Va rog frumos daca se poater sa ma ajutati si pe mine cu o problema. Am un administrator societate comerciala care are mandatul expirat de 2 ani.
Intrebarea mea este urmatoarea:
dac mai poate semna vreun document in aceste conditii. De exemplu bilant contabil, contracte de prestari servicii , declaratii fiscale.
Nu ,administratorul nu mai are voie sa semneze documentele mentionate de Dvs . mai sus.
Conform art. 148 din Legea Societatilor Comerciale nr. 31/1990, administratorii raspund pentru toate obligatiile prevazute in dispozitiile legale sau in actul constitutiv. In esenta, administratorii au calitatea de mandatari ai actionarilor, acestia din urma neputand, datorita formei de organizare a societatii, sa exercite singuri actele de comert din obiectul de activitate al companiei.
Administratorii raspund fata de societate pentru nerespectarea dispozitiilor legale referitoare la atributiilor lor, precum si pentru nerespectarea obligatiilor care le-au revenit in baza mandatului incredintat de catre actionari, prin actul constitutiv sau prin intermediul adunarii generale .
Este obligatoriu sa incheiati un alt contract de mandat cu acesta. Nu cred ca se mai poate lua in discutie varianta unei prelungiri,avand in vedere ca au trecut 2 ani de la expirarea mandatului pe care l-ati avut incheiat cu dansul.