In primul rand, Hristos a inviat! imi pare rau ca in a doua zi de Paste scriu acest mesaj, dar sincer nu prea am timp sa mai stau la calculator.:( intrebarea mea este: am in apartament apa contorizata de vreo 7 ani.plata o fac la RA de apa si canal din orasul in care stau.la asociatia de proprietari din cartier mai platesc doar femeia de servici care face curatenie pe scara si curentul de pe casa scarii(astea le stiu eu!).am observat, sin intamplare, ca presedinta imi pune la plata si salubritatea, adica gunoiul de la conteiner, care il platesc deasemenea separat de asociatie, si apa meteorica (apa de ploaie care se scurge de pe bloc) pe care o platesc odata cu apa rece la RA.la cine pot sa apelez, sa rezolve acesta problema, ea persistand de multa vreme si multa lume care are contract direct cu regia de apa, o plateste de doua ori.in speranta ca m-am facut inteles, va multumesc.:)
Daca presedinta asociatiei de proprietari pune la plata si salubritatea si dumneavoastra aveti chitanta ca ati platit salubritatea si alte servicii furnizate de RA, puteti merge la RA de apa si sa intrebati daca Asociatia de proprietari in care sunteti inclus si dumneavoastra plateste aceaste taxa si in ce cuantum.
Ati discutat cu presedinta asociatiei. Cereti-i sa va arate chitanta cu care a platit aceste taxe la RA si aratati-i si chitantele platite de dumneavoastra.
În primul rând, conform dispoziţiilor art. 12 pct. A lit. d din H.G. nr. 1588/2007, fiecare proprietar membru al asociaţiei, are dreptul să primească explicaţii cu privire la calculul cotei de contribuţie la cheltuielile asociaţiei de proprietari şi, eventual, să o conteste la preşedintele asociaţiei de proprietari, în termen de 10 zile de la afişarea listei de plată. Preşedintele asociaţiei de proprietari este obligat să răspundă la contestaţie în termen de 7 zile.
Procedaţi întâi aşa, arătând în contestaţie că dv. plătiţi separat unele cheltuieli incluse în mod nelegal pe lista de plată în contul dv. şi depuneţi o copie de pe ultima chitanţă de plată a acelui serviciu şi eventual o copie de pe contractul încheiat cu furnizorul. Vedeţi ce răspuns vă dă preşedintele de asociaţie, şi în cazul în care refuză să recalculeze cheltuielile de întreţinere pe care le datoraţi, faceţi o sesizare şi la Primărie - Biroul de relaţii cu asociaţiile de proprietari, solicitând sprijinul lor în acest sens, pentru a se intra în legalitate.
În ultimă instanţă, acţionaţi asociaţia în judecată.