Buna ziua,
Am mai dat acest raspuns pentru infiintarea unei macelarii intr-un apartament la parterul unui bloc.
Stiu ca aici discutam de o covrigarie, iar nivelul de exigenta, pentru o astfel de locatie, este ceva mai scazut, insa principiile generale sunt aceleasi.
In ceea ce priveste amenajarea si utilarea spatiului, exista o serie intreaga de elemente, pe care trebuie sa le cunoasteti si de care trebuie sa tineti cont.
Utilajele respective trebuie asezate in flux. Adica toate activitatile desfasurate trebuie sa faca parte dintr-o schema generala logica cu interdependente intre activitatile de:
- primire a materiei prime,
- procesare,
- servire clienti,
- sosirea personalului la serviciu,
- activitatile de vestiar,
- activitatile de curatenie si intretinere, etc.
Majoritatea convrigariilor nu au o zona de servire interioara, astfel incat, din acest punct de vedere, conceperea fluxurilor este ceva mai simpla, insa legal vorbind, veti avea nevoie sa intocmiti un "Ghid de bune practici", ce va fi solicitat ulterior la controalele DSV-SA.
In linii mari, aveti nevoie de urmatoarele autorizatii:
- autorizatie sanitar veterinara (de la DSV-SA);
- obtinerea autorizatiei de functionare din partea primariei de sector;
- SSM (sanatate si securitate in munca, fosta "protectia muncii");
- SU (situatii de urgenta, fostul PSI);
- alte demersuri, in functie de caz (nu voi intra in mai multe detalii).
Pentru a putea deschide o covrigarie in primul rand aveti nevoie de un spatiu corespunzator (care sa includa pe langa spatiul efectiv de producere si vindere a covrigilor si un vestiar pentru personalul angajat, toaleta ), certificatul de urbanism pentru acest spatiu (care se obtine pe baza unui proiect), avizele specificate in certificatul de urbanism, avizul de functionare, avizul de la Directia de Sanatate Publica (DSP)- Sanepid, Directia Sanitar Veterinara, avizul de la Sistemul de Gospodarirea Apelor (care probabil o sa il ceara si impreuna cu documentatia pentru acceptul de evacuare a apelor uzate)
Daca aveti spatiu corespunzator trebuie sa mergeti la ORC si sa reluati activitatea si sa obtineti certificatul constatator cu activitatile pe care doriti sa le desfasurati si veti fi contactat ulterior de reprezentatii autoritatilor de unde va trebuie aviz.
Cel mai bine este sa apelati la un avocat sau la o firma specializata pentru obtinerea acestor avize.
Veti avea nevoie si de:
* amenajarea spatiului – trebuie facuta conform normelor uniunii europene (proiect privind amenajarea spatiului, memoriu tehnic, etc);
* pentru utilajele amplasate in flux se recomanda o uzura mai mica de 20 %;
* inca dinainte de a incepe activitatea, trebuie sa aveti in vedere incheierea unui contract de salubrizare (dupa situatie REBU, ROSAL, etc); evaluate dupa cantitatea gunoi menajer estimate, etc);
* instructiuni tehnologice - schema de igienizare (wc-clienti, wc-personal, vestiar, etc.)
* dovada efectuare - dezinfecţia, dezinsecţia, deratizarea.
* fise personal si evaluari de risc pe posturi de lucru, etc.
Personalul din covrigarie trebuie sa aiba calificari: cocatori, modelatori, vanzatori si trebuie instruiti. Aici puteti apela la fel la o firma specializata.
Va multumesc d-na avocat, ca ati citat dintr-un articol mai vechi de-al meu :)
[ link extern ] /
sper ca e ok..
Va multumesc .Deci ar fi ideal ca spatiul sa nu fie intr-un apartament de bloc.
Noi suntem din Brasov si pe unde am vazut covrigarii nu am observat sa fie si wc clienti .Oare toti acestia sa fie in ilegalitate? Chiar si la Gara Brasov nu am vazut decat usi pe care era mentionat vestiar si toaleta( plus apa curenta , etc.)
Si inca ceva : cursurile de pregatire a personalului se pot efectua si dupa deschiderea covrigariei ( avand doar unul dintre angajati pregatit special in acest sens , restul urmand sa se specializeze in paralel?)
Cu consideratie , M