Stiu ca un membru al Asociatiei de proprietari poate sa solicite orice document legat de activitatea asociatiei,dar poate sa solicite copii dupa anumite documente pe o perioada de 10 ani(p.v. ale adunarii generale ,ale sedintelor de comitet , bugetele de venituri si cheltuieli ,p.v.ale comisiei de cenzori,contractele de munca ale angajatilor Asociatiei, actele aditionale la aceste contracte ,toate acestea pentru perioada 2001-2010 )? Mentionez ca anterior acestei solicitari,acest proprietar ne-a mai cerut copii dupa Statutul Asociatiei,acordul de asociere al proprietarilor,precum si primul si ultimul p.v.al adunarii generale,toate acestea cu scopul declarat de a-si cunoaste mai bine drepturile si obligatiile care le are ca membru. Fac precizarea ca Asociatia noastra are 500 de apartamente, actele contabile precum si celelalte documente aferente fiecarui an se arhiveaza si mi se pare un abuz din partea unui proprietar sa solicite atat de multe documente, in cereri repetate,pentru o perioada atat de mare.Daca ar depune astfel de cereri 10,20sau 100 de proprietari ? In sfarsit , interbarea mea este : Presedintele Asociatiei este obligat sa puna la dispozitia membrului asociatiei toate aceste documente in termen de 30 zile de la data inregistrarii cererii?
In conformitate cu prevederile in vigoare ,presedintele de asociatie are obligatia sa puna la dispozitie ,la cerere,orice document justificativ al asociatiei de proprietari
CAPITOLUL III - Drepturile si obligatiile proprietarilor
Art. 10. - Proprietarii au dreptul sa cunoasca toate aspectele ce tin de activitatea asociatiei si au acces, la cerere, la orice document al acesteia.
Dupa cum vedeti, nu se specifica nimic de vreo copie, deci nu sunteti obligati sa-i dati aceste copii. Tinand cont ca el doreste copii care se intint pe durata a zece ani... e absurd. Era vorba de vreo luna-doua era ok.
Stabiliti un program prin care il invitati la sediul asociatiei sa le consulte :
"Stimate locatar, documentele aferente lunii ianuarie anul 2000 le puteti consulta la sediul asociatiei in ziua de y, intre orele x si y.
In ceea ce priveste obligativitatea presedintelui, chiar e obligat.
Ca sa descurajati faza cu copiile, convocati o sedinta de comitet in care decideti ca orice copie se va face pe cheltuiala celui care o solicita!
A pune la dispozitie nu inseamna a i se da copii ale acestor documente.
Respectivul proprietar care vrea sa-si cunoasca drepturile poate citi Legea 230/2007, nu neaparat statutul.
Evident ca ce vrea acel proprietar este un abuz de drept si i se poate refuza cererea.
Parerea mea!
Atunci cand i s-au mai dat copii ale documentelor, trebuia specificat acest lucru si pus sa semneza ca ap primit urmatoarele documente.... Data urmatoare nu mai poate solicita aceleasi documente. Si desigur obligatia conducerii asociatie este de a prezenta documentele si nu de a-i da copii ale acestora.
Apoi discutati cu cenzorul si vedeti ca multe documente contabile se pot distruge dupa 5 ani.Asa ca puteti sa-i aratati procesul verbal intocmit cu ocazia distrugerii documentelor mai vechi de 5 ani.
Si-un alt lucru important: soliciati-i sa plateasca pentru acest lucru. Conducerea asociatiei este obligata sa-i puna la dispozitie documente dar nicaieri in legislatie nu este interzis a se cere plata acestei munci. Deoarece cautarea in arhiva, selectarea documentelor necesita un volum de munca suplimentar, soliciatantul sa plateasca. Stabiliti acest lucru prin hotarare in prima adunare generala.