Ma poate ajuta cineva in legatura cu Ordinul ANAF 2731/ privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii, deoarece eu nu inteleg criteriul de baza de selectare a contribuabililor mijlocii.
Iata:
Criteriul de bază, denumit şi criteriul valoric agregat, este rezultatul agregării a 4 indicatori calculaţi pe ultimii 2 ani consecutivi celui în care se face actualizarea, selectaţi din punct de vedere economic şi bugetar în următoarele proporţii, care arată importanţa fiecărui indicator, astfel:
- volumul obligaţiilor fiscale datorate, declarate de către contribuabili - 40%;
- volumul veniturilor din activitatea de exploatare - 30%;
- volumul cheltuielilor cu personalul - 15%;
- volumul activelor imobilizate corporale şi necorporale (total) - 15%.
Aceste procente cu ce le comparam?
Am sunat la ANAF si raspunsul a fost sec:calculatorul selecteaza. Cum si in ce fel,nu au stiut sa imi spuna.
Pai, o societate din totalul veniturilor(exploatare,financiare,exceptionale),90 %din venituri sunt din exploatare.
Volumul cheltuielilor cu personalul -15%,acest procent cu cel il compara?
Volumul activelor imobilizate corporale si necorporale -15%?
Volumul declaratiilor depuse de contribuabil - 40% ?
am citit si eu ordinul
cu personalul e o treaba ca am citit si eu ceva articole cu firme care nu aveau angajatii si venituri uriase
cred ca s-a facut un calcul complex pe baza indicatorilor din bilant si din situatia raportului datoriiplati care le-au facut la ANAF
se poate sa fie un calcul, dar corect este sa fim si noi informati.
La ANAF nu au stiut sa-mi dea un raspuns logic, daca nu mai au calculatoare nu mai stiu sa calculeze? Daca, programul selecteaza contribuabilii mijlocii, inseamna ca cineva trebuie sa stie cum a fost facut, si atunci de ce nu au stiut sa ma lamureasca? Este mai usor sa zici "calculatorul selecteaza".
management financiar in forma pura
indicatori, calcule, IT
sau interese B-)
Alte discuții în legătură
Impozit profit
MIV
sunt un srl platitor de impozit pe profit la trimestru si tva la luna.
am depasit in septembrie 100.000 euro cifra de afaceri ( am calculat la cursul din ... (vezi toată discuția)
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.