Buna ziua. In urma unui accident am primit o polita de asigurare de la partea vinovata cu care am fost la asigurare (bcr asigurari). Aici am intampinat o problema si anume: farul stanga avea o clema rupta (suport de prindere) dar in urma accidentului s-au rupt si celelalte cleme ,deci nu mai exista nici o modalitate de prindere. Problema este ca cei de la asigurare nu vor sa schimbe farul, motivul fiind clema rupta anterior . Mentionez ca repararea farului nu este posibila, dupa spusele lor. Masina o detin de 5 ani timp in care nu am avut niciun accident.
Este corect ceea ce zice firma de asigurari sau nu? Raman pagubit de un far?:(
Nu este corect ce spun "daunasii".
In caz de accident, societatea de asigurari trebuie sa plateasca costurile reparatiei autovehiculului, reparatie care sa aduca autovehiculul la starea dinaintea accidentului. Ai recunoscut ca acea ureche era rupta? Daca marginea rupturii urechii prezinta o urma continua subtire de culoare alba urechea este proaspat rupta. Cei mai multi nu stiu acest lucru si cred ce spun "daunasii". Daca ai recunoscut ca era rupta dinaintea accidentului, le ceri sa iti achite contavaloarea unui far nou, mai putin urechea rupta, adica 85-95% din valoarea de nou a farului. Este posibil sa nu accepte acest lucru si atunci va trebui sa cumperi farul. Dar la sfirsitul reparatiei va trebui sa depui la ei o cerere de despagubire si o declaratie a personei pagubite ( modelul asiguratorului care de obicei se completeaza in fata insp. de daune si DICTEAZA EL SUMA). Daca ai factura si chitanta cu care ai cumparat farul adaugi suma lui la costul reparatiei si semnezi cererea si declaratia pe suma totala. Nu te lasa influentat de ceace iti spune insp de daune. Asiguratorul va trebui sa plateasca la service reparatia si tie farul. Suma totala trecuta in cererea de despagubire si in declaratia persoanei pagubite te avantajeaza (100%) in eventualitatea unui proces. Daca nu le-ai trecut in cerere ai pierdut din prima.
Multumesc pentru raspuns insa pentru a nu face ceva gresit o sa va mai intreb ceva. Deci vineri, 18 februarie am fost la societatea de asigurari sectiunea daune unde s-a facut o constatare si fotografii (ce s-a putut vedea cu ochiul liber). Precizez ca dauna masinii e mult mai mare insa eu m-am oprit la far ca aici deja a aparut o problema. Intradevar o ureche este rupta mai demult pentru ca este chiar tocita pe sectiune, insa celelalte sunt rupte in urma accidentului aparand acea urma alba la care va referiti. Pe foaia de constatare s-a trecut ca farul sa nu fie schimbat. Pentru a da drumul la dosar am semnat iar luni dimineata trebuie sa ma prezint la service ca sa se demonteze partea din fata a masinii pentru o constatare amanunutita (cred ca pe baza acestei constatari finale se va face reparatia).
Pentru ca in afara de actul acela facut de asigurator nu am mai semnat nimic doresc sa stiu ce ar trebui sa fac sau sa nu fac (sa semnez sau nu) pentru ca mai tarziu sa nu apara si alte probleme.
Vineri la sediul soc. de asigurari s-a fotografiat autov. si s-a intocmit procesul-verbal de constatare initial care trebuie sa ajunga la srvice (ar fi bine sa va opriti o copie si sa faceti si dv. citeva foto). Luni se va face un proces-verbal suplimentar de constatare a daunelor care sint la piesele din interior. Se va vedea clar ca ca celelalte urechi de prindere sint rupte din accident si solicitati schimbarea farului (insistati) sau cu plata proprtionala a lui sau sa monteze pe autov. un far cu o ureche rupta. Repet: autov. trebuie adus la starea dinaintea accidentului. Daca ei refuza sa treaca farul pe procesul-verbal suplimentar poate ar fi bine sa intrati pe site-ul BCR Asigurari, la sectiunea contact, sa le dati numarul dosarului sau nr. de inmatricularea al autov. sa la explicati problema si sa asteptati raspuns. De cele mai multe ori, inspectorului constator ii e frica sa ia o asemenea decizie pt. ca i se poate imputa val. farului.
Daca nu primiti un raspuns convenabil, va cumparati farul, cu factura si chitanta. Cind reparatia va fi gata, service-ul va intocmi un deviz de reparatie si va solicita un accept de plata de la asigurator pt. a putea intocmi factura. Dv. la serice sau la asigurator (depinde de conventia dintre asigurator sau service) veti completa o cerere de despagubire care are mai multe rinduri pt completarea sumelor. Pe un rind veti completa vaolarea devizului de reparatie -acceptata de asigurator si pe alt rind veti trece valoarea farului (mentionati nr. si data chitantei) iar la total suma celor doua. Depuneti cu nr. de inregistrare factur si chitanta (opriti copie) Asiguratorul va plati la service valoarea reparatiei si ar trebui sa va plateasca ( proportional sau nu) farul. Important este ca valoarea farului sa fie pe cererea de despagubire si declaratia persoanei pagubite. Daca nu va platesc deloc farul nu va ramine decit calea instantei si valoarea fiid in cererea de despagubire aveti forte mari sanse sa va fie platit. Daca nu este trecuta valoarea sansele sint nule.
Daca ati semnat sa nu fie inlocuit farul !? putei face mentiunea clara si expresa pe procesul-verbal suplimentar ca solicitati inlocuirea farului. E dreptul dv. sa reveniti asupra unei decizii impuse de inspectorul de asigurari.
Succes.