Buna ziua,
Normele metodologice ale codului fiscal prevad, la pct. 48, urmatoarele:
„Pentru a deduce cheltuielile cu serviciile de management, consultanta, asistenta sau alte prestari de servicii trebuie sa se indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
– serviciile trebuie sa fie efectiv prestate, sa fie executate in baza unui contract incheiat intre parti sau in baza oricarei forme contractuale prevazute de lege; justificarea prestarii efective a serviciilor se efectueaza prin: situatii de lucrari, procese-verbale de receptie, rapoarte de lucru, studii defezabilitate, de piata sau orice alte materiale corespunzatoare;
– contribuabilul trebuie sa dovedeasca necesitatea efectuarii cheltuielilor prin specificul activitatilor desfasurate.
Nu intra sub incidenta conditiei privitoare la incheierea contractelor de prestari de servicii, prevazuta la art. 21 alin. (4) lit. m) din Codul fiscal, serviciile cu caracter ocazional prestate de persoane fizice autorizate si de persoane juridice, cum sunt: cele de intretinere si reparare a activelor, serviciile postale, serviciile de comunicatii si de multiplicare, parcare, transport si altele asemenea“.
in concluzie tb sa aveti contract, si rapoarte de lucru prin care sa se faca dovada comisionului platit. deasemenea este important sa puteti face dovada ca a fost necesara acea prestare, in scopul desfasurarii activitatii societatii.
Deși a trecut ceva timp de la postul 1, totuși subiectul este în actualitate permanentă.
De asemenea între timp a intervenit și noul cod civil.
De aceea vă rog, dacă se poate, să faceți câteva comentarii să ne transmiteți un model de contract intermediere vânzare, sau măcar să ne indicați o sursa pe internet.
Vă mulțumesc.