avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 470 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... carte de munca pierduta
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

carte de munca pierduta

vreau sa angajez pe cineva care spune ca si-a pierdut cartea de munca.
eu vreau totusi sa inregistrez contractul sau de munca cu mine ca angajator.
este posibil sa fac asta urmand ca ulterior el sa inceapa demersurile pentru declararea carnetului pierdut, etc...?
Cel mai recent răspuns: ContSters104265 , utilizator 12:47, 21 Octombrie 2009
Este posibil sa inregistrati contractul individual de munca cu conditia ca viitorul angajat sa dea o declaratie pe propria raspundere in care sa ateste faptul ca si-a pierdut cartea de munca si ca a inceput/va incepe demersurile necesare in aceasta situatie. Aceasta declaratie va va fi necesara in momentul in care veti inregistra acest contract la ITM.
Da, poti sa-l angajezi in acest caz.
Ulterior angajarii se poate incepe demersurile pentru reconstituirea vechimii in munca.
In caz de furt, pierdere sau distrugere a carnetului de munca, se va elibera celui in cauza un carnet de munca duplicat, de catre ultima unitate la care acesta a lucrat sau lucreaza.
Ultima modificare: Vineri, 18 Aprilie 2008
Cornel Vasile, Consilier juridic
multumesc mult
Procedura de eliberare a unui duplicat al carnetului de muncă este următoarea:

· se publică la Monitorul Oficial pierderea sau furtul carnetului de muncă, menţionându-se seria şi numărul acestuia.

· se solicită la DMSSF aprobarea de obţinere a unui duplicat al carnetului de muncă, în baza unei cereri a titularului sau a unităţii, din care să rezulte împrejurările în care s-a produs pierderea, degradarea sau, după caz, distrugerea carnetului de muncă.

· se solicită de către unitatea unde a fost sesizată pierderea carnetului de muncă, viza ITM pentru cumpărarea unui alt carnet de muncă, numai dacă societatea are capital integral privat;

· se obţin adeverinţe de vechime de la toate unităţile unde salariatul şi-a desfăşurat activitatea anterior.

Completarea carnetului de muncă duplicat se face de către ultima unitate la care angajatul a lucrat sau lucrează, pe baza adeverinţelor de vechime obţinute de la unităţile anterioare, depuse in original.
În lipsa tipizatelor de carnete de muncă, pentru persoanele care şi-au încheiat activitatea se întocmeşte adeverinţa de vechime.

s-a si raspuns intre timp vad :D
Ultima modificare: Vineri, 18 Aprilie 2008
A. Ionut, Consilier juridic
aproximativ in cat timp se elibereaza un duplicat al cartii de munca? unul dintre fostii mei angalatori mi-au pierdut cartea de munca si avand in vedere faptul ca una din firmele la care am fost angajata inainte e din Arad, eu fiind din Oradea, poate dura mai mult obtinerea adeverintei de vechime eliberata de ITM? Multumesc!

Alte discuții în legătură

Carnet munca dorogr dorogr Daca am pierdiu carnetul de munca, tinand cont ca acestea trebuiesc predate, imi poate spune cineva ce pot face in situatia asta , si acum ? Va multumesc (vezi toată discuția)
Carete de munca pierduta adragan964 adragan964 am demisionat de 13 ani de la o societate care acum nu mai exista si nu mai reusesc sa gasesc cartea de munca, am o fotocopie a acesteia cu toate paginile unde ... (vezi toată discuția)