Am o nelamurire cu privire la maniera de interpretare si corelare a doua texte de lege: 1.Lege nr. 188 (r2) din 08/12/1999
Art. 57.
(7) Pentru participarea la concursul de recrutare organizat pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere, candidaţii trebuie să fi absolvit studii de masterat sau postuniversitare în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice.
2.Lege cadru nr. 330/2009 ART. 37
(1) Condiţia prevăzută la art. 57 alin. (7) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, nu este obligatorie pentru recrutarea funcţionarilor publici de conducere, în cazul exercitării cu caracter temporar a unei funcţii publice de conducere, precum şi pentru funcţionarii publici care ocupă o funcţie publică de conducere, pe o perioadă de 5 ani de la data intrării în vigoare a prezentei legi.
(2) Funcţionarii publici prevăzuţi la alin. (1) sunt obligaţi să îndeplinească condiţia prevăzută la art. 57 alin. (7) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în termenul prevăzut, sub sancţiunea eliberării din funcţia publică."
Intrebarea mea este, pentru recrutarea funcţionarilor publici de conducere care vor ocupa functii publice pe perioada nedeterminata, se solicita masteratul?
Multumesc pentru raspunsul la prima intrebare.
Referitor la acelasi subiect (concurs pe postul de secretar de comuna) as mai avea o nelamurire.
Conform Art. 57. din Legea nr. 188 (r2) din 08/12/1999 “Statutul funcţionarilor publici”…..
(6) Condiţiile minime de vechime în specialitatea studiilor necesare participării la concursul de recrutare organizat pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere se stabilesc astfel:
a) 2 ani în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere de: şef birou, şef serviciu şi secretar al comunei, precum şi a funcţiilor publice specifice asimilate acestora; …………..
Puteti sa-mi spuneti de la ce moment se calculeaza vechimea in specialitatea studiilor necesare participarii la concurs, raportat la momentul absolvirii studiilor, si daca vechimea cumulata inainte de absolvirea studiilor superioare, in acest caz este relevanta? Multumesc.
"Puteti sa-mi spuneti de la ce moment se calculeaza vechimea in specialitatea studiilor necesare participarii la concurs, raportat la momentul absolvirii studiilor, si daca vechimea cumulata inainte de absolvirea studiilor superioare, in acest caz este relevanta?"
Vechimea in specialitatea studiilor incepe sa curga de la data cand persoana este angajata pe o functie pentru a carei ocupare este necesara sa fie licentiata (nu doar absolvent fara diploma de licenta...) in specialitatea respectiva.
Vechimea pana in acel moment nu are relevanta la concursul pentru ocuparea unei functii publice ci doar la stabilirea sporului de vechime.
Daca inainte de a participa la concurs a-ti lucrat sau lucrati intr-o institutie publica sau firma privata pe un post prevazut cu studii superioare in care specializarea dvs. era/este in domeniul pentru care s-au cerut conditiile specifice prin anuntul publicat de ANFP se va lua in considerare . Cititi art.57 alin 6 lit."a" si art. 58 alin.(20 lit "a" si Notele de subsol din Legea 188/1999 rep. cu modificarile si completarile ulterioare.
~ final discuție ~
Alte discuții în legătură
concurs sef birou
cristina 33
Daca sunt functionar contractul detasat de la MI in cadrul primariei pot participa la concursul de ocupare a functiei de sef birou SPCLEP,acesta fiind un post ... (vezi toată discuția)