Am primit facturi de la un furnizor pentru diverse marfuri. Unele dintre ele nu au fost livrate, altele au fost livrate si platite. Acuma furnizorul refuza livrarea marfii, iar eu am ramas cu facturile inregistrate in firma, mai bine zis sunt in aer. recent am aflat ca furnizorul este in curs de lichidare. Ce masuri ar trebui sa iau, pentru ca exista anumite facturi emise de ei, care eu nu le-am achitat, marfa nu a fost livrata, deci din punctul meu de vedere sunt nule, la fel si din punctul lor de vedere, dar refuza stornarea acestora. Iar acuma din ce vad eu situatia devine din ce in ce mai grava tinand cont de intrarea in lichidare a firmei.
Va rog frumos daca se poate sa imi spuneti ca masuri iau in acest caz. Va multumesc
PS : mentionez ca aceste facturi au la baza un contract pe care nici o parte nu l-a mai onorat.
Conform Legii 85/2006 atunci cand o firma intra in faliment conducerea acesteia este preluata de un lichidator judiciar. este normal ca firma sa nu iti mai livreze bunurile atata timp cat s-a deschis procedura falimentului. Toate bunurile sunt preluate de lichidatorul judiciar si pot fi instrainate doar cu acordul creditorilor si a judecatorului sindic .In ceea ce priveste contractele in curs de derulare conform Legii nr. 85/2006 Lichidatorul poate sa mentina sau sa denunte aceste contracte in cursul procedurii in functie de interesele firmei.In cazul in care se constata ca facturile emise de societate sunt corecte si au la baza contracte onorate de ambele parti acestea trebuie platite in contul indicat de lichidatorul judiciar si se fac venit la masa credala a societatii.
Trebuie sa depui la Tribunal si la Lichidator - administrator judiciar, o cerere prin care sa soliciti admiterea creantei. Altfel nu cred ca cineva te va scrie pe Tabelul Creditorilor, din proprie initiativa.