avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 430 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale Contract inchiriere de spatiu intre firma si pers ...
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

Contract inchiriere de spatiu intre firma si pers fizica

Societatea mea a inchiriat un spatiu comercial de la o persoana fizica. Cum imi inregistrez in contabilitate cheltuielile cu energia electrica avand in vedere ca nu pot preschimba contractul de furnizare pe numele sociatatii mele, el ramanand al proprietarului. Va rog un sfat curand. Multumesc.
Cel mai recent răspuns: ContSters42967 , utilizator 19:06, 6 Iulie 2008
De acord cu Lory (acesta era si motivul pentru care v-am si intrebat ce prevede contractul privitor la plata utilitatilor); de preferat ar fi sa reusesti si ce spune Romy, insa este putin probabil deoarece contractele incheiate cu furnizorii sunt pe numele proprietarului, deci nu iti va da nimeni o chitanta in care sa precizeze ca plata a fost facuta de o alta persoana (fie ea fizica sau juridica) decat cea cu care a fost stabilita relatia contractuala.
adina m a scris:

Societatea mea a inchiriat un spatiu comercial de la o persoana fizica. Cum imi inregistrez in contabilitate cheltuielile cu energia electrica avand in vedere ca nu pot preschimba contractul de furnizare pe numele sociatatii mele, el ramanand al proprietarului. Va rog un sfat curand. Multumesc.


Chiar daca art 21 din Codul fiscal prevede "sunt considerate cheltuieli deductibile numai cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile" soc. nu poate inregistra in contabilitate chelt cu utilitatile conform prevederilor pct.4 lit. f a aceluiasi art. "4) Urmatoarele cheltuieli nu sunt deductibile
f) cheltuielile inregistrate in contabilitate, care nu au la baza un document justificativ, potrivit legii, prin care sa se faca dovada efectuarii operatiunii sau intrarii in gestiune, dupa caz, potrivit normelor;
Norme metodologice:

44. Inregistrarile in evidenta contabila se fac cronologic si sistematic, pe baza inscrisurilor ce dobandesc calitatea de document justificativ care angajeaza raspunderea persoanelor care l-au intocmit, conform reglementarilor contabile in vigoare.
Potrivit prevederilor Legii contabilitatii nr. 82/1991
Documentele justificative trebuie sa cuprinda urmatoarele elemente principale, prevazute in structura formularelor aprobate: - denumirea documentului; - denumirea si sediul unitatii patrimoniale care intocmeste documentul (cand este cazul); - numarul documentului si data intocmirii acestuia; - mentionarea partilor care participa la efectuarea operatiei economice si financiare (cand este cazul); - continutul operatiei economice si financiare, iar atunci cand este necesar si temeiul legal al efectuarii ei; - datele cantitative si valorice aferente operatiei economice si financiare efectuate; - numele si prenumele, precum si semnaturile persoanelor care raspund de efectuarea operatiei economice si financiare patrimoniale, ale persoanelor cu atributii de control financiar preventiv si ale persoanelor in drept sa aprobe operatiile respective, dupa caz; - alte elemente menite sa asigure consemnarea completa a operatiilor in documente justificative. Inscrisurile care stau la baza inregistrarilor in contabilitate pot dobandi calitatea de document justificativ numai in cazurile in care furnizeaza toate informatiile prevazute in normele legale in vigoare. Inscrisurile provenite din relatiile de cumparare a unor bunuri de la persoane fizice pot fi inregistrate in contabilitate numai in cazurile in care se face dovada intrarii in gestiune a bunurilor respective. In cazul in care documentele respective se refera la cheltuieli pentru prestari de servicii efectuate de persoane, fizice, pentru a fi inregistrate in contabilitate acestea trebuie sa aiba la baza contracte sau conventii, intocmite in acest scop in conformitate cu reglementarile legale in vigoare. Inscrierea datelor se face cu cerneala, cu pasta de pix, cu masina de scris sau cu ajutorul tehnicii de calcul, dupa caz. In documentele justificative si in cele contabile nu sunt admise stersaturi sau alte asemenea procedee, precum si lasarea de spatii libere intre operatiile inscrise in acestea


Foarte corect ce spune ghola.
In cazul de fata documentul justificativ e contractul de inchiriere incheiat cu pf; in contract se stipuleaza chiria de .... lei/luna + plata utilitatilor, al caror cuantum reiese din facturile primite de locator de la furnizori (de aceea spuneam ca trebuie sa solicite locatorului copii dupa facturile primite de la furnizorii de utilitati).

La asociatiile de proprietari se poate, in rest nu stiu.
lory10 a scris:

Foarte corect ce spune ghola.
In cazul de fata documentul justificativ e contractul de inchiriere incheiat cu pf; in contract se stipuleaza chiria de .... lei/luna + plata utilitatilor, al caror cuantum reiese din facturile primite de locator de la furnizori (de aceea spuneam ca trebuie sa solicite locatorului copii dupa facturile primite de la furnizorii de utilitati).



incerc sa ajut cum pot si sper ca juristii sa nu se supere daca am alta parere cateodata.

Alte discuții în legătură

Facturare utilitati contract locatiune pers. juridica cu pers fizica avb_grup avb_grup Buna ziua Speta pe care vreau sa o supun atentiei dvs presupune mai multe paliere pe care am sa incerc sa le introduc treptat in discutieI. In esenta este ... (vezi toată discuția)
Contract comodat blu_angel blu_angel firma are sediul intr-un ap. cu doua camere pe baza unui contract de comodat incheiat la notariat. in acel contract nu se specifica clar obligatiile firmei ... (vezi toată discuția)
Deducere utilitati pe firma de la o persoana fizica raccone raccone cum se pot deduce cheltuielile cu utilitatile pe o firma care a inchiriat un spatiu comercial de la o persoana fizica care este titular de contract la ... (vezi toată discuția)