avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 538 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Studenta si salariata, beneficiez de somaj?
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Studenta si salariata, beneficiez de somaj?

Buna ziua! Sunt studenta in primul an la master. De 2 ani si 3 luni am lucrat la 3 firme diferite. In prezent la aceasta firma lucrez de un an si jumate. In primul an am lucrat 8 ore, insa din iulie lucrez 4 ore. Vreau sa mentionez ca in anul in care am lucrat cu norma intreaga firma a intrat 3 luni in somaj tehnic. Acum in luna februarie mi s-a comunicat sa incerc sa-mi gasesc altceva de munca, insa tinand cont de faptul ca se gaseste foarte greu un loc de munca as vrea sa stiu daca pot intra in somaj. Am stagiu de cotizatie 12 luni din ultimele 24. Intrebarea mea este daca faptul ca am fost in somaj tehnic 3 luni ma afecteaza in vreun fel pentru a putea lua somaj? Pot lua somaj chiar daca sunt studenta?
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 13:23, 8 Februarie 2011
1. Daca intrati in somaj datorita incetarii unui CIM beneficiati de indemnizatie de somaj chiar daca sunteti studenta.
2. In cele 24 de luni premergatoare concedierii trebuie sa aveti 12 luni lucrate cu 8 ore pe zi si cotizate la somaj.
3. Pentru lunile lucrate cu 4 ore pe zi se iau 2 luni lucrate pentru o luna cotizata la somaj.
4. Daca lunile de somaj tehnic sunt luate sub prevederile OUG 4/2010 atunci acestea sunt considerate luni cotizate la somaj, fara plata contributiei.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Beneficiez de somaj? ionut1m ionut1m Buna seara, In prezent lucrez la o firma cu, contract pe perioada determinata de o luna/ 4 ore pe zi si sunt si studenta la o facultate de stat , zi , ... (vezi toată discuția)