l) copia documentului de trecere a frontierei, valabil, al străinului .

Dosarul necesar pentru solicitarea eliberării autorizatiei de munca pentru lucratori permanenti se depune la Oficiul Roman pentru Imigrari de către angajator şi va mai conţine:
a) cererea străinului pentru eliberarea permisului de muncă;
documentul străinului de trecere a frontierei, valabil, pe care este aplicată viza de lungă şedere pentru angajare în muncă.
c) certificatul de cazier judiciar din ţara de origine ori de domiciliu a străinului că străinul nu are antecedente penale;
d) actul medical de atestare a stării de sănătate, eliberat de instituţiile medicale competente, potrivit prevederilor legale, din care să rezulte că străinul este apt pentru a fi încadrat în muncă;
e) două fotografii tip 3/4.;
f) certificatul medical si de atestare fiscala actualizat, dacă între data înregistrării cererii pentru obţinerea avizului favorabil şi data înregistrării cererii pentru eliberarea permisului de muncă au trecut mai mult de 60 de zile.

Asociatul unic poate avea calitatea de salariat al societatii ale carei parti sociale le detine.
salariul minim de încadrare al unui cetăţean străin pe piaţa forţei de muncă din Romania este echivalentul salariului minim pe economie al unui cetăţean roman.
Ultima modificare: Vineri, 7 Martie 2008
Cornel Vasile, Consilier juridic
Am intrat in UE asa ca daca e din comunitate poate sa se angajeze fara nici o problema, legea 31/1990 republicata si modificata permite.:)
Dar daca are nevoie de permis de sedere, deci nu e comunitar, poate fi numit administrator prin actul constitutiv si se angajeaza pe o functie de director- sa zicem-, dupa care urmeaza procedura descrisa de Elis mai sus.
Ma uit la raspunsurile de mai sus si sincer nu inteleg... de ce sa-l angajati pe administrator/director, dragii mei? Ca vad ca v-ati axat raspunsurile numai pe asta, desi chiar nu era cazul... Parerea mea!

Alte discuții în legătură

Angajare cetateni straini liana istrate liana istrate Ce acte sunt necesare pentru angajarea unui cetatean strain cu contract individual de munca ? (vezi toată discuția)
Revisal danyyyyy danyyyyy buna ziua, daca angajezi minori in revisal ce norma trebuie aleasa \" norma intreaga\" sau \" cu timp partial\" mentionez pe ctr. este trecut cu 6 ore , ... (vezi toată discuția)
Angajare strain ankalaura85 ankalaura85 As dori sa aflu cum se poate angaja un cetatean moldovean la o S.C. din Romania, in conditiile in care si-a pierdut toate actele? Ce documente are nevoie la ... (vezi toată discuția)