avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 264 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale Gradinita Particulara
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

Gradinita Particulara

Buna ziua,

As vrea sa demarez o afacere in domeniul gradiniteleor private. Suntem 10 asociati, avem teren si ne gandim sa construim o cladire care va fi gradinita. O problema totusi si sper ca imi puteti da un raspuns... Am gasit in Lg Invatamantului ca o gradinita privata trebuie sa mearga dupa principiul nonprofit...dar totusi am gasit si multe gradinite care erau SRL acreditate de Ministerul Educatiei...eu cum imi recuperez investitia daca lucrez dupa o organizare nonprofit? Sau cel putin as vrea sa stiu daca pot totusi sa infiintez o societate cu raspundere limitata.

Multumesc.

Cel mai recent răspuns: Maryelas , utilizator 09:43, 21 Septembrie 2020
Nu cred ca este o regula stricta (poate cele facute cu fonduri externe), dar daca ar fi asa beneficiile Dvs. s-ar putea oglindi in salarii pentru fiecare asociat, salarii care pot creste periodic, in functie de veniturile realizate si de dezvoltarea ulterioara. Succes! Av. Albu
Exista doua solutii.
1.constituiti un ONG ( fundatie,asociatie),dupa constituire creditati institutia pentru investitiile necesare si apoi va recuperati investitia din incasarile realizate.
2.formati o societate(srl);creditati firma si apoi,cand firma are suficiente venituri,va restituie suma creditata,sau recuperati investitia din profitul acesteia.
Scopul infiintarii gradinitei este nepatrimonial, adica nu se urmareste obtinerea uni profit, ci asigurarea educatiei prescolarilor. Nimci o lege nu impiedica infiintarea unei gradinite sub forma unui S.R.L.
Dar, daca deja sunteti 10 asociati, puteti infiinta o asociatie in acest scop pe baza Ordonantei nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, mai ales ca taxele de infiintare sunt mai reduse decat la S.R.L.
Mi-au fost de ajutor sfaturile voastre. Dar as mai avea cateva intrebari:
- am inteles ca pot accesa niste fonduri structurale privind calificarea personalului; trebuie facuta o cerere?
- eu as vrea sa apelez la ajutorul unor investitori deoarece nu avem destule fonduri pentru a ridica cladirea unde va functiona gradinita; pot avea un sediu de axemplu terenul pe care il avem dar nu avem practic construit nimic pe el
- de unde pot lua niste modele de avize de functionare
- imi trebuie si aviz de functionare de la Ministerul Educatiei?
- un evaluator pentru teren si mobilierul adus ca aport?
- un exemplu de plan de afaceri/ studiu de fezabilitate ma puteti ajuta?

Multmesc mult.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Anca_Topor a scris:

Mi-au fost de ajutor sfaturile voastre. Dar as mai avea cateva intrebari:
- am inteles ca pot accesa niste fonduri structurale privind calificarea personalului; trebuie facuta o cerere?
- eu as vrea sa apelez la ajutorul unor investitori deoarece nu avem destule fonduri pentru a ridica cladirea unde va functiona gradinita; Multmesc mult.


Ce trebuie sa stie un potential beneficiar de fonduri structurale. Documente necesare si pasi de urmat in procesul de obtinere a finantarii.

Cine este beneficiarul eligibil?

- indeplineste criteriile de eligibilitate stabilite in Programul Complement pentru fiecare domeniu major de interventie (Programele Complement trebuie prezentate pe paginile de internet ale ministerelor in care se afla Autoritatile de Management);
- respecta eventuale cerinte specifice stabilite de Autoritatea de Management la momentul lansarii „cererii de proiecte”, precum si in Ghidul Solicitantului.;
- are o forma de organizare conforma legislatiei romane si sa fie inregistrat in Romania.

Cum este proiectul eligibil?

