avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 863 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Incadrare eronata - consecinte?
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Incadrare eronata - consecinte?

Buna seara. Lucrez la un magazin alimentar al carui inventar in urma stocului a iesit cu o lipsa imensa.Functia pe care o ocup este de lucrator -gestionar desi nu am absolvit decat 10 clase,nu am cursuri de gestionar si nici de contabilitate primara dar am fost pus de catre seful de magazin sa intocmesc nir si rapoarte de gestiune.Mentionez ca stocul nu s-a mai efectuat de 12 luni desi intre timp au venit-plecat colegi,am fost in concediu,magazinul a fost spart(exista pv la politie in care scrie ca la prima vedere nu par a fii lipsuri),sau modificat preturi in+-,si sunt avize umflate si dublate.Conducerea unitatii refuza solicitarea organelor competente in asemenea situatii dar nu-mi accepta nici demisia.MENTIONEZ de asemenea ca am semnat dea lungul timpului rapoarte de gestiune,nir,monetare.Ince masura faptul ca nu puteam fii incadrat ca gestionar poate fii in apararea mea daca se va ajunge la dosar penal sau judecatorie ?
Ultima modificare: Vineri, 31 Decembrie 2010
ecaeca, utilizator
Cel mai recent răspuns: cernencobogdan , utilizator 03:30, 31 Decembrie 2010
Buna !

1. Demisia este act unilateral si nu trebuie acceptat de catre angajator.
2. cea mai buna reglementare in domeniul gestiunii este legea 22 ([ link extern ]
Legea nr. 22/1969 Articol unic
1.Termenii "organizatii socialiste" din titlul si cuprinsul legii se inlocuiesc cu termenii: "agenti economici, autoritati sau institutii publice".

In consecinta in societatea in care sunteti angajat cu functia respectiva trebuie sa se aplice legea 22.

Exista o chestiune la care rog sa va ajute juristii si avocatii de pe forum si anume:
autoritatile sau institutiile publice SUNT OBLIGATE SA ORGANIZEZE SI SA TINA GESTIUNILE DUPA LEGEA 22 , DAR pentru societatile comerciale nu am vazut sa fie obligatorie aplicarea legii, adica fiecare proprietar isi organizeza gestiune cum doreste si pe propria raspundere.

3. Cine ne poate spune si argumenta daca este obligatorie aplicarea legii 22 pentru societatile comerciale cu capital privat ??

4. In consecinta daca nu a organizat gestiunea conform legii 22 se aplica prevederile ROI, alte reglementari interne privind gestiunea si prevederile din fisa postului.

5. In principiu daca nu ati fost instruit privind "tinerea gestiunii" nu stiu ce acuzatii s-ar putea formula.

6. Dupa legea 22 sunt suficiente 8 clase dupa legea invatamantului, iar dupa noua lege vor fi 10 clase, deci nu puteti invoca, lipsa de pregatire.

Daca raspunsul de la punctul 3 este : (nu este obligatorie aplicarea legii 22) atunci se poate invoca incadrarea necorespunzatoare ca si pregatire dupa codul COR (413111 lucrător gestionar)
ATENTIE !!
Dupa cod rezulta :
"IV.4. GRUPA MAJORÃ 4
Funcţionari administrativi
Funcţionarii administrativi, având un nivel de pregătire medie şi, eventual, cursuri de specializare înregistrează şi realizează prelucrarea informaţiilor; execută lucrări de birou şi secretariat; ţin registre de evidenţă pentru aprovizionare şi transport; realizează lucrări de birou în biblioteci; clasifică documente; realizează trierea, înregistrarea şi distribuirea corespondenţei; pregătesc şi colaţionează manuscrise înaintea tipăririi; realizează operaţiuni de casă; furnizează informaţii clienţilor în legătură cu organizarea de călătorii ş.a; asigură serviciul în centrale telefonice."

"4131 MAGAZINERI
Magazinerii organizează şi controlează recepţia şi expediţia de mărfuri şi ţin evidenţa, la zi, a registrelor de stocuri; verifică distribuirea mărfurilor şi evaluează necesarul pentru reînnoirea stocurilor; recepţionează, înmagazinează şi eliberează utilajele, piesele de schimb şi alte articole; cântăresc mărfurile primite în stoc; realizează inventare de mobilier şi alte articole depuse în stoc.
Ocupaţii componente:
413101 gestionar depozit
413102 magaziner
413103 operator siloz (silozar)
413104 primitor-distribuitor materiale şi scule
413105 recuziter
413106 sortator produse
413107 trezorier
413108 gestionar custode sală
413109 pivnicer
413110 primitor- distribuitor benzină şi motorină
413111 lucrător gestionar "

Apoi tot conform codului COR functia dumneavoastra se incadreaza la magazineri, cu atributii privind tinerea evidentelor la zi a gestiunii, dar conform codului muncii (Legea 53 ), angajatorul trebuie sa asigure conditiile necesar executarii atributiilor, chiar daca inventarierea este anuala, ceea ce este legal.

