de curand am infiintat o asociatie nonprofit prin care acord ajutor banesc si nu numai persoanelor aflate in dificultate si celor cu handicap. problema este ca am adunat o suma pe care as dori sa o donez unei persoane cu handicap locomotor ce documente trebuie sa intocmesc pentru a ma scade din contabilitate cu suma respectiva? trebuie sa existe si o hotarare a consiliului director cu aceasta decizie?
va multumesc anticipat
Este foarte important de analizat ce este mentionat in statut cu privire la modalitatea de luare a deciziilor, respectiv ce competente revin consiliului director si adunarii generale a asociatilor, daca nu exista mentiuni in sensul acesta studiati Ordonanta 26/2000 modificata, si acum ma refer la art 21 si art 24.
In opinia mea, adunarea generala este singura competenta sa aprobe bugetul asociatiei, care va fi concordant activitatilor si raporturilor juridice angajate de asociatie.
multumesc pentru raspuns. dar tot nu am inteles ce documente trebuiesc intocmite pentru a putea scoate banii din cont si ai inmana omului. ce documente justificative trebuie sa am eu pentru a nu fi acuzata ca am dus banii acasa sau i-am dat aiurea cine stie cui.
mai mult ca sigur consiliul director hotaraste acordarea acestui ajutor.
Iti trebuie hotararea consiliului director si un proces-verbal de predare a sumei care va fi semnat, in situatia in care beneficiarul nu poate semna din cauza handicapului, de catre insotitorul acestuia.
Dosarul cu care cel care vine sa va solicite ajutor banesc trebuie sa contina: actele medicale (psiholog, neuropsihiatru, medic familie), o adeverinta de la directia Judeteana de Sanatate (unde sa fie precizat ca terapia nu este inclusa intre terapiile si medicamentel care sunt decontate total sau partial de catre Ministerul de Sanatate), o "oferta de pret"=adica de la un centru particular un calcul estimativ cate ore sunt necesare pentru recuperare si cat ar costa aceste ore in centrul respectiv, alte informatii pentru a face cunoscut cazul =fotografii si un mic istoric al bolnavului si ce presupune terapia.
Legat de cine aproba fiecare dosar in parte tine de modul de organizare interna a asociatiei. Presupun ca mai practic ar fi ca decizia sa fie luata de comitetul director sau cum s-o fi numind in organizatia ta organul care asigura conducerea asociatiei intre momentele de reunire ale adunarii generale.