Acte necesare infiintarii unei organizatii non-guvernamentale ( asociatie )
1. Cerere adresata Judecatoriei in a carei raza teritoriala isi are sediul asociatia;
2. Act Constitutiv si Statut:
2.1. Se incheie in forma autentica ori atestat de catre avocat
2.2. Actul constitutiv cuprinde, sub sanctiunea nulitatii absolute:
a) datele de identificare a asociatilor (minim trei asociati fondatori): numele sau denumirea si, dupa caz, domiciliul sau sediul acestora;
b) exprimarea vointei de asociere si a scopului propus;
c) denumirea asociatiei;
d) sediul asociatiei;
e) durata de functionare a asociatiei - pe termen determinat, cu indicarea expresa a termenului sau, dupa caz, pe termen nedeterminat;
f) patrimoniul initial al asociatiei; activul patrimonial, în valoare de cel putin salariului minim brut pe economie, la data constituirii asociatiei, este alcatuit din aportul în natura si/sau în bani al asociatilor; ( 350 RON)
g) componenta nominala a celor dintai organe de conducere, administrare si control ale asociatiei;
h) persoana sau persoanele împuternicite sa desfasoare procedura de dobândire a personalitatii juridice;
i) semnaturile asociatilor.
2.3. Statutul cuprinde, sub sanctiunea nulitatii absolute:
a) elementele prevazute in cazul Actului Constitutiv, cu exceptia celor de la lit. g) si h);
b) explicitarea scopului si a obiectivelor asociatiei;
c) modul de dobândire si de pierdere a calitatii de asociat;
d) drepturile si obligatiile asociatilor;
e) categoriile de resurse patrimoniale ale asociatiei;
f) atributiile organelor de conducere, administrare si control ale asociatiei;
g) destinatia bunurilor, în cazul dizolvarii asociatiei
3. Dovada sediului: contract de inchiriere sau de comodat
4. Dovada patrimoniului: deschidere de cont la CEC/banca, aport minim 350 RON
5. Dovada disponibilitate denumire: de la Min. Justitiei (5 RON) NB: valabila doar trei luni
6. Taxa judiciara de timbru + timbru judiciar: 19 RON + 3000 lei
7. Caziere fiscale ale asociatilor fondatori: 5 RON - in 10 zile lucratoare//20 RON - in 5 zile lucratoare, pentru fiecare asociat - se elibereaza de catre Directia Judeteana a Finantelor Publice NB: valabile doar 15 zile calendaristice
8. Dovada ca cenzorul este expert contabil: (copie legitimatie/autorizatie + copie CI/BI
6. Taxa judiciara de timbru + timbru judiciar: 19 RON + 3000 lei...#-o astia-s nebuni? ...nu vreau decat sa am posibilitatea de a elibera permise de pescuit
oricum, multumesc pentru promptitudine
imi puteti spune care e treaba cu ..."Activul patrimonial initial al fundatiei"?
100 de salarii minime reprezinta totusi o suma mare...
sa va spun mai pe larg... detin un magazin cu articole de pescuit si as vrea sa pot elibera si permise ANPA. Problema e ca... permisele nu se comercializeaza prin societati.. fiecare pescar trebuie sa fie inscris intr-o asociatie pentru a putea primi permis.
Chiar nu stiu mai nimic despre asociatii... sunt toate o apa si un pamant, difera taxele in functie de ce anume reprezinta asociatia...? va rog lamuriti-ma. m-am speriat de ce sume am vazut mai sus:">
Nu e cazul sa va speriati! fie studiati cu atentie dispozitiile legale aplicabile, fie apelati la un avocat.
Oricum cu privire la costurile efective, acestea sunt modice si sunt urmatoarele:
1. trebuie sa constituiti un cont -patrimoniu initial cu o suma de 700 lei, care dupa infiintarea asociatiei, cand va veti face contul curent, ii veti avea la dispozitie, asadar nu este o cheltuiala propriu-zisa.
2. Taxa de timbru de 19 lei si timbru judicar 0,30 lei.
3. Taxa de certificare acte sau autentificare, cum optati, care este in functia de onorariile percepute de biroul de avocat, respectiv de notar, la care mergeti.
Pnetru alte lamuriri, va stau la dispozitie, am infiintat foarte multe asociatii.
bun, multumesc dar... cum ramane cu Activul patrimonial initial... cel care e de minim 100 de salarii minime (ca din cauza acestui activ imi vine sa fug) :((