avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 232 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Administrator bun de demis
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Administrator bun de demis

Buna ziua si multumesc anticipat pentru raspuns
In asociatia noastra de proprietari presedintele si vicepresedintele si-au dat demisia si vom organiza o noua adunare generala luna aceasta .
Multi proprietari doresc sa schimbe si administratorul care detine toate cele 3 functii ,casier ,administrator si contabil renumerate cu 600 ron fiecare .
Cum trebuie procedat ?
Se ia de la fiecare locatar scris optiunea si daca sunt jumatate + unu se demite administratorul sau se asteapta sa se aleaga comitetul executiv ,presedinte si atunci se demite . Dar daca nu vrea sa predea actele asociatiei cum procedam?
Unde putem cere o expertiza contabila pe ultimi 2 ani si cat costa aceasta expertiza
Cel mai recent răspuns: Armenteros , utilizator 12:07, 8 Ianuarie 2011
Potrivit Legii nr. 237 Asociatia poate angja fie persoane juridice fie persoane fizice acestea din urma trebuie sa preziinte comitetului executiv garantii materiale si profesionale.Deci mai initi trebuie ales presedintele asociatiei care reprezinta acest comitet
Intai faceti adunarea generala si alegeti-va comitetul, presedintele, comisia de cenzori sau daca nu se gaseste nimeni cu studii economice in asociatie pentru a fi cenzor se va angaja un cenzor cu contract civil.
Apoi comitetul executiv analizeaza propunerile proprietarilor si munca administratorului si decid daca il mai mentin sau nu. Daca nu, il pot demite sau ii propun sa-si dea demisia singur.
Daca este angajat cu CIM trebuie mare atentie la cum il demiteti sa nu ajungeti pe la judecatorie pe motiv de Codul Muncii si sa constatati ca nu sunt motive intemeiate pentru a fi demis!
Daca este angajat cu conventie civila poate fi demis imediat.
Daca nu vrea sa predea documentele se face apel la politistul de proximitate arondat blocului dv. si se face presiune pe administrator sa predea actele.
Doar n-o sa-mi spuneti ca un om singur se poate opune mai multora!

Daca vreti sa-i faceti o verificare financiar-contabila, atunci trebuie sa angajati un expert contabil pe care il veti plati din fondurile asociatiei (costa destul de mult!), dar eu va sfatuiesc ca mai inainte de aceasta cenzorul sa faca el verificarea gestiunii si daca se constata si la o reverificare si inca una....ca sunt lipsuri in gestiune abia atunci sa decideti angajarea unui expert contabil special pentru a face o verificare in amanuntime. In cazul in care se constata lipsuri din gestiune i se poate face plangere penala si i se poate imputa prejudiciul creat, dar si cheltuielile cu expertiza. Sa speram ca nu e cazul, atat pentru el, cat si pentru dv.!
Ultima modificare: Sâmbătă, 8 Ianuarie 2011
elga50, moderator
top dan a scris:

Potrivit Legii nr. 237 Asociatia poate angja fie persoane juridice fie persoane fizice acestea din urma trebuie sa preziinte comitetului executiv garantii materiale si profesionale.Deci mai initi trebuie ales presedintele asociatiei care reprezinta acest comitet
probabil va referiti la legea 230/2007
insa ea spune ca de angajarea personalului se ocupa COMITETUL EXECUTIV
si tot comitetul executiv este vinovat de situatia creeata ... cea cu salariul mare al administratorului, prin cumulul de functii. de curiozitate ... cite apartamente are acel bloc ?
una este sa administrezi 40 de apartamente si alta este situatia unui bloc cu 200 apartamente, sau chiar mai mult, cum se intimpla in anumite cazuri
Comitetul executiv este, intra-adevar, cel care angajeaza si demite personalul angajat. In acest caz, asa cum spunea dna Elga, trebuie vazut care sunt nemultumirile proprietarilor in legatura cu activitatea administratorului. Aceasta problema se poate rezolva in aceeasi adunare generala in care se alege noua conducere, nu inainte de a vedea daca motivele schimbarii nu sunt subiective.
In ceea ce priveste salariul, cuantumul acestuia este stabilit de adunarea generala (cel putin asa prevede legea). Solicitati sa vi se puna la dispozitie hotararile adunarii, daca exista, cu modificarile salariale ale administratorului. 600 de lei pentru fiecare activitate este, la prima vedere, o suma exagerata, insa depinde foarte mult de cate apartamente are asociatia dvs.
Una este sa administrezi 60-70 de apartamente, alta este sa administrezi 200-250.
Ultima modificare: Duminică, 9 Ianuarie 2011
Armenteros, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Predare primire intre administrator vechi si cel nou fastman68 fastman68 Dupa alegerile de la AG s-a ales alt presedinte.Aministratorul s-a dat demisia cu un preaviz de 15 zile. Intrebare : cam care e rolul si responsabilitatea ... (vezi toată discuția)
Administrator nou - primire gestiune abc2013 abc2013 Administratorul vechi si-a dat demisia, sperand sa nu dea socoteala (asociatia a angajat expert contabil autorizat pentru verificare). Adunarea Generala a ales ... (vezi toată discuția)
Demiterea administratorului angelica82 angelica82 Buna seara.Locuiesc pe o scara de bloc cu 43 aparatmente.Din cauza unor neregului sesizate de mai multi vecici si din cauza unor salarii colosale pe care ... (vezi toată discuția)