avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 466 soluții astăzi

Joi, 27 martie, are loc evenimentul: Dreptul proprietății intelectuale în raport cu salariații - Aspecte practice și provocări actuale. Participă →

Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Nerespectare contract de catre angajator
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Nerespectare contract de catre angajator

Buna seara!Sunt studenta si lucrez in domeniul bancar.M-am angajat printr-o firma care face leasing de persoane si am contract pe perioada determinata.Am fost angajatape un anumit post-credit officer(in contract scrie acel post),am facut trainning o zi si apoi ne-au trimis(inca 2 fete angajate odata cu mine) la alt departament-arhiva(total diferit) si ne-au zis k e temporar.Au trecut 5 luni si nu ne-au mai mutat,in concluzie nu au respectat contractul.Intrebarile mele sunt :
1.Pot sa nu mai stau in preaviz(pt k nu au respectat contractul)?
2.Daca as sta in preaviz este adevarat ca pot sa stau 4 ore ?
Va rog mult am nevoie de un raspuns cat mai repede posibil!
Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: A. Ionut , Consilier juridic 08:32, 11 Mai 2008
potrivit art.79 alin (8) din C. M. "salariatul poate demisiona fara preaviz daca angajatorul nu isi indeplineste obligatiile asumate prin contractul colectiv de munca".
1. Preavizul se acorda in caz de demisie sau de concediere. In cazul demisiei, preavizul este de cel mult 15 zile calendaristice, iar in cazul concedierii, potrivit CCMN 2007-2010, preavizul este de 20 de zile lucratoare.
În perioada preavizului (acordat pentru concediere), salariaţii au dreptul să absenteze patru ore pe zi de la programul unităţii, pentru a-şi căuta un loc de muncă, fără ca aceasta să afecteze salariul şi celelalte drepturi. Orele absentate se pot acorda prin cumul, în condiţiile stabilite de angajator.