Intrebarea este generala.
Conform Legii nr. 15 din 24 martie 1994, republicată, art. 3:
Sunt considerate mijloace fixe obiectul sau complexul de obiecte ce se utilizează ca atare şi îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:
a) are o valoare de intrare mai mare decât limita stabilită prin hotărâre a Guvernului. Aceasta valoare poate fi actualizată anual, în funcţie de indicele de inflaţie;
b) are o durata normală de utilizare mai mare de un an.
ART. 14
Programele informatice create de agentul economic sau achiziţionate de la terţi se amortizeaza în funcţie de durata probabila de utilizare, care nu poate depăşi o perioada de 5 ani.
Referitor contabilitatea mijloacelor fixe, la receptia acestora si implicit a programelor informatice, se aplica prevederile ORDIN nr. 3.512 din 27 noiembrie 2008 privind documentele financiar-contabile, publicat in M.OF. nr. 870 din 23 decembrie 2008
PROCES-VERBAL DE RECEPŢIE (Cod 14-2-5)
1. Serveşte ca:
- document de înregistrare în evidenţa operativă şi în contabilitate;
- document de consemnare a stadiului în care se află obiectivul de investiţii;
- document de apreciere a calităţii lucrărilor privind obiectivul de investiţii;
- document de aprobare a recepţiei (cod 14-2-5);
2. Se întocmeşte în trei exemplare, la data punerii în funcţiune a mijlocului fix, astfel:
- procesul-verbal de recepţie (cod 14-2-5) se întocmeşte pentru mijloacele fixe indepedente care nu necesită montaj şi nici probe tehnologice (utilaje pentru intervenţie, unelte, accesorii de producţie, mijloace de transport auto, animale etc.), acestea considerându-se puse în funcţiune la data achiziţionării lor;
Se întocmeşte de către secretarul comisiei numite pentru recepţionarea obiectivului de investiţii, în prezenţa membrilor comisiei care este formată din: preşedinte, specialişti-consultanţi, asistenţi la recepţie.
3. Circulă:
- la persoanele care fac parte din comisie (exemplarele 1, 2 şi 3);
- la compartimentul care efectuează operaţiunea de control financiar preventiv (exemplarul 2);
- la compartimentul financiar-contabil pentru verificarea şi înregistrarea procesului verbal de recepţie (exemplarele 2 şi 3).
4. Se arhivează:
La furnizor (antreprenor):
- la compartimentul financiar-contabil (exemplarele 2 şi 3).
La beneficiar:
- la compartimentul financiar-contabil (exemplarul 1).