avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 907 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Refuz la plata furnizor
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Refuz la plata furnizor

Suntem Asociatie de Proprietari si platim conform unui contract de revizie tehnica serviciile unei firme pentru intretinere lifturi (lifturi noi). De 2 luni de zile unul din lifturi nu mai functioneaza iar starea lor se degradeaza constant, iar firma ne trimite la fel de constant factura cu plata serviciilor de mentenanta (care nu este mica). Mentionez ca fisele de revizie tehnica nu le aduc la avizat, nu se consemneaza in niciun registru faptul ca liftul stationeaza nejustificat. In concluzie nu respecta obligatiile contractuale. In baza unei decizii luata de consiliul de administratie am hotarat sa nu le mai platim facturile pana nu se remediaza problemele aparute. Intrebari: Este legal sa facem acest lucru? Daca da, listele de cheltueli le afisam fara valoarea facturii pentru furnizorul in cauza? Sau platim pentru celelalte lifturi si scadem din valoarea facturii doar liftul care a stationat? Ce ma sfatuiti?
Cel mai recent răspuns: Adam Grecu , utilizator 09:11, 1 Iunie 2011
Este legal sa facem acest lucru?
Pentru a da o forma de legalitate refuzului de plata al facturii, trebuie sa faceti acest lucru printr-o notificare catre firma emitenta , returnandu-i factura refuzata la plata

Daca da, listele de cheltueli le afisam fara valoarea facturii pentru furnizorul in cauza?
Atata timp cat factura nu este inregistrata in contabilitatea asociatiei, este normal sa nu afisati costul acesteia in valoarea cheltuielilor

Sau platim pentru celelalte lifturi si scadem din valoarea facturii doar liftul care a stationat? Ce ma sfatuiti?

Nu puteti frationa dvs valoare facturii. Trimiteti notificare cu refuz de plata si precizati sa se factureze doar pentru numarul de lifturi care functioneaza.
verificati si clauzele contractuale care prevad in ce conditii poate fi reziliat contractul.in ce priveste refuzul de plata a facturilor pentru mentenanata,va sugerez sa invocati exceptia de "non adimpleti contractus".
Poate ca liftul s-a defectat, iar reparatia presupune inlocuirea unor componente foarte scumpe si asociatia nu a fost de acord cu acea schimbare.
In acest caz, este normal ca societatea in cauza sa opreasca liftul pana cand asociatia va aproba inlocuirea componentelor defecte. Daca cei de la societatea care asigura mentenanta dau liber la folosirea liftului si se intampla ceva, ei raspund in fata legii asa ca nimeni nu isi asuma o asemenea responsabilitate.
Verificati care este motivul pentru care acel ascensor a fost trecut pe linie moarta.
In cazul in care cele scrise anterior se confirma, firma este indreptatita sa incaseze acel abonament de mentenenata. Totusi, asa cum au precizat si domnii avocati, cititi clauzele contractuale.
Multumesc, pentru raspunsurile primite!
Asociatia le-a facut sesizari in scris si a dorit rezolvarea problemelor din partea furnizorului cu privire la stationarea nejustificata a liftului, conform contractului trebuia scos de la plata ...a stationat nejustificat aprox 2 luni de zile (Schimbarea unor piese se face in max 14 zile sau ne anunta daca e vorba de subansamble mari cf contract). Dupa cum am spus nu exista acele rapoarte lunare din partea firmei care intretine lifturile pentru a ne lamuri si noi cei care platim "numai" 500 de euro lunar pentru mentenata lor. Contractul e citit si rascitit si am incercat in mod amiabil sa rezolvam aceste probleme si le-am scris punctual ceea ce vrem sa remediem. Dar raspunsurile nu vin sau vin dupa o luna de zile, apoi liftul functioneaza 2 zile apoi se blocheaza si se inchide) In plus macar pe factura ar trebui sa treaca ce servicii au fost facturate nu doar ca vin sa scoata oamenii din lifturi cand acestia raman blocati. Ma repet lifturile nu au nici 2 ani de zile. Oare e normal sa se intample aceste lucruri.?! Ma gandesc ca daca se intretineau conform contractului de revizie ele nu ajugeau sa se degradeze din punct de vedere tehnic dupa o perioada asa scurta. Ce spuneti, ?
Cautati alta firma care sa asigure intretinerea lifturilor si reziliati contractul cu firma actuala.
Daca ati facut adrese, ati sesizat firma de defectiunile repetate ale liftului, aveti aceste dovezi si nu platiti ultimele facturi. Potate ca vor renunta de bunavoie sau or sa va actioneze in instanta si de aceea e bine sa aveti dovezi scrise asupra disfunctionalitatilor.

Alte discuții în legătură

Legea 196/2018 obligă ca asociațiile de proprietari să facă plățile prin virament bancar. ce facem cu comisioanele care apar în urma acestor operațiuni? dida5801 dida5801 Va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema: asociatia de proprietari functioneaza in spatiul RIAL BRASOVpentru care se achita chirie. Legea 196/2018 obliga ca ... (vezi toată discuția)
Ascensor la un bloc de 10 etaje geo_x geo_x buna ziua.locuiesc la etajul 10 si am un copil mic.de la 1 martie nu mai functioneaza ascensorul.sunt nevoita sa urc cu bebe in brate de 2-3 ori pe zi.sunt ... (vezi toată discuția)
Taxa verificare lift mussic mussic Buna ziua ! Locuiesc in Buzau si trebuie facuta verificarea liftului, care este de tip mai modern . Suma ceruta este de 15000 de lei, pentru 5 sau 10 ani ! ... (vezi toată discuția)