avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1848 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept penal - probleme serioase cu ... Acuzat pe nedrept pentru furt calificat
Discuție deschisă în Drept penal - probleme serioase cu dreptul

Acuzat pe nedrept pentru furt calificat

Buna ziua,

Ma numesc Alexandru si este prima mea vizita pe acest forum.
Varsta mea este de 22 de ani, am fost si sunt programator si consultant IT.
Nu prea stiu cum se procedeaza si sincer sa fiu nu imi este prea usor sa spun povestea mea altor persoane insa nu stiu ce sa mai fac deoarece nu mai pot dormi noaptea din ultimul timp.
Ca sa scurtez si sa vin la subiect uitati ce mi sa intamplat:

Acum aproximativ sapte luni am vizitat centrul comercial Afi Palace avand dorinta de a imi cumpara niste haine de imbracat.
In timpul vizitei mele la centrul comercial eu am intrat in magazinul Pull and Bear.
De acolo am probat si cumparat diferite lucruri, asta in aproximativ 20 minute (stiu deoarece trebuia sa fiu la munca in 1 ora si faceam mult pana la sediul unde munceam).
Dupa ce am achitat hainele cu cartea mea de credit, am mai stat in magazin fix 5 minute uitandu-ma la un articol care ma tot facea sa ma razgandesc (cumpar sau nu, stiti cum este) si in acest timp cat m-am uitat la acel articol am lasat punga jos langa picioarele mele.
Dupa trecerea celor 5 minute am decis sa nu cumpar ca intarzii la munca si am dat sa plec.
Zis si facut, odata trecut prin acele aparate de detectare a furtului sau cum naibii se numesc, au inceput sa piuie.
Evident, nu m-am speriat, doar nu aveam nimic de ascuns asa ca m-am dus singur la casa sa se uite ce piuie.
Ce credeti ?
Primul lucru scos din punga mea erau o pereche de blugi mari cu tur lasat (46 sau 48 ca nr. m-am uitat mai tarziu la ei dupa intamplare).
Angajatul ma intrebat ce este cu ei, insa eu nedumerit vorbind si la telefon...am raspuns ca nu stiu, fapt ca nu i-am pus eu acolo.
El a chemat in acest timp paza si m-au dus in spate la magazinul Zara (zara apartinand de Pull and Bear sau invers).
Acolo mi sa cerut buletinul si explicatii, evident le-am dat.
Politia in acest timp a fost chemata, insa in momentul in care eu am intrat in magazin era ceasul vreo 2, la ora 3 eu eram intrat in spate la magazinul Zara unde se schimba/mananca angajatii.
Am stat fara apa si mancare sau sa fiu lasat la baie aproximativ 7 ore pana la venirea politiei de la sectia 22 Dr Taberei.
La politie am dat declaratie exact ce sa intamplat si fara sa-mi dau seama (emotii si altele) am declarat ca nu am nevoie de avocat, crezand ca scap mai repede.
Am zis huh ce bine ca am scapat..insa..dupa o luna am primit o citatie ca trebuie sa platesc o amenda administrativa de 500RON + taxe judecatoresti de 50RON.
In acest timp eu nu am platit-o (4 luni de la primire) deoarece nu dispun de banii necesari din cauza ca am fost dat afara de la munca.
Stiu ca trebuia sa apelez la un avocat deoarece in toata tabatura asta eu am fost acuzat pe nedrept, dar acel magazin nu dispunea de inregistrare video, nu dispunea de nici-un martor ca eu as fi bagat acei blugi in punga mea (desi mi se pare ridicol..vi cumperi si mai si furi dar na este romania.).
Stiu ca dupa atata timp nu mai am ce sa dovedesc, a trecut probabil prea mult timp, insa intrebarea mea in toata aceasta poveste este:
Mi sa facut cazier ? Este prima mea abatare, in viata mea nu am furat, inselat....nici macar de la propria mama.
Sunt speriat daca mi sa facut cazier deoarece o sa vreau sa ma angajez la banca ca consultant IT si mi se cere cazierul.
Prefer sa intreb aici decat sa ma fac de ras pe nedrept.
Va rog ajutati-ma cu un raspuns, nu dispun de banii necesari unei consultante la avocat.

Toate cele bune.
Cel mai recent răspuns: Radu Gabrian , Mediator 19:16, 10 Ianuarie 2011
Nu aveti cazier.
Nu cred ca se merita sa va judecati desi aveti dreptul de a constesta sanctiunea daca sunteti nevinovat.
Un avocat va costa mai mult decat aveti de platit la stat intr-un astfel de proces...evident daca vrea sa se judece la modul serios si nu doar asa ca sa incerce...
Ultima modificare: Luni, 10 Ianuarie 2011
CLAUDIU LASCOSCHI, Avocat
Nu aveti cazier, din cele ce povestiti, insa nimic nu va impiedica sa solicitati unul la politie (decat poate o taxa de urgenta de 10 lei, daca il doriti mai repede), ceea ce va si sfatuiesc sa faceti, deorece majoritatea angajatorilor seriosi solicita un astfel de cazier.
Am inteles.
Va multumesc mult pentru acordarea atentiei.
Inca o intrebare totusi...
Amenda administrativa primita, daca nu o achit (trebuia in cursul a 15 zile de la primirea citatiei) vine la taxa anuala a locuintei supranumita impozitul casei?
Ce se poate intampla daca nu o platesc ?

O sa va execute silit fiscul daca nu o platiti dvs. de buna voie.
Nu se vor face mentiuni in fisa dvs de cazier judiciar.
Amenda platiti-o imediat ce va angajati pentru a nu fi executat silit si pentru sectia ficnanciara sa nu va conditioneze efectuarea unui anume serviciu de plata acelei sume.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Furt din mall de 250 de lei ContSters324598 ContSters324598 Buna ziua, Acum 2 saptamani am fost in mall-ul afi palace cotroceni si m-am dus la pull and bear de unde am luat un sacou si un tricou de 250, le luasem pe sub ... (vezi toată discuția)
Furt calificat dintr-un magazin din mall va rog ajutati-ma devil.tazzz devil.tazzz Buna seara Am intrat intr o mare problema si va solicit ajutorul daca mi l puteti si sunteti dispusi sa mi l oferiti Acum o luna am fost sa-mi cumpar de ... (vezi toată discuția)