Manualele ECRIS (astfel incat sa poata si poporul sa-si potriveasca cererile cu sabloanele instantei) le gasiti aici:
NOTA: Manualele ECRIS NU SUNT SECRETE, de altfel utilizarea aplicatiei se preda la unele facultati de drept fiind astfel disponibile oricarei persoane, drept pentru care publicarea acestora nu contravine legii (mai mult, redactarea si editarea acestora se face din bani publici).
Manual aplicatie ECRIS v. 3.0:
[ link extern ]
Manual aplicatie ECRIS - Insolventa (Grefieri):
[ link extern ]
Manual aplicatie ECRIS - Insolventa (Magistrati):
[ link extern ]
Manual aplicatie ECRIS - Insolventa (Practicieni):
[ link extern ]
Opinia subsemnatului:
”Întâmplător” am descoperit pe site-ul C.S.M. un document, numit ”Sinteza Raportului de Control” (Nr.252/IJ/424/SIJ/2006), în care un domn inspector ne explică, trecător, cum că aplicația ECRIS ar trebui totuși pusă în concordanță cu Regulamentul de funcționare al instanțelor de judecată.Inspecția Judiciară opinează că aplicația ECRIS contravine art. 38, art. 54, art. 62, art. 68, art. 70 și art. 83 (mai adăugăm și art. 63) din Regulament, susținere care este tocmai corectă.
După cum am stabilit deja despre aplicația ECRIS nu face vorbire CPC și nici CPP, măcar dacă în Regulament o găsem, dar nu e nici aici.
În cadrul acestei reglementări se face vorbire despre o sumedenie de registre, despre mapele de hotărâri, despre modul de calcul al taxelor judiciare de timbru și a timbrului judiciar. La ora actuală însă registrele le face ECRIS, taxele le calculează ECRIS, hotărârile le păstrează ECRIS, mai exact, prin intermediul acestui DEUX ES MACHINA pus la dispoziția magistraților prin grija MJ.
Acum câteva zile am avut ocazia de a observa aplicația ECRIS 3.0 la o instanță din țară, modul de operare, ce este menționat în aplicație și care este regimul de acces. După cum vă spuneam accesul instanțelor la internet (și implicit intranetul) se face prin ”grija” Serviciului de Telecomunicații Speciale prin rețeaua wireless a acestuia (radio). Această conectare a instanțelor prin sistem wireless este tâmpenia nr. 1 întrucât nu asigura securitatea datelor transferate (mai exact dacă vine un extraterestru mov - să zicem -, cu o ”sculă” pricepută și două antene mari, poate filtra tot traficul inclusiv parole și alte cele), comunicarea prin radio fiind deficiară și sub aspect de fiabilitate și viteză (e ceva ce folosești la Pizza Hut nu pentru interconectarea instanțelor din țară).
Tâmpenia nr. 2 ar fi serverele Windows 2003 pe care rulează aplicațiile Indaco (nu intru în detalii, toată lumea cunoaște cât de ”competenți” la capitolul securitate sunt cei de la Microsoft).
Tâmpenia nr. 3 e modul în care se face accesul în aplicație, mai exact informaticianul îi dă magistratului ”user” și ”parola” ca să poată trebălui în sistem. Din nou, nu vreau sa știu câte parole sunt scrise pe șervețele sau pachete de țigări ori predate în grija grefierei ori altor persoane ”mai pricepute” în ale informaticii.
Tâmpenia nr. 4 este că informaticianul are acces la toate documentele din ECRIS, de la sentințe la încheieri, decizii, declarații, tot, și care documente sunt păstrate în ce ”format intangibil” credeți? Ați ghicit - .DOC, le poți și edita ! (mai ales dacă ești un băiat priceput de la S.T.S. mai schimbi o virgulă, un cuvânt, ceva).
Așa că stimați coblogări, inițiați în ale informaticii magistrați, actualmente nici o instanță din România nu este legal constituită din următoarele considerente:
1. Înscrisurile instanței se află în mână puterii executive putând fi alterate oricând de aceasta, procesul deliberativ fiind compromis, iar hotărârile fiind cunoscute puterii executive înainte (A PRIORI) de a fi transpuse pe suport fizic și implicit cunoscute părților.
2. Toate comunicațiile instanțelor se desfășoară prin ”grija” puterii executive - servicii secrete.
3. Registrele și hotărârile instanței sunt exprimate, atât fizic cât și digital, prin intermediul unei aplicații necunoscute CPP, CPC (LEGII) și Regulamentului de funcționare al instanțelor de judecata, aplicația care nu a fost niciodată auditată de un organism independent și care este - de facto - secretă publicului sub toate aspectele.
4. Instanța nu deliberează întrucât, prin grija puterii executive, îi sunt încredințate spre utilizare hotărâri, decizii, sentințe șablon care nu iau ființă urmare a procesului decizional (INTELECTUAL) al instanței ci urmare a unui act de voință al puterii executive (creatorul șabloanelor).
5. Instanța prelucrează nelegal, prin prisma Legii 677/2001, date cu caracter personal întrucât personalul angajat (grefierele și informaticienii) nu sunt operatori autorizați pentru a introduce aceste date în sistemul informatic, care sistem informatic ne este necunoscut dacă este autorizat pentru a păstra date cu caracter personal.
Recomand cu multă căldură lecturarea manualelor ECRIS.
Sursa:
[ link extern ]