firma are sediul intr-un ap. cu doua camere pe baza unui contract de comodat incheiat la notariat.
in acel contract nu se specifica clar obligatiile firmei (ce trebuie sa plateasca si ce nu) drept consecinta firma nu a achitat nici o cheltuiala privitoare la folosirea spatiului
din 2007 pana in prezent.
mentionez ca ap. apartine admnistratorului firmei.
In speta s-a emis o conventie la acel contract pe care va rog frumos s-o cititi si sa-mi spuneti daca pe baza ei pot inregistra in contabilitate cheltuielile specificate.
C O N V E N T I E
Incheiata astazi
Intre:...................................................
- drept consecinta a folosirii ca sediu social si spatiu pentru desfasurarea activitatilor conform obiectului de activitate al societatii comerciale.
In conditiile in care societatea foloseste spatiul din incinta apartamentului nr..... in temeiul CONTRACTULUI DE COMODAT – autentificat sub nr.4046/06.12.2006 – partile de comun acord au convenit ca SC sa suporte cheltuielile cu utilitatile consumate – energie electrica, termica, alimentarea cu apa, evacuare ape uzate, salubrizare, precum si cotele de intretinere aferente spatiului utilizat de societate.Totodata comodantul isi da acordul pentru efectuarea amenajarii spatiului de catre comodatar cum doreste pentru buna desfasurare a activitatii.
Partile prezentei Conventii sunt de acord ca documentul perfectat privind folosirea spatiului locativ din apartamentul 174 bloc B2 – este cu titlu locativ valabil – anume CONTRACTUL DE COMODAT – in executarea caruia s-a emis prezenta « CONVENTIE » prin semnarea careia se realizeaza perfectarea acordului partilor de a respecta conditiile inscrise in aceasta – cunoscand ca in conformitate cu dispozitiile art. 969-970 Cod Civil – Conventia legal perfectata are putere de lege intre partile contractante – sub conditia executarii de buna credinta.
Prezenta « CONVENTIE » privind plata lunara a utilitatilor consumate si a cotei de intretinere si a tuturor cheltuielilor privind folosirea spatiului a fost perfectata de comun acord intre parti – care consimt sa procedeze la semnarea acesteia.
mai am o intrebare:
daca facturile privind energia electrica vin pe numele proprietarului le pot inregistra in contabilitate pe baza contractului?
multumesc anticipat!
In baza contractului de comodat puteti inregistra in contabilitate toate cheltuielile aferente apartamentul(electricitate , intretinere , telefon , apa , cablu TV etc)
Succes!
:luck:
Art.21
(3) Următoarele cheltuieli au deductibilitate limitată:
m) cheltuielile de funcţionare, întreţinere şi reparaţii aferente unui sediu aflat în locuinţa proprietate personală a unei persoane fizice, folosită şi în scop personal, deductibile în limita corespunzătoare suprafeţelor puse la dispoziţia societăţii în baza contractelor încheiate între părţi, în acest scop;
Norme metodologice
Art. 21 al.3 m)
37. În cazul în care sediul unui contribuabil se află în locuinţa proprietate a unei persoane fizice, cheltuielile de funcţionare, întreţinere şi reparaţii aferente sediului sunt deductibile în limita determinată pe baza raportului dintre suprafaţa pusă la dispoziţie contribuabilului, menţionată în contractul încheiat între părţi, şi suprafaţa totală a locuinţei. Contribuabilul va justifica cheltuielile de funcţionare, întreţinere şi reparaţii aferente sediului cu documente legale, cum sunt contractele încheiate cu furnizorii de utilităţi şi alte documente.
Pentru plata cheltuielilor veti intocmi dispozitie de plata la care veti atasa factura persoanei fizice ca document justificativ.