avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 478 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Salarii cati banii ia angajatorul daca ma ia din somaj?
Discuție deschisă în Fiscalitate - Salarii

cati banii ia angajatorul daca ma ia din somaj?

buna ziua! sunt medic dentist si mi-am facut angajarea la o clinica. in momentul in care m-am angajat eram de 3 luni in somaj. pe cartea de munca am salariul de 1200 ron, as dori sa stiu exact cati banii primeste angajatorul. va multumesc!
Cel mai recent răspuns: andrutza2020 , utilizator 13:17, 27 Februarie 2011
In caliatea dvs de angajat, nu angajator, nu stiu la ce v-ar folosi aceste informatii.
Totusi, facilitati acordate angajatorilor sunt prevazute in art. 93 din Legea nr. 76/2002, si sunt mai multe. Astfel:

1. Angajatorii care incadreaza in munca persoane din randul somerilor, pe care le mentin in activitate pe o perioada de cel putin 6 luni de la data angajarii, beneficiaza de reducerea sumei reprezentand contributia datorata de angajator bugetului asigurarilor pentru somaj.

Reducerea contributiei se acorda incepand din anul fiscal urmator, pentru o perioada de 6 luni, si consta in diminuarea sumei datorate lunar cu 0,5% pentru fiecare procent din ponderea personalului nou-angajat in conditiile menţionate mai sus, din numarul mediu scriptic de personal incadrat cu contract individual de munca din anul respectiv.

2. Angajatorii care primesc credite din bugetul asigurarilor pentru somaj, in conditiile art. 86 din Legea nr. 76/2002, beneficiaza de reducerea la plata contributiei,menţionată mai sus, numai pentru somerii incadrati peste nivelul de 50% din locurile de munca nou-create prevazute.