7. Ati spus "ca au venit si plecat colegi " :
- daca se aplica legea 22 accesul lor in gestiunea dumneavoastra se pute face numai cu acordul dumneavoastra in caz contrar raspunderea este limitata de incalcarea dreptului dumneavoastra ca si gestionar,
- tot dupa L 22, gestiunea putea fi definita ca si comuna cu ei si iarasi raspunderea este limitata
- daca nu se aplica L 22 , se va proceda la analiza prevederilor ROI, Fisa Post, REGLEMENTARI INTERNE
- in nici unul dintre cazuri nu puteti fi absolvit total de raspundere pentru ca natura functiei prevede gestionarea corecta a bunurilor materiale ce le aveti in grija.

8. Ati spus "magazinul a fost spart(exista pv la politie in care scrie ca la prima vedere nu par a fii lipsuri)" dupa eveniment trebuia stabilit clar in urma unei operatiuni de inventariere daca au existat diferente de iventar, mai ales ca politia trebuia sa clarifice daca exita sau nu un prejudiciu si sa incadreze fapta corespunzator (furt sau tentativa de furt).
Sigur decizia de a efectua inventarul este a proprietarului.
- daca este aplicabila L22 atunci neefectuarea inventarului dupa eveniment limiteaza raspunderea dumneavoastra.
- daca L22 este neaplicabila, deci inventatierea nu este obligatorie, raspunderea dumnevoastra este stabilita dupa ROI, .....

9. referitor la : preturi, avize etc nu inseama ca s-au efectuat ilegalitati, iar raspunderea pastrarii evidentelor contabile de gestiune este a gestionarului, dar numai el efectueaza inregistrarile.

10. nu stiu la care organe competente va referiti :
- gestiunea si evidentele contabile pot fi verificate chiar si numai de catre proprietar
- pentru lipsa in gestiune se sesizeaza : comisia disciplinara si Politia
- inregistrarile duble se corecteaza ca si erori contabile, si se pot analiza dpdv profesional sau disciplinar
- daca va referiti la organisme financiare de control, acestea au alt rol, iar dpdv al pierderilor din gestiune raspunderea este a proprietarului (poate sa ia marfa si apoi sa o arunce toata il priveste ce face cu bunurile lui si cum le gestioneaza)

11. de doua ori ati afirmat ca ati semnat rapoarte de gestiune, pe ce baza le-ati semnat, si ce informatii contin ele ?

12. prin natura functiei dumneavoastra trebuia sa supravegheati miscarile din gestiune deci neglijenta in efectuarea serviciului, sau nerespectarea prevederilor ROI, proceduri etc. pot constinuii acuzatii

13. Conform codului muncii L53 aspundeti pentru pagubele poroduse de dumneavoastra angajatorului, ca urmare a actiunii sau inactiunii dumneavoastra.

14. Lipsurile la inventar pot determina declansarea cercetarii de catre organisme competene, in cazul depunerii plangerii de catre pagubas.


15. actiunile de cercetare vor stabili vinovatii si incadrari juridice ale faptelor

16. in intanta se pote ajunge si ca urmare a unei plangeri civile depuse de catre proprietar (pagubit) si apoi instantele judeca si stabilesc vinovatii

CONCLUZIE: prin natura functiei si postului pe care le-ati ocupat aveti raspunderea gestiunii, daca aceasta ar fi depasit nivelul dumneavoastra de pregatire si posibilitatile de a va indeplinii atributiile ar fi trebuit sa fi luat masuri:
- solicitati pregatire profesionala,
- solicitati efectuarea de inventarieri
- sa solicitati modificarea conditiilor de lucru (organizarea gestiunii)
- sa fi schimbat locul de munca sau angajatorul

In general lucrurile sunt destul de complicate dar sper ca am raspuns macar in parte la intrebarea dumneavoastra.


bafta

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Inventar in timpul anului andreea_florentina andreea_florentina Buna ziua , Daca doresc sa fac un inventar la produsele din gestiune , documentele care se fac sunt similare cu cele de la invantarul anual? Trebuie sa fac ... (vezi toată discuția)
Intrebare... daniotil daniotil La o societate cooperativa de consum, facandu-se inventarul la o gestiune a unui depozit en-gros in anul 2008 s-a constatat o lipsa in gestiune de 150 000 000 ... (vezi toată discuția)
Inventar bazdoacadaniela bazdoacadaniela buna ziua am si eu o intrebare banala as spune,si anume cum se efectueaza un inventar corect? e cineva amabil sa-mi raspunda explicit? lucrez in gestiune de ... (vezi toată discuția)