- este dezvoltat si implementat pe teritoriul Romaniei;
- se regaseste pe lista operatiunilor eligibile prezentate in Programul Complement, pentru fiecare domeniu major de interventie;
- se adreseaza unei zone sau grup tinta (daca este cazul), asa cum este prezentat in Programul Complement sau in Ghidul Solicitantului;
- durata si valoarea finantarii solicitate se incadreaza in limitele stabilite in „cererea de proiecte”;
- respecta politicile si normele comunitare si nationale in ce priveste ajutorul de stat, achizitiile publice, respectiv egalitatea de sanse, dezvoltare durabila.


Ce cofinantare iti trebuie ca sa faci un proiect cu fonduri structurale?

Din costul total al proiectului, beneficiarul trebuie sa acopere cheltuielile neeligibile, precum si cofinantarea.

Cofinantarea poate fi reprezentata si de contributia in natura a beneficiarului, asa cum este prezentata in Manualul privind eligibilitatea cheltuielilor si in Ghidul Solicitantului.

De asemenea, cheltuielile eligibile pentru fiecare proiect in parte vor fi stabilite de catre Autoritatile de Management in conformitate cu regulile nationale de eligibilitate. Astfel, in momentul lansarii unei „cereri de proiecte”, Autoritatea de Management va face cunoscuta si lista cu
cheltuielile eligibile pentru acele proiecte.


Ce hartii iti trebuie ca sa depui un proiect?

Documentele necesare depind de tipul de proiect:

- Analiza economico-financiara
- Analiza de risc
- Studiul de fezabilitate
- Proiectul tehnic, acolo unde este cazul
- Autorizatia de constructie
- Aviz de mediu
- Evaluarea strategica de mediu
- Documente de confirmare a cofinantarii
- Detalii privind contributia in natura
- Titlul de proprietate/ Act de concesiune
- Documente contabile ale firmei
- Cazierul fiscal al persoanei autorizate sa depuna cererea de finantare si al persoanei responsabile de proiect
- Adeverinta ca solicitantul nu are datorii la bugetul de stat (obtinuta de la Administratia Financiara)


Cum obtii finantarea?

Pasi urmati in procesul de obtinere a finantarii

Pasul 1: Beneficiarii eligibili completeaza cererea de finantare si anexele solicitate de Autoritatea de Management. Exista un model unic de cerere de finantare pentru toate cele trei instrumente structurale, cu anexe diferentiate pe fiecare fond in parte.
Pasul 2: Cererea de finantare este transmisa Organismului Intermediar / Autoritatii de Management.
Pasul 3: Se verifica conformitatea administrativa a cererii de finantare, in conformitate cu procedurile interne ale fiecarei AM.
Pasul 4: Dupa verificarea conformitatii administrative urmeaza verificarea eligibilitatii proiectului. Criteriile de eligibilitate a proiectelor sunt prezentate in Programul Complement si trebuie aprobate de catre Comitetul de Monitorizare.
Pasul 5: Evaluarea tehnica si financiara a proiectului.
Pasul 6: Selectarea proiectului conform criteriilor aprobate de Comitetul de Monitorizare.
Pasul 7: Aprobarea proiectului si semnarea contractului de finantare

Sursa: Ministerul Finantelor Publice

Alte discuții în legătură

Infiintare azil de batrani just.rain just.rain buna ziua, m-ar interesa daca este posibila accesarea de fonduri nerambursabile pentru infiintarea unui azil de batrani in mediul rural. mentionez ca momentan ... (vezi toată discuția)
Finantare nerambursabila peraspera peraspera Parca era vorba sa se acorde pentru deschiderea de gradinite particulare?! (vezi toată discuția)
Cum se obtine finantarea? activitãþi neeligibile. Constantin Alexandru Radu Constantin Alexandru Radu Pentru obtinerea unei finantari, pasii de urmat sunt: Pasul 1: [i]Beneficiarii eligibili completeaza cererea de finantare si anexele solicitate de Autoritatea ... (vezi toată discuția)