avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 940 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... numele de familie
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

numele de familie

Buna ziua.In urma cu jumatate de an m-am ccasatorit si am luat numele de familie al sotului.Sunt medic de profesie si am multe diplome pe numele de fata,de aici mai multe probleme toata lumea cunoscand numele vechi.Exista posibilitatea sa revin la numele de fata fara divot? sa raman casatorita si doar sa revin la vechiul nume?.Daca sotul nu este de acord este nevoie de vreo semnatura a lui? Multumesc anticipat si astept raspunsul dumneavoastra.
Cel mai recent răspuns: gi-jane2 , moderator 10:05, 8 Februarie 2011
incercati pe cale administrativa
Potrivit OG nr. 41/2003, cetatenii romani pot obtine, pentru motive temeinice, schimbarea pe cale administrativa a numelui de familie si a prenumelui sau numai a unuia dintre acestea.

Persoana care solicita schimbarea numelui pe cale administrativa va depune o cerere la serviciul public comunitar de evidenta a persoanelor aflat in subordinea consiliului local al comunei, orasului, municipiului sau al sectorului municipiului Bucuresti, in a carui raza teritoriala isi are domiciliul.

Cererea de schimbare a numelui trebuie sa fie motivata si sa fie insotita de urmatoarele acte:
a) copii legalizate de pe certificatele de stare civila ale persoanei care solicita schimbarea numelui;
b) un exemplar al Monitorului Oficial al Romaniei, Partea a III-a, in care a fost publicat extrasul din cererea de schimbare a numelui, exemplar de la publicarea caruia sa nu fi trecut mai mult de un an;
c) consimtamantul, dat in forma autentica, al celuilalt sot, in cazul schimbarii numelui de familie comun purtat in timpul casatoriei;

e) cazierul judiciar si cazierul fiscal ale solicitantului;
f) orice alte acte pe care solicitantul le considera necesare pentru motivarea cererii sale.