Buna, sunt angajata din 1 decembrie 2010 la un mag.alimentar. La angajare, la intrebarea mea referitoare la inventar, mi s-a comunicat ca a fost facut un inventar in cursul lunii noiembrie si ca stocul a fost reglat, deci nu sunt lipsuri. In magazin suntem 4 angajate, eu fiind cea mai noua. In urma cu 2 zile s-a efectuat inventarul si azi ni s-a comunicat ca este o lipsa de 3500 Ron, suma care va fi recuperata in procent egal de la toate angajatele. Am uitat sa mentionez ca inventarul a fost facut dupa inchiderea magazinului, a durat 10 ore, si "ne-au ajutat" 2 ospatari si o eleva de clasa a 12-a. Comisia de inventariere a fost formata din administrator, sotia lui - care nu este angajata firmei - si persoana care face receptiile in magazin. Magazinul este un minimarket de cartier cu o gestiune de 200 000 Ron. Vreau sa stiu daca este legal cum a fost efectuat inventarul si daca intr-adevar lipsa trebuie suportata in cote egale de toate angajatele, indiferent de perioada de angajare. Inca un lucru - in momentul in care am spus ca vreau sa vad listele de inventariere pentru a vedea ce produse lipsesc mi s-a comunicat ca nu avem voie sa le vedem, doar ultima pagina a procesului verbal care trebuie semnata de noi. Multumesc, o zi buna
Gestiunea este colectiva ??? Ati predat gestiunea la plecarea din schimb ?? Ati semnat fiecare fila a inventarului ?
Cine a valorificat inventarierea ?
Nu semnati ultima pagina si nici un alt act care va atrage raspunderea materiala !!!
Pentru a va edifica asupra modului de efectuare a unui inventar, vedeti ORDIN MFP nr. 2.861 din 9 octombrie 2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii
Vi s-a adus la cunostinta inventarierea printr-o "Decizie " ? Ati semnat declaratia de inventar? Daca nu au procedat asa ,inventarierea nu este conforma cu Ordinul mentionat de colegul @trifan gheorghe mai sus . In plus ,sotia administratorului nu avea ce cauta in comisia de inventariere. Inteleg ca nu are nici o calitate in aceasta firma .Ce incadrare aveti in contractul de munca incheiat cu societatea respectiva?
multumesc pentru raspunsul prompt. Azi am refuzat sa semnez procesul verbal si mi s-a comunicat ca sunt instigatoare, dar dupa ce se intorc din concediu din strainatate vor discuta cu mine altfel, adica ma vor da afara.
Purtati o discutie cu dansii,insa nu semnati nimic.
Interventie moderator
Am rugamintea ca pe viitor sa nu mai postati mesaje consecutive,atata timp cat se poate reedita mesajul scris initial intr-un interval de 24 de ore. Va multumesc.
Inventar
adrian nicolae
1 ) Inventarul ptr.predare/primire a gestiuni se poate face in lipsa gestionarului ?( cand gestionarul este la servici).
2 ) Se poate desface contactul de ... (vezi toată discuția)