Sunt firma si cumpar produse consumabile in firma pe baza de factura iar pe factura emisa de magazin este mentiunea " factura circula fara chitanta de incasare".Plata produselor o fac fie la casa si se elibereaza un bon fiscal, fie prin card sau livrare la domiciliu prin alta firma de curierat care elibereaza o chitanta (emisa de ei privind doar banii primiti). La contabilitate mi se solicita acum chitanta corespunzatoare acestei facturi.Puteti sa-mi dati un sfat cu privire la aceasta solicitare, avand in vedere ca se refera la o perioada din anul trecut ?Este obligatorie chitanta avand in vedere acea mentiune?Multumesc
Pentru a justifica plata facturii, trebuie sa aveti chitanta sau bon fiscal.
Daca plata ati facut-o prin card, apare plata in extrasul de cont.
La livrarea prin curierat, de obicei se incaseaza ramburs suma, dar in colet se gaseste pe langa factura si chitanta sau bonul fiscal.
Faptul ca pe factura scrie ca circula fara chitanta de incasare, arata o data in plus ca nu exista si un document de incasare a cv acesteia.
Chitanta emisa de curier stinge factura, curierul intermediaza pentru furnizor incasarea; dati chitanta emisa de curier contabilului si el trebuie sa stie ce trebuie facut.
Pai... treaba asta sa inteleg ca se aplica si invers? Adica eu ca PFA trebuia sa eliberez si eu la randul meu chitante pentru serviciile oferite sau doar e suficient sa eliberez facturi, asa cum am facut pana in prezent...?
Mentionez ca sunt PFA neplatitor de TVA in sistem real.