buna ziua...imi puteti spune, va rog, cu ce drept sau in baza carei legi, administratia blocului poate sa imi treaca la intretinere cheltuielile ocazionate de reparatii la lift, numai pentru ca eu imi renovez aparatamentul si se presupune ca l-am stricat prin carat de moluz si materiale? care ar fi solutia?
va multumesc
Legea nr.230/2007 prevede ca, cheltuielile asociaţiei de proprietari sunt următoarele:
a) cheltuieli pe număr de persoane care locuiesc sau desfăşoară activităţi în proprietăţi individuale;
b) cheltuieli pe consumuri individuale;
c) cheltuieli pe cota-parte indiviză, în funcţie de suprafaţa utilă a proprietăţii individuale;
d) cheltuieli pe beneficiari, aferente serviciilor individuale ale proprietarilor, dar gestionate financiar prin intermediul asociaţiei de proprietari;
e) cheltuieli pe consumatori tehnici;
f) cheltuieli de altă natură.
Stabilirea şi repartizarea sumei care priveşte proprietatea comună ce revine fiecărui proprietar din cadrul condominiului se fac proporţional cu cota-parte indiviză din proprietatea comună.
Daca administratia blocului a stabilit o asemenea cheltuiala in sarcina dvs trebuie sa o platiti.
In mod normal, cheltuielile ocazionate de reparatia liftului se platesc cf.art. 44 din normele de aplicare a lg.nr.230/2007, adica dupa cota-parte indiviză din proprietate pentru ca este vorba de proprietatea comună.
Cf art.12 din aceleasi norme, proprietarii sunt obligati să repare stricăciunile ori să plătească cheltuielile pentru lucrările de reparaţii, dacă ei sau alte persoane care acţionează în numele lor au provocat daune oricărei părţi din proprietatea comună sau unui alt apartament ori spaţiu.
Daca s-a dovedit ca dvs ati cauzat defectiunea , sunteti bun de plata iar daca nu platiti, puteti ajunge si in instanta.