avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 745 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... Comisioane banci
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

Comisioane banci

Buna ziua!

Intrebarea mea este legata de o problema intampinata cu o banca care se pretinde serioasa din Romania.
Am deschis un cont curent la ei de din martie 2007. La aceea data ei nu percepeau nici o taxa pentru cardurile de debit atasate acestui cont curent.
In luna iunie 2007 ma informeaza pe extrasul de cont ca "valorile unor comisioane aplicabile cardurilor de debit au fost modificate" si in acelasi timp mi se incaseaza din cont in aceiasi luna "Taxa Anuala Card". Pana aici totul este OK - ei prevedeau undeva in conditiile de utilzare a conturilor curente si cardurilor de debit o astfel de situatie (modificarea taxelor, comisioanelor, etc cu anuntarea clientului).
Problema apare in acest an cand in luna aprilie 2008 imi incaseaza inca o data Taxa anuala card desi nu trecuse un an de la ultima incasare a acesteia. Am facut o sesizare la ei pe aceasta tema si am primit un raspuns care ma lasa cu gura cascata.
Taxele percepute in 2007 precum si in 2008 au fost percepute corect. SPUN EI.
Poate fi legal asa ceva? Daca taxele au fost percepute corect cum spun ei inseamna ca am fost taxat si retroactiv. Este legal asa ceva?
Ce ma sfatuiti sa fac? Nu e vorba de suma incasata care este mica dar modul in care trateaza ei astfel de probleme ma deranjeaza foarte tare.
Pot sa-i dau in judecata pentru asta?

Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: ContSters20980 , utilizator 15:25, 14 Mai 2008
da, chiar va rugam si va sustinem!! Romania este una din tarile unde se practica cele mai mari comisioane si dobanzi bancare, La noi merge.....Dar cum vedem la tot pasul cum se deschid in toate cartierele, agentii bancare, asta insemnand ca, cel putin deocamdata, este inca o afacere de succes, trebuie sa mai fie si oameni care sa le impuna sa lucreze si transparent. Tadare, tradare, dar sa o stim si noi, nu?
Cea mai simpla metoda este sa schimbati banca. Faceti o plangere la OPC la care sa anexati copii dupa extrasele de cont si conditiile generale bancare pe care le-ati semnat. Comisioane retroactive nu se pot percepe. Dar daca exista o clauza care spune ca se aplica integral comisionul anual de administrare - la anul calendaristic- chiar daca clientul nu a utilizat de la inceputul anului serviciul?daca se percep la anul calendaristic e posibil sa fie clauza asta....ei taxeaza in luna x pe toti clientii care se nimeresc sa aiba activ serviciul respectiv, chiar daca nu s-au inscris din luna ianuarie:P
Cred ca si o amenda aplicata bancii respective e satisfacatoare.

Mai exista si posibilitatea unei erori locale - a agentiei unde aveti contul. Discutati cu conducerea agentiei macar. Daca tot deranjat ramaneti, faceti plangere la BNR.
Multumesc pentru raspuns!

Banca o sa o schimb :). Asta este foarte clar.
Am recitit conditiile de utilzare a conturilor curente si cardurilor de debit cautand o clauza care spune ca se aplica integral comisionul anual de administrare insa nu am gasit asa ceva.
Se spune doar ca:
- nivelul taxelor, comisoanelor si dobanzilor practicate de banca (ei scriu cu B mare :) nu stiu de ce) se aduce la cunostinta clientilor prin afisare la sediile unitatilor teritoriale.
- Modificarea conditiilor> Prezentele conditii ca si cele privind taxe, comisoane si dobanzi aplicabile, pot fi modificate periodic de catre banca si aduse la cunostinta utilizatorilor prin afisare la sediile bancii.
Deci....?!

Alta intrebare. Aceste clauze nu pot fi considerate abuzive? Sa ma anunte prin afisarea la banca despre modificarea contractului? Din pacate toate bancile fac asta si daca vreau un cont cu una dintre ele trebuie sa semnez nu?
Nu ne apara nimeni pe noi?

Revenind la problema mea e o idee buna sa cer in scris bancii care sunt modificarile taxelor pe care ei le invoca.
Care e termenul in care ei trebuie sa raspunda unei solicitari scrise (reclamatii) din partea clientului? In contractul inceiat cu ei nu se spune nimic despre asta.

Multumesc inca o data pentru raspuns!
Comunicarea prin afisare este o metoda folosita de mai toate bancile pentru taxe si comisioane. Pana la urma daca nu va convin comisoanele, taxele, renuntati la serviciile oferite de banca respectiva. Din pacate nu va poate nimeni garanta ca noua banca va va trata altfel.
Puteti promova un protest, printr-o asociatie pentru protectia drepturilor consumatorilor, de exemplu. Ca si client individual nu veti prea impresiona pe nimeni. Aparati-va singur .:training:, daca nu sunteti multumit de ceea ce OPC si BNR pot sa faca in legatura cu sesizarea dvs. ( pe care totusi inca nu ati facut-o:P).

Referitor la raspunsul scris al bancii, depinde de normele interne ale fiecareia, banca este o societatea privata, nu o institutie publica, deci termenul de 30 de zile nu i se poate aplica. Raspunsul scris consider ca il veti primi, si va va folosi in caz ca doriti sa schimbati ceva.
Si totusi un termen maxim pentru a trimite clientului un raspuns la o reclamatie pe care acesta o face unui producator/furnizor nu este prevazut niciunde in legislatie romaneasca.
Ceva in legislatia privind drepturile consumatorului?

Diana Persa a scris:

Comunicarea prin afisare este o metoda folosita de mai toate bancile pentru taxe si comisioane. Pana la urma daca nu va convin comisoanele, taxele, renuntati la serviciile oferite de banca respectiva. Din pacate nu va poate nimeni garanta ca noua banca va va trata altfel.
Puteti promova un protest, printr-o asociatie pentru protectia drepturilor consumatorilor, de exemplu. Ca si client individual nu veti prea impresiona pe nimeni. Aparati-va singur .:training:, daca nu sunteti multumit de ceea ce OPC si BNR pot sa faca in legatura cu sesizarea dvs. ( pe care totusi inca nu ati facut-o:P).

Referitor la raspunsul scris al bancii, depinde de normele interne ale fiecareia, banca este o societatea privata, nu o institutie publica, deci termenul de 30 de zile nu i se poate aplica. Raspunsul scris consider ca il veti primi, si va va folosi in caz ca doriti sa schimbati ceva.

Alte discuții în legătură

Modifcare dobanda credit mmem mmem Buna ziua, In anul 2007 am luat un credit de nevoi personale cu ipoteca in CHF. [b]In contractul din 2007 am urmatoarele articole despre Dobanda[/b]: La ... (vezi toată discuția)
Probleme grave cu banca ecarmenionescu ecarmenionescu Buna ziua! Va cer sfatul cu privire la o situatie ivita acum aproape 10 ani in [b]decembrie 2005[/b], cand pentru a-mi achizitiona un laptop de la Altex, am ... (vezi toată discuția)
Oug 50/2010 si introducerea unui nou comision neprevazut in contract T.O. T.O. OUG 50/2010 s-a vrut a avea intentii bune, dar pe unii debitori i-a faultat. Eu m-am pricopsit cu un comision nou pe care nu il aveam in contractul initial. ... (vezi toată discuția)