avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 777 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Varsta de pensionare - cadru didactic
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Varsta de pensionare - cadru didactic

Sunt profesor, n. 31.05.1950 , am o vechime de 39 ani,cand pot iesi la pensie la limita de varsta? Dar anticipat si cu ce penalizare? Odata proesorii puteau iesi cu 3 ani mai repede decat celelalte categorii. Mai e valabil?
Cel mai recent răspuns: Gabriela Pintea , Consilier juridic 23:59, 12 Februarie 2011
Limita de varsta la 65 de ani.Nu mai este valabila iesirea la pensie cu 3 ani inainte,a fost abrogata de legea 263/2010.Presupunand ca o sa va deschideti dreptul la pensie anticipata partial incepand cu 01/09/2011,penalizarea este de 33,75% pe toata durata celor 45 luni de anticipare(1 septembrie 2011-1 iunie 2015).Pentru pensionare anticipata fara penalizare aveti nevoie de un stagiu de cotizare de 43 de ani,fara stagiu asimilat.

ART. 127
(1) Personalul didactic poate fi pensionat numai la data încheierii anului scolar sau universitar.
(2) Pentru motive temeinice, pensionarea personalului didactic se poate face si în timpul anului
scolar sau universitar, cu aprobarea inspectoratului scolar, respectiv a senatului universitar.
(3) Personalul didactic poate fi pensionat, la cerere, cu 3 ani înainte de limitele de vârstă
prevăzute de legislatia în vigoare, dacă are o vechime în învătământ de cel putin 25 de ani femeile,
respectiv 30 de ani bărbatii.

Legea 263/2010 Art. 196
La data intrarii in vigoare a prezentei legi se abroga:
k) art. 127 alin. (3) si art. 130 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 158 din 16 iulie 1997, cu modificarile si completarile ulterioare;

alinalextd a scris:
Odata proesorii puteau iesi cu 3 ani mai repede decat celelalte categorii. Mai e valabil?