avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 389 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... Presedinte la comisia de inventariere bunuri ...
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

Presedinte la comisia de inventariere bunuri -lipsa???

Salutii!
Ce anume trebuie sa faca un presedinte la comisia de inventariere a bunurilor achizitionate de institutia lui si montate in alt sediu?
In afara de Ordinul 1.753 din 22.11.2004 si lg 82/24.12.1991. Ma intereseaza care este procedura de la cap la coada? Ce anume trebuie sa faca presedintele si mai ales daca sunt sesizate lipsuri ce se intampla?Exista un astfel de act normativ care sa am ajute sa inteleg atributiile presedintelui comisiei de inventariere?
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 21:55, 27 Martie 2008
Principalele masuri organizatorice care trebuie luate de catre comisia de inventariere sunt urmatoarele:
a) inainte de inceperea operatiunii de inventariere sa ia de la gestionarul raspunzator de gestiunea bunurilor o declaratie scrisa din care sa rezulte daca:
- gestioneaza bunuri si in alte locuri de depozitare;
- in afara bunurilor unitatii respective, are in gestiune si alte bunuri apartinand tertilor, primite cu sau fara documente;
- are plusuri sau lipsuri in gestiune, despre a caror cantitate sau valoare are cunostinta;
- are bunuri nereceptionate sau care trebuie expediate (livrate), pentru care s-au intocmit documentele aferente;
- a primit sau a eliberat bunuri fara documente legale;
- detine numerar sau alte hartii de valoare rezultate din vanzarea bunurilor aflate in gestiunea sa;
- are documente de primire-eliberare care nu au fost operate in evidenta gestiunii sau care nu au fost predate la contabilitate.
De asemenea, gestionarul va mentiona in declaratia scrisa felul, numarul si data ultimului document de intrare/iesire a bunurilor in/din gestiune. Declaratia se dateaza si se semneaza de catre gestionarul raspunzator de gestiunea bunurilor si de catre comisia de inventariere, care atesta ca a fost data in prezenta sa;
b) sa identifice toate locurile (incaperile) in care exista bunuri ce urmeaza a fi inventariate;
c) sa asigure inchiderea si sigilarea spatiilor de depozitare, in prezenta gestionarului, ori de cate ori se intrerup operatiunile de inventariere si se paraseste gestiunea.
d) sa bareze si sa semneze, la ultima operatiune, fisele de magazie, mentionand data la care s-au inventariat bunurile, sa vizeze documentele care privesc intrari sau iesiri de bunuri, existente in gestiune, dar neinregistrate, sa dispuna inregistrarea acestora in fisele de magazie si predarea lor la contabilitate, astfel incat situatia scriptica a gestiunii sa reflecte realitatea.
e) sa verifice numerarul din casa si sa stabileasca suma incasarilor din ziua curenta, solicitand intocmirea monetarului (la gestiunile cu vanzare cu amanuntul) si depunerea numerarului la casieria unitatii;
f) sa controleze daca toate instrumentele si aparatele de masura sau de cantarire au fost verificate si daca sunt in buna stare de functionare.
Pentru toate plusurile, lipsurile si deprecierile constatate la bunuri, precum si pentru pagubele determinate de expirarea termenelor de prescriptie a creantelor sau din alte cauze, comisia de inventariere trebuie sa primeasca explicatii scrise de la persoanele care au raspunderea gestionarii, respectiv a urmaririi decontarii creantelor.
In cazurile in care lipsurile in gestiune nu sunt considerate infractiuni, se va avea in vedere posibilitatea compensarii lipsurilor cu eventualele plusuri constatate, daca sunt indeplinite urmatoarele conditii:
- sa existe riscul de confuzie intre sorturile aceluiasi bun material, din cauza asemanarii in ceea ce priveste aspectul exterior: culoare, desen, model, dimensiuni, ambalaj sau alte elemente;
- diferentele constatate in plus sau in minus sa priveasca aceeasi perioada de gestiune si aceeasi gestiune
Multumesc...!!! Intodeauna sunteti asa de prompt?:">
Citind ordinul 1753/2004 am vazut si anexa privind lista de invenatriere(cu modelul aferent) lista pe care deja am inceput sa o completez cu datele-bunurile, cantiatatea, valoarea...etc de achizitie....
Din prevederile pe care le-ati enumerat mai sus, de e x:, punctul b sau pc f trebuie mentionate in scris ...undeva anume? Inainte de inceperea inventarierii efectiva la locul unde se afla bunurie, trebuiesc punctate in s cris tot ceea ce ati mentioant dumneavoastra? La sfarsitul inventarierii daca se constata lipsuri...cum se consemneaza?
In procesul-verbal incheiat cu ocazia inventarierii se trec toate punctele mentionate de mine.
Lipsurile se consemneaza tot in procesul-verbal incheiat .... In urma efectuarii inventarierii bunurilor din patrimoniul societatii s-au constatat urmatoarele lipsuri ........ pentru care comisia a primit explicatii scrise de la persoanele care au raspunderea gestionarii (anexa nr....).
Domnul elis,:help:
Ma scuzati ca revin cu acest subiect :in ultimul mesaj imi spuneati cum se face procesul verbal de inventariere....la explicatii ati pus in paranteza anexa...va refereati ca explicatiile sa fie date intr-o anexa separat de proces?, tot in acest proces verbal se fac si propunerile comisiei de inventariere?
Daca sunt lipsuri, comisia poate propune doar recuperarea prejudiciului, fara sa precizeze si cum...? si sa -l supuna aprobarii ordonatorului de credite?=D>
Da, asa este Anexa se refera la explicatiile date de casier , de magaziner sau de gestionar ....adica de persoanele care gestioneaza bunuri si la care s-au constatat lipsuri la inventariere.

In procesul-verbal incheiat cu ocazia inventarierii se trec propunerile comisiei.

Comisia poate propune recuperarea prejudiciului de la persoana vinovata fara sa precizeze cum sa fie recuperat acesta.

Alte discuții în legătură

Cum va proceda angajatorul ? oanaportar oanaportar Hristos a înviat ! În urma inventarierii anuale la bibliotecă, comisia de inventariere a constatat lipsa unor bunuri din Fondul documentar închis ... (vezi toată discuția)
Inventarierea patrimoniala sadaka sadaka #-o#-o buna, are cineva o idee despre asta , cu ce se incepe aceast inventar si cum ....sa arate . ajutorrrrrrrrrrrr!!!!!!!! (vezi toată discuția)
Inventar in timpul anului andreea_florentina andreea_florentina Buna ziua , Daca doresc sa fac un inventar la produsele din gestiune , documentele care se fac sunt similare cu cele de la invantarul anual? Trebuie sa fac ... (vezi toată discuția)