As dori sa-mi deschid un PFA. Am 45 ani, si momentan nu lucrez. Care sint taxele, darile, .... ce trebuie sa le platesc dupa infiintarea PFA-ului , unde / catre cine si la ce data? Multumesc !
Buna seara,
Ca PFA, veti avea urmatoarele taxe obligatorii de platit:
1. trimestrial - CASS adica contributie la casa de asigurari de sanatate (5.5% din veniturile nete). Problema aici este ca in functie de declaratia de impunere initiala pe care o veti depune la Administratia fiscala in momentul infiintarii, va veti estima un anume plafon de incasari si cheltuieli lunare, respectiv un venit net (incasari-plati). Trimestrial veti plati o suma fixa, aferenta venitului estimat pana la sfarsitul anului fiscal-31.12.2011. Regularizarea se va efectua dupa ce veti depune declaratia de impunere finala (in mai anul urmator - 2012). In functie de venitul real net se va face regularizarea, platilor (in plus sau minus).
2. Impozit 16% pe venitul net - este exact aceeasi situatie ca la contributia mai sus mentionata.
3. somaj - 1% din suma declarata lunar la agentia de ocupare a fortei de munca ( minim 1% din salariul mediu pe economie - 1836) - aceasta ultima contributie este destul de disputata, fiind introdusa recent in iulie 2010.
Optional: daca doriti sa benficiati de pensie, va puteti face un contract separat cu casa de pensii pe o suma care credeti ca o puteti suporta lunar (veti plati aproximativ 33% din suma asigurata, care reprezinta atat contributia angajatului cat si angajatorului).
3 - somajul este optional
4 - contributia la pensii ar fi obligatorie avand in vedere faptul ca nu sunteti angajat; dupa noua lege a pensiilor ar trebui sa platiti 31.3% din minim 708 RON / luna (222 RON / luna)...asta in cazul in care venitul brut realizat pe an ar fi peste 8088 ron / an(poate fi greu sa estimezi acum daca realizezi sau nu cei 8088 ron / an)
Contributii pfa
del_gf
As avea rugamintea sa ma lamureasca cineva:
1) cand trebuie sa platesc contributiile si impozitul, in cazul in care data infiintarii PFA va fi 7 septembrie ... (vezi toată discuția)
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.