Buna ziua,
am doua problele:
1 Dispozitiile de plata
2- chitantele emise din programul de facturare care emite facturi si chitante.
1 -Am folosit dispozitiile de plata descarcate de pe net si pe care le-am completat si dat la contabil.
Acum contabilul imi spune ca nu sunt bune chiar daca ele au aceleasi optiuni de completare ca cele cumparate, numai forma nu o au deoarece sunt printate pe pagina A4.
nu inteleg. Nu sunt acte cu regim special si nu sunt obligatorii cele tipizate. Care este realitatea? Sunt obligatorii DISPOZITIILE DE PLATA TIPIZATE?
2- chitantele sunt emise de programul de facturare infokam cu care emit si facturi. In paralel folosesc si facturier si chitantier normal cand sunt la clienti si trebuie emisa factura.
Intrebare- de ce chitantele emise de program nu sunt valabile??????
Multumesc
Dupa parerea mea, odata ce ati inceput sa emiteti facturile si chitantele, respectand OMFP 2226/2006, inclusiv anexa 4, stabilind in fiecare an numarul de factura cu care incepeti, nu vad cum ati putea folosi in paralel un facturier si chitantier normal. Cred ca trebuie sa mergeti doar pe cele emise pe calculator.
In ceea ce priveste dispozitiile de plata, daca este vorba de disp. de plata catre casierie, acestea nu au regim special, si pot fi intocmite pe calculator, mentionandu-se toate rubricile din formularul tipizat Eu le fac pe calculator si le folosesc la plata individuala a salariilor.
De ce sa nu foloseasca unul pe calculator si unul tipizat?! Singura regula:
Daca cel tiparit este dinainte de 2007 sa il ai trecut in fisa cu regim speciala si pt cele pe calculator sa ai deciziile de desemnare a persoanei si de numerotare
Daca cel tiparit este dupa 2007 sa ai deciziile de desemnare a persoanei si de numerotare pentru amandoua
Daca ai punct de lucru poti spune ca unul e de la punctul de lucru si unul de la sediul social
Sau unul i s-a dat spre completare unei persoane si altula ltei persoane. Cei care fac distributie si au chitantier fiecare agent iardaca te duci la ei la sediu iti emit dupa calculator, saua lt caz cand aduc marfa la comanda aduc factura pe calculator de la depozit si cand dau retur fac factura de mana
In ce lege scrie ca nu poti folosi si asa si asa?
Potrivit Ordinului nr. 1850/2004 privind registrele şi formularele financiar-contabile pentru orice incasare in casierie se intocmeste dispozitia de incasare care:
1. Serveste ca:
- dispozitie pentru casierie, in vederea incasarii in numerar a unor sume care nu reprezinta venituri din activitatea de exploatare, potrivit dispozitiilor legale;
2. Se intocmeste intr-un exemplar de compartimentul financiar-contabil:
- in cazul utilizarii ca dispozitie de incasare, cand nu exista alte documente prin care se dispune incasarea (avize de plata, somatii de plata etc.).
Astfel pentru incasarile din activitatea curenta a societatii, potrivit obiectului de activitate, se intocmeste chitanta, iar pentru alte incasari dispozitia de incasare.
Conform prevederilor Ordinului nr. 425/1999 privind registrele şi formularele financiar-contabile care a fost in vigoare inaintea Ordinului nr. 1850/2004, langa dispozitia de incasare se atasa intotdeauna si chitanta, insa aceasta mentiune nu a mai fost preluata in Ordinul nr. 1850/2004 (acum in vigoare) dupa cum se prezinta mai sus.
Acest lucru scrie in legislatie depre dispozitia de plata/incasare, nu vad sa scrie undeva de format ?!
Intradevar trebui pastrate elementele uneidispozitii de plata / incasare dar nu si formatul ci doar datele.
Cand mai sustine astfel de lucruri eu va sfatuiesc sai cereti sa isi justifice vorbele cu extras din lege.
Emitere chitante
gambette
Brusc administratorul a renuntat la chitantele tipizate personalizate speciale pt. asoc. de proprietari si emite chitante redactate la PC si printate la ... (vezi toată discuția)