avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 811 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general contabilitate
Discuție deschisă în Contabilitate în general

contabilitate

Buna ziua ! Va rog sa imi spuneti, daca sunt administrator la societatea mea, am dreptul sa efectuez evidenta contabila a firmei, daca nu am o diploma in acest sens
Cel mai recent răspuns: Conta Radulescu , Contabil 10:48, 3 Februarie 2011
din legea Contabilitatii 82/1991:

(1) Raspunderea pentru organizarea si conducerea contabilitatii revine administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligatia gestionarii unitatii respective.
(2) Contabilitatea se organizeaza si se conduce, de regula, in compartimente distincte, conduse de catre directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie. Aceste persoane trebuie sa aiba studii economice superioare.
(3) Contabilitatea poate fi organizata si condusa pe baza de contracte de prestari de servicii in domeniul contabilitatii, incheiate cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania.

Din lege rezulta ca Obligatiile privind organizarea evidentei contabile a societatii revin administratorului, care poate opta pentru infiintarea unui departement intern de evidenta contabila pe baza de contract individual de munca cu persoane cu pregatire de specialitate sau prin contract de prestari servicii cu persoane fizice sau juridice autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania.



Dar daca asociatul unic are studii economice superioare, nu poate semna situatiile financiare la "intocmit"? Trebuie neaparat sa existe contract de munca? Cu ce schimba contractul de munca esenta problemei (asumarea intocmirii sit fin de catre o persoana competenta dpdv profesional)?
Ar trebui o Decizie de Administrator sa numeasca/recunoasca pe acel asociat unic "director economic" fara contract de munca?
Eu personal nu am auzit de asemenea decizii, probabil un consultant juridic ar putea sa raspunda.
In mod normal, pentru a evita orice neplaceri, este bine sa se intocmeasca un contract de munca, cu functia de contabil sef, director economic sau economist, astfel incat sa se intruneasca conditia legii de compartiment distinct de contabilitate.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Conditii pentru director economic szilzs szilzs Buna ziua. Am si eu o nelamurire in legatura cu semnatura directorului economic pe bilant.Poate fi denumit cineva director economi, fara sa aiba calitatea de ... (vezi toată discuția)
Drept de semnatura bilant contabil akitadolf akitadolf Sant angajata la o firma mica in functia de contabil,nu am studii superioare dar eu fac toate inregistrarile contabile va rog sa imi spuneti daca pot semna ... (vezi toată discuția)
Administrator, asociat unic, fara cim poate semna bilantul contabil sevenx sevenx Buna ziua, In cazul unui SRL fara angajati in care asociatul este si administrator, are studii economice superioare insa nu este angajat in propria-i ... (vezi toată discuția)