Va rog mult sa ma ajutati in urmatoarea problema: locuiesc intr-un apartament situat intr-o casa ce are in total doua apartamente.
Pe toata cladirea avem un singur contor de gaz si un singur contor de apa. Gazul este folosit atat pentru bucatarii, cat si pentru functionarea centralei termice comune ce furnizeaza apa calda si incalzirea.
Pana acum calculul cheltuielilor a fost facut pe numar de persoane (vecinii sunt 4, la mine 2 persoane), insa din pacate au aparut certuri intre noi privind impartirea cheltuielilor, acestia avand pretentia sa fie 50-50%, atat pentru gaz cat si pentru apa consumata.
Mentionez ca fiind doar doua apartamente, nu avem infiintata o asociatie de proprietari.
Atat gazul, cat si apa au contracte facute pe numele meu.
Imi puteti spune va rog daca a fost corect calculul de pana acum de impartire a cheltuielilor pe numar de persoane - gaz si apa (eventual si o lege dupa care sa ma iau) si ce pot sa fac in cazul in care vecinii nu imi dau partea corecta de bani.
In cazul asociatiilor de proprietari cheltuielile se impart in felul urmator:
- apa necontorizata - in functie de numarul de persoane;
- gazul pentru gatit - in functie de numarul de persoane;
- incalzirea in functie de suprafata apartamentului.
In cazul dv. eu va propun urmatoarea abordare:
- sa va montati contoare de apa la fiecare robinet din casa si sa platiti in functie de consum; Daca nu, apa se imparte la numar de persoane.
- pentru gaz sa platiti proportional cu cate focuri aveti in casa (aragazul considerandu-l tot foc) sau sa va montati la intrarea in apartament a conductei de gaz contor personal.
@elga50: merci mult de raspuns, insa referitor la incalzirea platita in functie de suprafata apartamentului, centrala furnizeaza si apa calda, folosita tot de 4 persoane la ei si doua la mine ... deci 50-50 tot nu e ok ...
Daca voi monta apometre doar pentru mine, si vecinii nu isi instaleaza si nu recunosc consumul meu (si nu isi platesc partea), am dreptul sa le tai accesul la apa, contractul fiind pe numele meu?
Eu va propun sa discutati cu vecinul si sa faceti o intelegere scrisa in care sa stabiliti impreuna modalitatea de impartire a facturilor, temporar.
Tot impreuna intelegeti-va sa faceti demersuri de a realiza instalatii separate si contracte individuale cu furnizorii pe viitor.
Daca nu va intelegeti apelati la un mediator si poate nu ajungeti sa intrerupeti furnizarea utilitatilor si sa ajungeti in instanta.